Režie:
Peter WebberScénář:
Thomas HarrisKamera:
Ben DavisHudba:
Ilan EshkeriHrají:
Gaspard Ulliel, Li Gong, Dominic West, Rhys Ifans, Kevin McKidd, Brian Caspe, Marek Vašut, Pavel Bezděk, Václav Chalupa, Petra Lustigová, Jan Nemejovský (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Druhá světová válka – pokusy o nezávislost východní Evropy podlehly prudkým útokům sovětské nadvlády. V Litvě jednoho kluka připravila válka o oba rodiče a sestru. Děsy, které vytrpěl, potlačuje. Uvězněn v sovětském sirotčinci se vzpírá proti nelítostnému zacházení a bouří se proti krutým pravidlům onoho místa… ON však není obyčejným klukem. ON je mladý HANNIBAL LECTER. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (479)
Nic jsem od toho nečekal a taky to tak dopadlo. Nebýt vcelku podařeného vstupu a na oko válečného zavětření v Hannibalově životě nestálo by to prakticky za nic, jelikož po zbytek filmu už jenom kecá a chvílemi kuchá lidi. Zde už jenom fakt, že se autoři snaží zapůsobit co nejvíce krví na plátně, podobně jako v Hostelu nebo Saw, mi způsobil to, že tenhle film se chce spíš vnutit a dokázat si nemožné než objektivně alespoň překvapit. Gaspard Ulliel sice hraje vcelku dobře, ale na původní postavu rozhodně nemá. Fakt ale je, že stejnak na tenhle film časem každý zapomene, proč by také ne. Jediné co je na něm totiž hezkého tak asi ta Česká scenérie hradu Kost, Prahy a tak, ale to je nejspíš vše. Jo a ta asiatka Li Gong :) --- Hrubost se podobá epidemii ()
Ale tak není to zas až taková tragédie, jak by se nám mohlo po zběžném pohledu na hodnocení zdát. Webber má především cit pro výtvarno, a to promítl i do tohoto snímku, i když je nutno to pěkné hledat pod notnou vrstvou klišé. Především ten příběh je neuvěřitelně stupidní a trapný, vše je plytké a nedotažené, ale to už tu bylo řečeno mnohokrát. Já se soustředil především na Gasparda, kvůli kterému jsem si film sehnal, a z tohoto pohledu jsem navýsost spokojen. Nadšen jsem byl i z Li Gong. Potěšila samozřejmě i Kost jako zámek Lecterů nebo Tugendhat, kde mají štěstí, že jim vila při natáčení nespadla na hlavu. HUDBA: Ilan Eshkeri, Shigeru Umebayashi - Eshkeri?Mě na něm vadí, jak je strašně ovlivnitelný, nemá vlastní styl a je nerozpoznatelný.. hudba stála za nic. ()
Když se v kinech objevilo Mlčení jehňátek, nebyl to první film o doktůrkovi se zvláštními chutěmi a nevypočitatelným chováním, ale právě on okamžitě znamenal obrovský úspěch u diváků a dokonce i u kritiky, protože byl natočen s nevšední elegancí, chytrým scénářem a zručnou režií. Typicky béčkové téma s problematickým etickým vyzněním dokázaly tyhle prvky povznést na oceňovanou klasiku nejen svého žánru. Žádný z filmů, který na Mlčení jehňátek navazoval, už z nejrůznějších důvodů nezabodoval, ale Hannibal - Zrození je ze všech těch pokusů nejslabší. Tenhle kousek je ve skutečnosti velký průšvih, protože se opírá o mizerný scénář a disponuje zjevně nedostatečným rozpočtem vzhledem k ambicím, které si dělal. Scénárista spoustu věcí neřešil, takže film vyznívá pro toho, kdo se nespokojí s krvavou akcí, hodně nelogicky a místy dokonce směšně. Jen drobný příklad: Hannibal si klidně v době, kdy vrcholí studená válka, překračuje hranice Sovětského svazu, volně cestuje po sovětském území a nota bene v Pobaltí, kde tehdy zuřila krvavá občanská válka a NKVD provádí masové etnické čistky, aby potlačila národně-osvobozenecké hnutí. Je to stejně pravděpodobné, jako kdybych si v dnešní době s křížkem na krku pochodoval po posvátných mešitách Mekky a Mediny v zablácených holínkách. Padouši mají jen letmo načrtnuté charaktery, a nejsou proto zajímaví jinak než jako potrava pro začínajícího kanibala. Film táhne až příliš mnoho náhod a řada motivů vyznívá kýčovitě (mladého Lectera ve Francii očekává krásná japonská tetička, jak jinak než se sbírkou samurajských mečů). Tlupa padouchů se, jak jinak, po válce přemístí do Francie, aby to Lecter při svém pomstychtivém tažení neměl daleko... Už úvodní část filmu vyznívá hluše, protože během 2. světové války docházelo právě v Pobaltí a Bělorusku k nejhorším masakrům, a z těch válečných hrůz film těží jen minimálně. Kanibalismus byl ve skutečnosti relativně běžný, už jen co se odehrávalo v obleženém Leningradě nebo v koncentračních táborech. Masakry civilistů a především Židů byly apokalyptické, zájemci o historii ví, jakým způsobem se zredukoval počet obyvatel Lvova během 48 hodin od ústupu sovětské armády z města. Z toho všeho scénárista a režisér nedokázali vytěžit vůbec nic a motiv pomsty mladého Lectera je v porovnání s tím, co prožívaly statisíce dětí ve východní Evropě, nedůvěryhodný jako vysvětlení jeho psychopatických činů a selhává jako ospravedlnění ve stylu malý zločinec trestá toho většího. Tam, kde si Mlčení jehňátek s divákem hrálo a napínalo ho, je Webberův film příliš konkrétní, takže zůstává jen několik brutálních vražd, které mají táhnout celý film. ..Celkový dojem: 40 %. ()
Když byl Hannibal malý, stalo se mu něco ošklivého. A tak začal jíst lidi. Téměř biografický :-) thriller určitě neurazí, ale takový Červený drak byl desetkrát napínavější. Občas jsem měl pocit, jako by mladý Lecter byl nezničitelný - a když režisér obdaří svého hlavního hrdinu nesmrtelností, nekouká se na to moc dobře. I Superman může umřít! ()
Nemalé poškvrnenie filmového predchodcu - Mlčania jahniat. Uvedomujem si, že to posledné, čo by som mala robiť, je porovnávať toto irelevantné veľdielo s nepochopiteľne naväzujúcim Mlčaním, ale nemôžem sa zbaviť pocitu, že celý dejový rámec si pán scenárista zosnoval v hlave bez výraznejšieho lamentovania nad správaním sa hlavných postáv. Dôvod krvilačne vraždiť vďaka traume spôsobenej z detstva istými nacistickými Nemcami, pre mňa nie je dostatočný a navyše aspoň približná fyzická a duševná podoba medzi mladým a starým Hannibalom Lecterom, by tomuto fiasku neublížila. Anthony Hopkins je premúdrelý starec, avšak Gaspard Ulliel je nevýrazné herecké dieťa a jeho konanie bez hlbších a vysvetliteľných motívov. Krv, krv, krv. Kto sa má na to dve hodiny pozerať a nemyslieť pri tom na delikátne a spomínané Mlčanie jahniat? ()
Galerie (32)
Zajímavosti (20)
- Ve skutečném životě je Stephen Waltest klaustrofobik, jeho scéna v nádrži tak není hraná. (KucC)
- Mezi herci pozvanými na kamerové zkoušky kvůli hlavní postavě byli například Hayden Christensen, Macaulay Culkin, Hugh Dancy, Rupert Friend, Dominic Cooper, Tom Sturridge či Tom Payne. (imro)
- Ve scéně, kdy si Lecter vpíchne do žil thiopental sodný, hraje v pozadí „Goldberg variations“ od Johanna Sebastiana Bacha. Tuto skladbu můžeme slyšet ve filmu Mlčení jehňátek během scény Hannibalova úniku z uvěznění. (Othello)
Reklama