Režie:
M. Night ShyamalanScénář:
M. Night ShyamalanKamera:
Mike GioulakisHudba:
West Dylan ThordsonHrají:
James McAvoy, Anya Taylor-Joy, Haley Lu Richardson, Betty Buckley, Jessica Sula, Brad William Henke, Sebastian Arcelus, Neal Huff, Lyne Renée (více)VOD (5)
Obsahy(2)
V Kevinovi se skrývá 23 různých osob. Každou chvílí se má objevit čtyřiadvacátá... Tu pochybnou čest se s ním seznámit dostanou tři studentky, které původně vezl domů na prázdniny otec jedné z nich. Stačila chvilka a místo něj seděl za volantem podivný chlapík, který je místo vysvětlení uspal chemikálií. Později se probudí zamčené ve sklepní místnosti, kam za nimi záhy dorazí i jejich věznitel. Z rozhovoru s ním ale rozhodně nejsou o nic moudřejší, protože Kevin je evidentní magor. O nic lépe na tom nejsou ani jeho matka nebo malý Hedwig, kteří za nimi do podzemí chodí. Nenechte ale splést, přelidněno tu rozhodně není, všichni tito další věznitelé jsou jen produktem Kevinovy poruchy osobnosti. Pomoci se mu sice snaží psycholožka (Betty Buckley), ale zdá se, že na jeho mimořádné rozpolcení nestačí ani její letité zkušenosti. Vyznat se v něm pokouší i jedna z vězněných dívek, Casey (Anya Taylor – Joy), která chce Kevinova stavu využít k útěku. Jakožto holka s mučivým traumatem z dětství je navíc mimořádně odolný a vynalézavý druh se silně vyvinutým instinktem k přežití. Bude ho potřebovat. Kevinova čtyřiadvacátá osobnost se má každým dnem probudit a vše nasvědčuje tomu, že to rozhodně nebude kladný hrdina. (Cinemart)
(více)Videa (19)
Recenze (1 072)
Říká se, že tímhle filmem je Shyamalan zpět. Ja mám však pocit, že nikdy tak úplně neodešel. Točí až na výjimky stále stejné věci. Duchařiny, nebo minimálně thrillery, mnohdy s napřirozenými prvky, kde hlavní prim hraje 90 procent délky filmu kristalizující pointa, která na konci více či ménně šokuje. Když se ale jednou nastaví pravidla, je dobré se jich držet. A tak když se celý snímek nese v podtónu reality fyzikálních zákonů současného světa, je dobré se jich držet celou stopáž. Protože ten závěrečný game-changer mne vyloženě iritoval. A je to jeden z důvodů, proč propadlo třeba Now You See Me, které svými digitálními trikovými eskapádami nejednoho filmového fandu nasralo. Snad alespoň McAvoy dostale nějakou cenu za jeho výkon, byl totiž bravurní ! ()
Zázraky existují, Shyamalan je konečně zpět a já se konečně dočkal. Ne sice v takové parádě, jak jsme byli zvyklí z před 15-20 lety, když si vzpomene na legendární větu "I see dead people", která tak trošku katapultovala tohoto režiséra mezi absolutní smetánku Hollywoodu, ale už je to tak dávno, že člověka až zamrazí dvojnásob. McAavoy si podle mě zasloužil nominaci na zlatou sošku, protože to zahrál výtečně. Film graduje a my očekáváme očekávané, ale vše důležité se ukáže v pravou chvíli a tak jak jsme byli od Shyamalana zvyklí z filmů jako Znamení, tak i zde se dočkáme. Některé scény jsou lehce přitažené za vlasy, nebo natočené ne úplně důvěryhodně, ale i tak i toto mile rád odpustím. Nápad super, obsazení výtečné, hlavně mladá Anya Taylor-Joy v roli Casey na mě zanechala hodně dobrý dojem. Takže s odřenýma ušima za 4 ****. ()
Stává se....skvělý film a pak je nepochopitelně pohřbený sledem totálních kravin a zcela zbytečným posunem do fantasmagorie. Shyamalan holt umí svá díla zabít. Ale nestává se to jenom jemu, typický je v tom třeba i Stephen King, Paul Verhoeven a další.... Když je od začátku jasné, že bude příběh fantasy nebo nějaká duchařina, jsem ochoten to samozřejmě akceptovat. Když je ale 3/4 příběhu vedeno přísně psychologicky za užití úžasného hereckého výkonu hlavního "hrdiny" a celkem hluboce a rozumně a pak se z toho stane píčovina, tak to prostě nesu těžce. Proč mají tvůrci thrillerů tuhle neskonalou potřebu? Velká škoda. ()
Představte si, že by všechny postavy z HRY O TRůNY byly ve skutečnosti jednotlivými osobnostmi George R. R. Martina trpícího disociativní poruchou osobnosti a jejich boj o Sedm království Západozemí by vlastně byl bojem o to, kdo bude aspoň na chvíli tahat za provázky v Georgeově hlavě... To mě napadlo někdy uprostřed sledování ROZPOLCENÉHO a to je hlavní důvod, proč mu nemůžu dát pátou hvězdičku - protože tu podle mě byl potenciál na mnohem víc, než na jednu parádně atmosférickou, napínavou a nápaditou celovečerní šarádu (a McAvoyovu one DID man show) s příjemně aktivními hrdinkami a kvalitním záporákem. Další věc je, že pointa posouvá příběh do jiného žánru a zároveň je spíš na zamyšlení, než že by vás přetáhla kladivem po hlavě jako ve starých shyamalanovkách, takže jsem z ní byl v první chvíli dost na rozpacích. Na každý pád krásně děsivé - a typicky shyamalanovské - a to od úvodní scény s únosem na parkovišti až po megavtipné závěrečné pomrknutí. Shyamalan po loňském VISIT potvrzuje, že je zpátky ve formě. ()
Parádní Shyamalanův film, který ho zase vrátil do sedla. Lépe to už být natočeno nemohlo. Od začátku vás film nenechá vychladnout a pohlcuje vás svým dějem a atmosférou. Hlavní aktér, díky kterému je tohle opravdu brilantní je James McAvoy. Nikdo jiný by do této role nezapadnul lépe než on. Zahrál to neskutečně dobře, hlavně když dokázal zahrát několik různých "postav" a ten jeho ksicht sem prostě seděl! :D ()
Galerie (40)
Zajímavosti (26)
- Sterling K. Brown mal hrať postavu profesora Shawa. Jeho časť bola z filmu úplne vystrihnutá a objavila sa iba v bonusových materiáloch na DVD. (WalterIK7)
- Natáčení začalo 11. listopadu 2015. Natáčelo se ve státech Pensylvánie a New Jersey. (Varan)
- M. Night Shyamalan najal kameramana Mika Gioulakisa po tom, čo ho videl kamerovať Neutečieš (2014), a skladateľa Westa Dylana Thordsona zase najal po tom, čo počul jeho hudbu v dokumente Nevyjasněné zločiny Roberta Dursta (2015). (WalterIK7)
Reklama