Režie:
Jacques DemyScénář:
Jacques DemyKamera:
Jean RabierHudba:
Michel LegrandHrají:
Catherine Deneuve, Nino Castelnuovo, Anne Vernon, Marc Michel, Jacques Demy, Paul Pavel, Dorothée Blanck, Ellen Farner, Michel Legrand, Philippe Dumat (více)Obsahy(1)
Dívka (Catherine Deneuve) se k nelibosti své matky zamiluje do chlapce (Nino Castelnuovo), který má brzy narukovat do války v Alžíru. Před jeho odjezdem stvrdí svou lásku společnou nocí, po které ona otěhotní. Události příštích let způsobí, že čekání bude stejně trýznivé jako návrat. (Matty)
Recenze (39)
Po roztomilých titulcích s pěknými deštníky jsem se ocitl ve světe kde se všechno zpívá. Ale úplně všechno. Nechtějte to zopakovat, prostě všecko. Zpívá se o opraveném autombilu, o hladu, no prostě o všem (já vím, už to nezmíním.) Zpočátku jsem si říkal že to bude divný ale zajímavý a originální svět a nelitoval jsem, že si ho dneska večer pustil do pokojíčku. Och, no za chvíli mi začal lézt pěkně na nervy a nechtěl jsem v něm vydržet už ani sekundu. Ty popěvky O VŠEM (už je zmiňuju fakt naposledy) byly naprosto debilní, postavy totálně přiblbé, barvičky a herecké výkony k poblití. A ten děj!!!! No myslím si že i tvůrci Ordinače v prasečí ohradě by dokázali vymyslet originálnější zvraty v romantickém příběhu (jsem těhotná, wau!) Prostě nejhorší červená knihovna kterou si můžeme představit. No, dělalo se z toho šoufl a to přede mnou byla ještě dlouhá doba sledování. Na počest toho že jsem to celé přežil vyhazuji paraplíčko do koše. Přístě si vezmu radši pláštěnku, texty bez rýmů přenechám místrům z Buty a věcné zpívání legendárnímu zpívajícímu kozlovi z Karcoolky. Konec je určitým vysbozozením, takže dobrou noc.. ()
Je náročné přežít s tímto filmem první půlhodinu, než si člověk zvykne, některé dialogy se často zdají velmi podivné a arytmické jak je to celé zpívané, ale najdeme v tom typický trademark francouzské nové vlny – experiment. Experiment v podobě spojení neortodoxní zvukové stopy-zpěvu a inovativního vizuálu, na bázi proklamativně banální červené knihovny právě v kontrastu k neortodoxnosti filmové formě. Barevné schéma, demonstrativní zelené, růžové, fialové … barvy stěn místností, barvy deštníků atd. přípomíná výtah z palety francouzských impresionistů. Ohoz Catherine Deneuve její celkové sladění je jak vytažen z obrazů Lautreca, i děštivé městské scény připomínají typické Pařížské impresionistické malby 19. století. Nevšední a promyšlený audiovizuální zážitek, vycizelované umělecké dílo které klame obsahem a překvapuje formou. Produkce: Parc Film ()
„Dáždničky zo Cherbourgu” sú mimochodom rozdelené na 3 časti, a to konkrétne: Odjazd, Neprítomnosť a Návrat, v rozmedzí rokov-novembra 57’ až po december 63’ , čiže počas tých, dlhých, šiestich liet, sa toho udeje oveľa viac, než si vôbec sami dokážeme predstaviť, pričom v centre diania (pozornosti) je najprv jedna žena a potom dvaja muži. Atraktívna, mladá blondínka Geneviève a jej mama Madame Émery vedú spoločný biznis, keď predávajú dáždniky. Guy Foucher je automechanikom, že pracuje takmer hneď vedľa, čo by si kameňom dohodil. Chodia spolu, teda aspoň zatiaľ, pokým nedostane povolávací rozkaz do armády, smer Alžír, že ju ešte stihol oplodniť, a tak už ostáva úplne sama a tehotná, extra naviac. Obchodník so šperkami, Roland Cassard, sa akosi častejšie hlási o slovo, kedy práve pokukuje po Geneviève. Matka chce, aby si ho vzala, ale čo v takom prípade, ak sa o tom dozvie odvedenec, ktorý je otcom nenarodeného dieťaťa, kedy sa reálne rysuje možnosť, že nebude vychovávať svoju dcérku Francoise ? Čo na to povie ? Doteraz som načrtol iba 1/3 príbehu, aby som zbytočne nevyzradil tie ostávajúce dve, inak by to už nebolo také zaujímavé... / Najzaujímavejší je tento francúzsky, hudobný (muzikálový) počin jednoznačne tým, že sa v ňom neustále S.P.I.E.V.A. , a to od začiatku až po koniec, t. j. Demyho pôvodný scenár je tomu i patrične prispôsobený, či Legrandova hudba náramne vhodne skomponovaná, aby sa pestrofarebná výprava perfektne dopĺňala s kostýmami postáv a naopak, a to ani nehovoriac o technicolorovej kamere Jeana Rabiera, ako sa tá náramne dobre vyníma ! Piesne spievajú sami herci a herečky i štatisti, keď minimálne "I Will Wait For You" , ktorú spoločne zaspievali Catherine Deneuve a Nino Castelnuovo, je hlavným leitmotívom celého počinu, sa zároveň stala mojou veľmi obľúbenou. https://www.youtube.com/watch?v=QOoqlhGXSt4 ()
Ech! Tak toto mi riadne pílilo uši. Spev, či skôr nárek, ktorý do hudby vôbec nesedí, spieva sa v akej si polofalošnej tónine a ktorého text sa vôbec nerýmuje. A tým bolo dokonané. Príbeh sám o sebe nieje zlý, je to taká klasická mozaika všakovakých romantických filmov a má sympatické postavy. Jeho hudobná stránka ( snáď len s výnimkou populárnej Theme ) je však katastrofa. ()
Muzikály mám rád, málokedy nejakému dám menej ako 4 hviezdy, ale toto bolo čisté utrpenie, aj keď 87 minút sa nezdá veľa, tu mi to pripadalo minimálne ako 240 minút. Ak by som príbeh nazval jednoduchým, naivným či triviálnym, tak by som ho dosť nadhodnotil, dialógy sú také banálne hovadiny, že aj každý druhý pornofilm ponúkne lepšie a čo je najhoršie, ešte sú všetky spievané. Dávam prednosť tomu, že piesne v muzikáli tvoria len časť verbálneho vyjadrovania postáv. Nedá sa spievať o každej hovadine - ako že nemôžem opraviť auto, lebo idem do opery s frajerkou. Na to, aby sa dej posúval dopredu treba normálne dialógy a na vyjadrenie niečoho - lásky, sklamania... sa použije pieseň. Toto, ani nie že spievanie, ale zaťahovanie každej vety pôsobí hrozne odpudivo, nie je tam žiadny rytmus, melódia, nič, proste som si nedokázal na to celý film zvyknúť. Takže jediné, čo sa dá na filme oceniť, je úžasné pozadie, nie je tu jediná stena alebo dvere, ktoré by boli biele, všetko je farebné a každá miestnosť má inú farbu, len tých pásikov bolo na mňa až príliš. A ešte drobnosť - Obchod s dáždnikmi, to čo je za volovinu? Koľko tam asi môžu predať dáždnikov za mesiac? 100? Myslím, že to je riadne prehnané číslo, pokiaľ im neprší aspoň 80% dní. Z tohto by nikto nezarobil ani na chlieb s maslom, veď jediný človek, ktorý za celý čas do obchodu zavíta, je poštár. To len tak na podkreslenie stupidity celého tohto zamilovaného príbehu. Áno, od muzikálov sa čaká jednoduchý dej, no odtiaľ potiaľ. A muzikál by mal mať aspoň jednu chytľavú pieseň, ktorá vám bude znieť ešte pár dní v hlave. Len dúfam, že tieto zaťahovačky s textom "Guy, je t'aime" mi v nej nezostanú ani 10 minút, aby som kvôli tomu nemusel skákať z mosta. ()
Galerie (73)
Photo © Criterion Collection, The
Zajímavosti (15)
- Obľúbený film režiséra Damiena Chazelle, ktorý tvrdil, že bol veľkou inšpiráciou pre jeho film La La Land (2016). (dwdb)
- Na začiatku do garáže, kde Guy (Nino Castelnuovo) pracuje, príde čierne auto a Guy je požiadaný, aby pomohol s problémami s autom. Toto auto patrí Rolandovi Cassardovi a možno ho vidieť ešte dvakrát: keď Roland navštívi obchod s dáždnikmi, aby dal madam Emery peniaze na jej perlový náhrdelník a opäť ako svadobné auto. ŠPZ je rovnaká. (Bilkiz)
- Catherine Deneuve dostala nabídku na roli ještě v době, kdy byla těhotná. Teprve dva měsíce po narození jejího syna započalo natáčení. (Terva)
Reklama