Režie:
Guillermo del ToroScénář:
Guillermo del ToroKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Javier NavarreteHrají:
Ivana Baquero, Doug Jones, Sergi López, Ariadna Gil, Maribel Verdú, Álex Angulo, Federico Luppi, Roger Casamajor, Ivan Massagué, Manolo Solo, Fernando Tielve (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Píše se rok 1944 a dvanáctiletá Ofélie jede se svou těhotnou matkou za otčímem, frankistickým důstojníkem, který kdesi v horách na severu Španělska potlačuje zbytky republikánského povstání. Život ve vojenské posádce ale nenabízí Ofélii pouze realitu poznamenanou boji s povstalci, všeobecným nedostatkem jídla a velmi chladným vztahem s otčímem – v nedalekém starodávném labyrintu potká dívka jednou v noci starého fauna, který ji prozradí, že je ztracenou princeznou kdysi mocné pohádkové říše a současně poslední nadějí na její záchranu. Než se ale opět setká se svým královským otcem, musí splnit několik úkolů. Fascinující podívaná a silný příběh o tom, že ve světě dětské fantazie se za život, čest a odvahu platí stejná cena jako ve světě dospělých. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (1 610)
Guillermo del Toro umí! Vymazlený film, který je sice o chloupek slabší, než typově podobný Princ bez království (či Ďáblova páteř, chcete-li), ale jinak opravdu skvostný. Parádní, pohádkou líznutý příběh o dívce, která možná byla kdysi princeznou navenek, ale určitě byla vždy úžasnou princeznou ve svém srdci. Uff, proč jsem na tenhle film čekal tak dlouho? P.S.: Celkem chápu, že některé uživatele tahle perla přiměla ke grafomanským orgiím, nicméně občas si říkám, že někdo by dokázal z psychologického hlediska rozebrat i exkrement.... ()
Fantasy příběh stříhnutý válečnou okupací. Maribel Verdú, jejíž postava byla v Mexické jízdě horkokrevnou, smyslnou a silně ženskou se zde představuje ve vedlejší, avšak důležité a výrazné roli chudé a dobrosrdečné služebné, aniž by tím ztratila cokoliv ze svého zvláštního půvabu. Pokleslý, sadistický a chladnokrevný parchant v podání Sergi Lopéze bude nejspíš vzbuzovat vlnu odporu a nevole. Rušivým elementem je viditelná nevyváženost děje, převážně v druhé polovině. Rozhodně mohlo být méně bojových scén, které jsou pro hlavní dějovou linii vcelku nepodstatné a zbytečné. Charakter hlavního záporáka funguje spolehlivě do chvil, kdy začnete mít pocit, že hlavní příběh je tím takto utlačován. Následkem je velká škoda nedotaženosti příběhu a nerozvinutého potenciálu ztvárnění labyrintu a fantastických tvorů. Celkové vyznění filmu, za pomoci herců, několika působivých a silných momentů, efektů a hudby, mi však nedovoluje dát méně než čtyři hvězdičky. Za pousmání stojí pár hlášek, vyzařujíc jistou dávku černého humoru: "Pokusím se amputaci provést co nejšetrněji", "Co jste mu udělal?" - "Nic moc, blýská se na lepší časy." ()
Všechny žánry v jednom filmu. Příběh je zasazen do roku 1944 ve dvou světech, pohádkovém a válečném. Přítmím mezi těmito světy tvoří holčička Ofélie, která z války utíkala do pohádek pouze prostřednictvím čtení pohádek. Nyní objevuje skutečný svět a já jako divák jsem mohl s ní. Přestože už jsem dospělým, film mě dokázal unést a vtáhnout přímo do filmu a emocionálně prožívat dobrodružství s Ofélií. To co jsem prožíval během 112 minut sledováním Faunova labyrinthu jsem nikdy nepocítil a ani to nedokážu vyjádřit, možná to byla touha vrátit se do dětských let a znovu mít stejně bujnou fantazii jako ona. Když jsem na to šel do kina, očekával jsem něco úplně jiného (zvyklý z režisérových předchozích filmů) a odcházel z něho nadšený, plný zážitků. Velký podíl na tom má vizuální a technická stránka filmu s nádherným a nerušivým hudebním podkladem. Ještě teď mě mrzí neproměněný Oscar za nejlepší zahraniční film. ()
Del Toro je psychopat! ve Faunově labyrintu se potkává ta nejdrsnější a vizuálně nejexpresivnější psychedelická fantasy s klasickou pohádkou a válečným dramatem, a čirá krása z nekonečné fantazie naráží na odpornou konečnost života v té nejbrutálnější formě. Výsledek je zároveň fascinujíccí a znechucující film, který mne zasáhl a teď už ho nechci nikdy vidět!. Ivana Baquero je anděl. Sergi López je SATAN! Takže proč JEN 4 hvězdy? Protože ta délka... ()
Jeden z filmov roka a bez debaty jeden z najlepších fantasy filmov všetkých čias. To, čo som tušil už po Devil´s Backbone, teraz viem s istotou - Guillermo del Toro je nielen výborný režisér, ktorý s prehľadom zvláda akciu, atmosféru, prácu s hercami... (proste všetko), ale aj vynikajúci scenárista. Faunov labyrint je nádhernou ukážkou špičkovej rozprávačskej zručnosti. Del Toro dokonale pracuje s literárnym pravidlom "keď spisovateľ na nejakom mieste knihy napíše, že na stene visí puška, tak sa v priebehu deja musí z tej pušky vystreliť". Pravda, film je kvôli tomu mierne predvídateľný, ale to vôbec nevadí, pretože je to nádherný, podmanivý príbeh so skvelými hercami, pôsobivou kamerou a čarovnou hudbou. Najviac ma potešilo, že Guillermo sa s ničím nekašľal a nenatočil film, ktorý chce konkurovať Narniám a Terabithiám a byť pre široké publikum. Toto je aj napriek dieťaťu v hlavnej úlohe načisto dospelý film. Čakal som, že bude temný, ale to intenzívne násilie, ktoré by v USA malo problém uhrať i R-kový rating, a čistokrvne hororové pasáže ma naozaj zaskočili. Tlieskam! Guillermo zatiaľ ani raz nesklamal. ()
Galerie (65)
Photo © Warner Bros.
![Faunův labyrint - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/000/133/133170_760a54.jpg)
Zajímavosti (57)
- Doug Jones (Faun) byl jediný na place, kdo neuměl španělsky. Musel se tedy naučit nazpaměť celé pasáže v jazyce, kterým nikdy nemluvil, a to nejen své postavy, ale i postavy Ofélie (Ivana Baquero), aby věděl, kdy přesně zareagovat. (DaViD´82)
- Šly zkazky, že herci Dougu Jonesovi trvalo až pět hodin dostat se do Faunova kostýmu, a když v něm byl, viděl jedině skrze nosní dírky. Ovšem v bonusech na DVD tvůrci prvně jmenované popřeli. Navléci na sebe kostým herci zabralo kolem půl hodiny. To s rozhlížením však potvrdili. (DaViD´82)
- Del Toro vyrůstal ve válkou postiženém kraji, tudíž do filmu vložil své vlastní zkušenosti. Například, podle jeho slov, když někoho praštíte lahví, tak se nerozbije (jak je to v jiných filmech). Tak vznikla i jedna z nejbrutálnějších scén filmu, v níž Vidal (Sergi López) umlátí pytláka lahví vína. (hippyman)
Reklama