Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

„Toto je příběh muže jménem Harold Crick… a jeho hodinek. Harold Crick je muž nekonečných čísel, neustálých kalkulací a pozoruhodně mála slov. A jeho hodinky neřeknou o mnoho víc.“ Po deseti letech usilovné práce je spisovatelka Karen Eiffel téměř na konci své poslední a možná nejlepší knihy. Jejím jediným úkolem zůstává vymyslet, jak zabít svoji hlavní postavu, Harolda Cricka. Karen však nemá ani tušení, že Harold Crick z nevysvětlitelných důvodů žije ve skutečném světě… a najednou slyší její slova. Fikce a realita se střetnou, když zmatený Harold slyší, co si ona myslí, a zjistí, že musí najít způsob, jak změnit její (a svůj) konec. Horší už to nebude je neotřelou komedií o tom, jak vzít svůj dosavadní život do rukou a učinit z něj takový, jaký ho chcete mít. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (847)

Shit 

všechny recenze uživatele

Tak k mýmu údivu umí Will Farrell natočit film i bez toho, aby se v něm válel po zemi, řval a bez toho, aby v něm hystericky pobíhal ve slipech, v horším případě úplně nahej, navíc tady ukázal, že umí i docela hrát a když se k tomu přidal i zajímavej a originální příběh o propojení života skutečný postavy a psaní o imaginární postavě v knize, tak mi z toho vychází jeden z nejlepších, jestli ne vůbec nejlepší film Farrella, kterej se neprezentuje jen jako čistá komedie, ale i jako solidní drama ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Úžasný postmoderně koncipovaný film založený na prvku hry ... hry s divákem (nutno dodat filmově poučeným divákem) a filosofickém principu hry jako takové. Prvek hraní je přítomen všude. Tak už tenhle film samotný ... vypadá to, jakoby si scénárista Zach Helm hrál na Charlieho Kaufmana, tak bizarní je jeho scénář, tak intelektuálně ulítlý a neotřele kongeniální, režisér Marc Forster si naopak rád hraje na Spike Jonze a Michela Gondryho a zcela nepokrytě hraje s divákem šachy rošádami v otevření hry jejich tvůrčího postupu z Adaptace, V kůži Johna Malkoviche, Věčného svitu neposkvrněné mysli či z Nauky o snech, jistě by se dala zmínit ještě Jeunetova Amélie z Montmartru a některé další postmoderní filmové narační variace... nejblíže má ale tenhle film k hraní si na literaturu...a jedním dechem nutno dodat - k pokloně složené literatuře. Ten Kunderovsky všemohoucí vypravěč, respektive vypravěčka, který jako Kundera v Nesmrtelnosti z pouhého gesta stvoří ženu, postavu svého díla, tu rozehrává životní příběh muže, který se v podstatě náhodou vzpříčí svému literárnímu rozměru a reflektuje sám sebe coby literární postavu - a dokonce se v rámci této hry rozhodne svůj příběh měnit a spoluvytvářet... Filmové postavy si neustále hrají (profesor literatury Jules Hilbert v podání Dustina Hoffmana stále naráží na svou roli autistického pacienta posedlého počítáním v Rain Manovi). Také režisér Marc Forster si v průběhu filmu hraje a dotváří iluzivnost svého díla aluzemi na své oblíbené audiovizuální lásky (v kině uvidíme kultovní blinkací scénu ze Smyslu života Monty Pythonů, zahrají nám The Clash či Spoon, uslyšíme, že jedna z krásných věcí v životě je dočíst Zločin a trest...), navíc netrvá prakticky na ničem tradičním, vše je relativní, vyprávění není lineární, ale paralelní, přičemž obě dějové linie se před koncem filmu prolínají a dotvářejí absurdně-komický rozměr filmu, vlastní příběh je pojat velmi netradičně a rozvíjí novou poetiku reprezentovanou díly v úvodu komentáře zmiňovanými. Po formální stránce jistě zaujmou přímo do obrazu filmu vložené piktogramy, jakýsi animovaný poznámkový aparát, ilustrující myšlenkové pochody v hlavě hlavního hrdiny (ale také odkazující k estetice moderní televizní reklamy). Míšení stylů je vlastně dalším faktorem hry - artový film se tu potkává s komedií, existenciální krize středního věku a zhroucení amerického snu reprezentované nejlépe Americkou krásou se prolíná s romantickou lovestory, kdy ona a on jsou z tak rozdílných světů, že tohle by skutečně nemohlo fungovat, ale kauzální řetězec náhod poslušen schematismu romantických komedií zafunguje. Stejně jako deus ex machina v podobě dětského cyklisty, stejně jako chemie podařeného filmu... Je to komedie či tragédie? Na tuhle otázku se ptá nejen profesor literatury a Harold Crick, náš hlavní hrdina, ale na tuhle otázku týkající se našeho života se v podstatě ptáme stále všichni... Je to obojí... Nádherný film... Podobné filmy: Věčný svit neposkvrněné mysli, Jak jsem balil učitelku / Rushmore, Nauka o snech, Dedication, Prosíme přetočte, Adaptace, Amélie z Montmartru () (méně) (více)

Reklama

dobytek 

všechny recenze uživatele

Od komedie s Willem Ferrellem v hlavní roli jsem čekal něco úplně jinýho. Chtěl jsem se podívat zase na nějakou "pošahanou" komedii, u který se dá vypnout mozek. Ze začátku jsem z toho byl trochu zmatenej a pořád jsem čekal, kdy začne Will Ferrell dělat nějaký magořiny a ono pořád nic. Pak se tam objevila Queen Latifah a já myslel, že to snad radši vypnu. Naštěstí jsem to nevypnul a on se z toho postupně vyklubal opravdu zajímavej film, kterej mě chytnul a nepustil až do konce. Jinak všechny ty piktogramy a popisky na začátku mi připomínaly videoklip Röyksopp - Remind me. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

"Úžasný film," těmito slovy začal D.Moore svůj 751. komentář, neboť měl radost, že viděl Willa Ferrella konečně doopravdy hrát, navíc ve skvěle napsaném a zrežírovaném snímku, a to dokonce po boku Dustina Hoffmana či Emmy Thompson, a byl by chválil ještě dál, ovšem musel si vyřídit neodkladnou záležitost - zjistit, co je zač ten pitomý pisálek, který dává dohromady jeho vlastní příběh, a vytlouct z něj jeden jediný rozumný důvod, proč ho neustále nutí používat únavná souvětí dlouhá jako prase. ()

Hakha 

všechny recenze uživatele

Dost dobrý. Originální námět, skvěle vybrané herecké esa, které se do svých rolí naprosto hodí a každá postava je scénáristicky výborně napsaná. Film a čas nádherně plynul jak čas strávený u dobře napsané knihy. Mnoho silných momentů, dobrá hudba, příjemně lehký humor a celý film ve mně zanechal dost pozitivní energii. Mé hodnocení 4,5 hvězdičky... ()

Galerie (24)

Zajímavosti (27)

  • Profesor Hilbert (Dustin Hoffman) vytvořil ve filmu pro Harolda (Will Ferrell) dotazník se 23 položkami. Německý matematik David Hilbert přednesl v roce 1900 na Mezinárodním kongresu matematiků v Paříži přednášku, v níž předložil 23 nevyřešených otázek, na které by se měla matematika ve 20. století soustředit. Některé z nich zůstaly nevyřešeny dodnes. (profhubert)

Související novinky

Hoffman miluje Thompsonovou

Hoffman miluje Thompsonovou

09.06.2007

Dustin Hoffman a Emma Thompson si během natáčení Horší už to nebude zřejmě padli do oka. Zanedlouho se totiž spolu objeví v romantickém dramatu Last Chance Harvey. Ale pravděpodobnější možná bude, že… (více)

Reklama

Reklama