Reklama

Reklama

Angel-A

Trailer

Obsahy(1)

Každý máme svého Anděla.  Gangster pařížského podsvětí André má dluhy, vymahači jsou mu v patách, a tak se rozhodne skoncovat se životem. Na mostě, odhodlaný ke skoku, však není sám. Spatří krásnou dívku Angelu, která se chystá udělat to samé. Jejich pohledy se letmo setkají a nádherná neznámá se vrhne dolů. André neváhá, skočí za ní a zachrání ji. Vděčná Angela je pro něj ochotna udělat cokoliv. Když se jí André svěří se svým trápením, kráska ho zbaví všech dluhů. Proč to ale udělala? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (265)

k212 

všechny recenze uživatele

Dlouho jsem uvažovala, proč to Besson natočil černobíle. A navíc ještě perfekcionalisticky, neboť ve filmu je skutečně pár velmi povedených záběrů, které zákonitě musí nadchnout (hold kameramanovi). Snad měl snahu ukázal krásu Paříže trochu jinak, snad, já nevím... Jistě děj je ohraný, ale má lehkost a vtip, který z něj nedělá dojičku na slzy a-lá Město andělů, tedy pominu-li ten příšerný konec. A herecké duo, nesourodé proporcemi i myšlením, není také špatné. Přesto mi v Angel-A "něco" chybí, cítím v něm tísnivou prázdnotu, absenci čehosi víc... ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Řada kritických komentářů uživatelů a jejich nízké hodnocení nepochybně vychází ze zklamání, že Luc Besson nenatočil novou Nikitu nebo Leona, zkrátka a dobře čekali jiný žánr a jiný děj. Poté, co si Besson vydobyl respekt ve francouzském filmovém průmyslu svými akčními snímky, mohl si dovolit experimentovat i s jinými žánry a pokusil se vytvořit poetický romantický film o vztahu anděla a pozemského hříšníka. Potíž je v tom, že ta poetika na plátně moc nefunguje, protože chemie mezi Debbouzem a Riou Rasmussen z řady důvodů nefunguje rovněž. Angel-A po pravdě funguje přesně do okamžiku, kdy se na plátně objeví Angela, a to je pohříchu moc brzy. Ten film měl být natočený jako čistokrevná komedie, protože Jamel Debbouze má velké komediální nadání a ve filmech nebo nebo televizních šou je obsazovaný především jako bavič. Rie Rasmussen je především modelka a celebrita, která by nejspíš komediální roli utáhla, ale tuhle melodramatickou polohu by měla potíž zvládnout i zkušená herečka. Snímek se zkrátka tváří moc vážně a snaží se prodat vztah, kde je dívka o půl metru vyšší než její nápadník. Je to naivní, nedomyšlené a ve svém důsledku nefunkční. Z hlediska tvorby Luca Bessona se to dá považovat za nepodařený experiment. Celkový dojem: 40 %. ()

Reklama

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Luc Besson po epické sci-fi pohádce, gangsterské romanci, historickém velkofilmu a spoustě tuctových scénářů tentokrát přičichl k neorealismu a nové vlně 60. let, aby to vše následně samozřejmě zase převrátil naruby a stvořil tak žánrově nespecifický mišmaš v tom nejlepším slova smyslu. Střídání nálad filmu není nijak násilné a Besson z celkem prostého a rovnoměrně plynoucího moralizujícího příběhu za vydatné pomoci kameramana Thierryho Arbogasta vytvořil překrásnou podívanou s nádechem fantastyčna, které někteří nebudou ochotni skousnout. Kamera oslavuje krásu jak modelky Rie Rasmussen a jejich dlouhých nohou, tak celé Paříže, které zajímavě zkomponované černobílé záběry zatraceně sluší. Film je postaven především na dialozích, které jsou dynamické a díky jemnému humoru mnohdy až kouzelné. Besson se tentokrát jako scénárista po dlouhé době zase vytáhl a jako režisér mi opět vytřel zrak. Z toho realismu nakonec moc nezbylo a to se také může stát hlavním kamenem úrazu pro méně vstřícné publikum. Mně to nevadilo. Naopak. Ten film mě dostal. 90% ()

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Na Angel-A jsem šel s vědomím, že to pár lidí označuje za sračku. A něco málo přes hodinu jsem to nechápal. Protože ačkoliv to není nějak originální film, svoji roli romantické komedie plní velmi dobře. Ale pak přišlo těch posledních asi 15 minut, které jsou k prasknutí přeplněny patosem a sentimentem, a srazily můj dojem z filmu někam k 55 % ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak nak nechapu, proc tohle Besson tocil. 6 let netoci a po tak dlouhy dobe natoci tohle nic. Ne, ze by to bylo spatny, ale od rezisera Leona nebo Elementu uz clovek neco ceka. Je to takova ta historka o napraveni nekoho, coz by nevadilo, protoze tady se naky ty originalni veci najdou. Problem je, ze ve filmu se furt jen keca a keca a keca a dlouho se to nikam nehejbe. No a na zaver jsem cekal nejakej zvrat, jenze to dopadlo presne tak, jak jsem se obaval. Taky nak nechapu, proc je film cernobilej, tech par hezkejch zaberu by urcite vyniklo i v barve. A taky by nemusel Besson vse do podrobna vysvetlovat. Jinak aspon ze herci ujdou. Debbouze hraje takovyho vystrasenyho poskoka a neustale mele, ale je to svym zpusobem vtipny, jen me desne srala ta jeho ruka v kabatu. A co se tyce Rie, na to, ze se jedna o jeji druhej film ji to slo docela slusne a vypadala dobre. Ne, ze bych se nudil, jen to ve me nenechalo nakej vyraznejsi dojem. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (4)

  • Film měl premiéru ve Spojených státech na filmovém festivalu Sundance 2007 . (Terva)
  • Natáčení probíhalo v Paříži, převážně v lokalitách Montmarte a Seine River a také ve studiu Eclair. (Terva)
  • Jamel Debbouze je ve skutečnosti jen o 13 cm menší než 178centimetrová Rie Rasmussen. Scéna pod mostem, kde je možné výškový rozdíl zaznamenat, je umocněna schodem, na kterém Rie Rasmussen stojí. Svo roli hrají i hereččiny lodičky s podpadkem. (smith22)

Reklama

Reklama