Tvůrci:
Paul ScheuringHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Dominic Purcell, Wentworth Miller, Robert Knepper, Amaury Nolasco, Sarah Wayne Callies, William Fichtner, Wade Williams, Peter Stormare, Rockmond Dunbar (více)VOD (2)
Série(5) / Epizody(90)
Obsahy(1)
Proč Michael Scofield, mladý, vzdělaný, vysoce inteligentní a finančně zajištěný muž, přepadne banku? Proč při soudním jednání přistoupí na všechny podmínky a bez odvolání přijímá pětiletý trest ve vězení Fox River? Protože v tomto vězení čeká na popravu jeho bratr Lincoln Burrows. Michael věří v jeho nevinu a tak s dokonale promyšleným plánem útěku přichází, aby jej zachránil. Ve vězení se však věci nemají úplně tak, jak si představoval a tak musí krom všudypřítomnosti bachařů věnovat pozornost i zvídavému postoji některých spoluvězňů, kteří by rádi utekli též. Navíc se v nebezpečí ocitá i Lincolnova rodina, protože někdo vysoce postavený tahá za nitky a jeho poprava je pro něj velmi důležitá. (Isherwood)
(více)Videa (2)
Recenze (1 456)
přátelé, tento seriál je pro mě o chlup lepší než odložené případy a o maličko horší než ztraceni.. takže tak.. kdyby byl na nově v odpoledních hodinách, zkoukla bych asi víc dílů, ale čekat na to do půl desátý a ještě tím ztrácet čas, když jde na čt2 liga mistrů, tak to fakt ne.. jooo a ještě vzkaz pro chytráky, kteří mají patent na to, po kolikátém díle se má seriál hodnotit: hodnotim po druhém a půl díle a seru na vás!!:o) ()
Typický príklad seriálového produktu, ktorý už počnúc koncom prvej série neprináša nič, co by sme nevideli inde, umelo navršované zvraty vyvolávajú skôr úsmev na tvári a logika čoraz častejšie ustupuje snahe vytvoriť čo najefektnejšie pozlátko. Bezpochyby jeden z najdynamickejších seriálov súčasnosti ale dynamika nerovná sa automaticky aj kvalita. Súčasný Prison Break je asi najnázornejšou ukážkou toho, čo sa stane, keď producenti odmietnu ukončiť rýchlo vyčerpaný námet a degradujú tak kedysi prekvapivý hit na úroveň jednoduchej akčnej zábavy. Lenže to už je davové šialenstvo na takej úrovni, že je to väčšine fanúšikov jedno a odklon od pôvodného konceptu akceptujú bez problémov. Stačí že sa na scéne zjaví Wentworth Miller a objektivita je razom preč. ()
1. SÉRIE: Už ta první série mě malinko zklamala, protože jsem po všech těch nadšených ohlasech čekal trochu víc. Samotná zápletka byla fajn a ze začátku to fakt docela šlapalo, po pár dílech jsem si ale nějak začal uvědomovat, že ten příběh je trochu divnější než jsem tušil a že tvůrci s velkým úspěchem moc nepočítali. Po první půlce už je to totiž trochu natahované, dějové linky už jsou kapku vykonstruované a prostě tam bylo trochu víc chybiček. V nadprůměrných vodách to drží hlavně vynikající herecké obsazení, ve kterém se i ten Purcell dá docela snést. Nejlepší je ale stejně Robert Knepper jako T-Bag a Paul Adelstein jako agent Kellerman. Obsazení a některé vynikajíící scény z toho dělají nadprůměrný sérii, k vidění jsou ale lepší.80% 2. SÉRIE: Pravá nouze přišla až teď. Takové vaření z vody se totiž jen tak nevidí. Tvůrci nevěděj kudy kam, zápletky jsou čím dál blbější a někdy to nedává ani moc smysl. Když si člověk vezme kolik se toho stačilo stát za jednu epizodu v 1. sérii a jak málo se toho probere v tom samém čase v 2. sérii, tak je to k pláči. Ani postavy nezůstaly ušetřeny a jsou napsány daleko hůř. Nejvíc to paradoxně odnese T-Bag a i když se Knepper pořád snaží co může, tak tohle už bylo moc. Aspoň, že tam přibyl ten agent Mahone v podání Fichtnera, jinak by už se na to nemělo cenu moc dívat. Pár dílů bylo dobrejch (ale opravdu jenom pár), vcelku ale velmi smutné. 50% 3. sérii už vidět nechci a taky se na ní nekouknu. 2. série mohla mít aspoň nějakej slušnej závěr. Jenže způsob jakým to zase natáhli a budou určitě natahovat dál, mě čím dál víc irituje. Tady prostě nevěděli, kdy skončit. ()
Nekonečně se vlekoucí epizody, nevyrovnané herecké výkony, logika dostávající na pozadí více a více. V úvodní sérii byl docela vtipný posun, kterak si Michael udělal na papíře plán, přišel do reality a sypala se mu jedna věc za druhou. Pak musel improvizovat a celé se to trochu podobalo šachové partii, kdy se kvalitní soupeři navzájem drží pod krkem a jednotlivé tahy si vynucují. Dojem kazila nevěrohodnost postavy Michaela i Lincolna, páni na své postavy herecky neměli (až do konce seriálu). Skvělé byly postavy snad jen T-baga (místy karikatura) a Kellermana. Nejhlavnější dojem ze seriálu je příšerná černobílost postav a tak nějak až moc zarputilost zápletky... Druhá řada přišla s uvedením Generála na scénu, jeho dlouho němé vystupování bylo velmi stylové, krom něj Kim. A rozhodně Mahone, který seriál posunul do reálného herectví a dal mu konečně lidskou stránku (nemyslím toto slovo nějak zvlášť pozitivně). Druhou sérií měl seriál skončit. Třetí série byl krok do podprůměrnosti, zmizela druhá scéna zákulisí státu a Společnosti, zbyla trapná věznice, kde mě osudy uvězněných nějak moc nezajímaly. Zbyl nějaký ten humor, přibyla notně přestřelená padouchyně. Na druhou stranu to chvíli vypadalo, že z Bellicka bude hodně zajímavá postava, ale byly to jen epizodické záchvěvy. Až někde ke konci série mě konečně přestával štvát Sucre. Čtvrtá série, co dodat. Vata a bezradnost. Hlavně zápletka byla špatně, to herci už celkem věděli, co představují, a odváděli svůj standard. Až na paní matku, která si nemohla pomoci a musela hrát mrchu z kolumbijské telenovely se vším všudy, co k tomu patří. Překombinovanost si podávala ruku s filmařským diletantstvím. Vcelku hodnotím jak hodnotím, možná tvrdě. Budiž to výstrahou za takto zahozenou šanci :) ()
Galerie (675)
Zajímavosti (119)
- Mnoho scén sa točilo v bývalej cele sériového vraha Johna Wayna Gacyho. (ČSFD)
- Mezi natáčením epizod Konec tunelu a Krysa byla čtyřměsíční pauza, protože v květnu začalo zničehonic sněžit. (don corleone)
- William Fichtner (agent Mahone) a Peter Stormare (John Abruzzi) se setkali již při natáčení filmu Armageddon (1998). Fichtner hrál pilota jedné z raket Williama Sharpa a Stormare hrál Lva Andropova (astronauta na ruské stanici). (Bugiii)
Ten lineup drám, ktorý vychádzal z produkčných dielní Foxu a ABC Studios na prelome milénia a v ranných nultých rokoch bol neskonalo monštruózny. A Prison Break patril medzi jedných z kráľov. Celkom paradox berúc do úvahy, že z bližšieho pohľadu bol síce plný prekvapení a zvratov, majorita z nich však predvídateľná a/alebo absurdne nereálna (nielen teraz, ale aj pred 20 rokmi), avšak na prvú dobrú divácky atraktívna. Na vznik bol ale najprv nutný úspech Lost a 24, ktorý dal do popredia TV exekutívy prospešné možnosti dlhodobých serializovaných formátov v prime time. --- Jedným z obľúbených trópov televíznej tvorby je obrovská nekonečná spleť konšpirácií mýtických rozmerov a polien v ceste za vytúženým cieľom namierených proti protagonistovi. Prison Break na týchto prvkoch stavia tak silne (plus dnes už legendárne, no dosť repetetívne Djawadiho tóny), že bez nich by nedokázal fungovať a všetky zaujímavé zvraty by v takom štýle replikovať a ani inak vystavať nemohol. Obojsečná zbraň, ktorej môžeme poďakovať za to, čo scenáristi v prvej sérii dokázali vymyslieť a poskladať dokopy, no tiež opačne, čo nakoniec z počinu vzišlo v neskorších fázach. --- S1: Tá už navždy klasikou a synonymom TV tvorby predminulej dekády. Pútavo roztiahnuť plánovanie a realizáciu jedného úteku naprieč štandardným formátom 22-24 epizód bez toho, aby prekyprovali hluchými miestami, je umenie. Tiež brilantne ťaží z drsnej atmosféry skazeného prostredia väznice Fox River a prím hrá aj mýtus D. B. Coopera. (x) ♪♫ / ♪♫ --- S2: Road trip po Amerike a všetkých jej vidieckych kútoch naprieč štátmi od západu po východ, od severu na juh, a hľadanie stratených zakopaných miliónov niekde na ranči v Utahu. Plus tradičný koncept vysoko inteligentného "zloducha" a jeho dolapiteľa. Fichtner ako Mahone tu masívne exceluje a popri tých priemerných hereckých výstupoch drvivej väčšiny účinkujúcich je to práve on, kto tu ponúka ako-takú reálnu hereckú platformu. A Robert Knepper. Ten je na samostatnej priečke geniality, a to v rámci komplet celého seriálu. --- S3: Alias príjemné osvieženie exotikou pod panamským spaľujúcim slnkom v zabahnenom špinavom pekle menom Sona. Dianie pomerne mohutne pritiahnuté za vlasy. Zrejme príprava divákov na posledné tango so Scyllou v nasledujúcej sérii. --- S4: Konvenčné elementy dramatického seriálu o vládnych konšpiráciách a sprisahaniach tu už plne uchopili jeho smerovanie. Úplná rutina a neprekvapivý šedý (pod)priemer, ktorý oprávnene schytával a zrejme aj dnes schytáva bomby. Za mňa ale rozlúšťovanie šifier v atlase vtákov T-Bagom jedna z najzaujímavejších liniek. A pravdou je, že ako samostatne stojaci celok ďaleko z dohľadu vysoko nastavených štandardov predchádzajúcich sérií by dokázal uspieť bez akýchkoľvek problémov. A vlastne celá tá neskoršia fáza v druhej polovici série presahuje to, čo by dokázal ponúknuť zvyčajný produkt toho času a toho žánru. --- The Bag Man: Povinná spin-off jazda pre fanúšikov T-Baga. Proste musíš. (x / x) (x) --- S5: Návrat radšej ani nekomentujem, škoda reči... "Ako chceš prevŕtať betónovú stenu niečím, čim sa šľahajú vajcia?" / "Nikdy nepodceňuj stenu." (S1 1.2007) (S1-S4: 6.2011) (S1-S4: 7.2013) (S1-S5: 3-4.2017) (S1 11.11.2022-18.11.2022) (S2 27.1.2023-1.2.2023) (S3 4.2.2023-6.2.2023) (S4 7.2.2023-11.2.2023) (S5 11.2.2023) () (méně) (více)