Reklama

Reklama

Obsahy(1)

„Toto je příběh muže jménem Harold Crick… a jeho hodinek. Harold Crick je muž nekonečných čísel, neustálých kalkulací a pozoruhodně mála slov. A jeho hodinky neřeknou o mnoho víc.“ Po deseti letech usilovné práce je spisovatelka Karen Eiffel téměř na konci své poslední a možná nejlepší knihy. Jejím jediným úkolem zůstává vymyslet, jak zabít svoji hlavní postavu, Harolda Cricka. Karen však nemá ani tušení, že Harold Crick z nevysvětlitelných důvodů žije ve skutečném světě… a najednou slyší její slova. Fikce a realita se střetnou, když zmatený Harold slyší, co si ona myslí, a zjistí, že musí najít způsob, jak změnit její (a svůj) konec. Horší už to nebude je neotřelou komedií o tom, jak vzít svůj dosavadní život do rukou a učinit z něj takový, jaký ho chcete mít. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (847)

Hellboy 

všechny recenze uživatele

TYVOEEEEE!!! co ten konec !! Ten to zazdil ! Nejhorší na tom je, že já sám sem KUA vymyslel lepší a uspokojivější konec..! Možná by někdo řek, že z toho jen tak tak vybruslim, ale furt lepší, než jak to bylo ve filmu. Kde nechali tvůrci svou představivost?? Nonic, co naděláš.. Jinak je to fajn film, celou dobu jsem si říkal, jo to je vono, super náladička, která se každou chvíli střídá, pomalý tempo, který tomu přesně sedne, nádherně romantické scény, mile smutnej Will Ferrell a sympatická Maggie Gyllenhaal, pohodovej Dustin Hoffman a...divák jen čeká, jak to teda skončí....a takle to zќ#Гұяұфli.. to sem fakt nečekal. Prostě tvůrci porušili vlastní pravidla a totálně vochcali diváky.. Když to hooooooooooooooodně přeženu, mělo to náběh na štýlo Nebe nad Berlínem, až na to, že tohle je prostě jen další trapnej Hollywood!!! Achjo..nevim, jak hodnotit..celou dobu se mi to líbilo, hezkej nápad, všechno. Nechci celej film zatratit kuli závěru, ale něco takovýhleho, to sem snad v životě nezažil. lepší 3*** tomu rád dám, ale vědomí, že to mohlo bejt mnohem!! lepší..to mě ničí..4 bych tomu dal hned, nebýt toho konce. 5***** si to ale nezaslouží ani omylem! PS: Sofiin svět, Jostein Gaarder, řiká vám to něco??! ()

Zeck 

všechny recenze uživatele

Od tohoto filmu jsem zprvu čekal něco úplně jiného, než jsem ve výsledku dostal. Už jen jméno Will Ferrell v hlavní roli, ve mě evokoval, že to bude další ulítlá komedie plná bláznivých výstupů a držkopádů. Tento film je velmi vážnou a decentní komedií. Vtip není hlavním artiklem tohoto filmu, tím je spíše zajímavý a neotřelý příběh, který se zprvu zdá, jako dvourealitní, ale ve výsledku zjistíme, že se odehrává v jednom světě. To mě trochu zarazilo, protože to s sebou přineslo nemálo otázek kladených na logičnost celého, už tak zamotaného a nereálného příběhu. Pokud je divák ochotný ignorovat propojení dvou rovin, pak dostane velmi zajímavý příběh, kterému vládne velmi sympatická hlavní postava. Pokud na to bude nahlížet čistě racionálně, pak už tak spokojený nebude. Já osobně jsem první případ, film se mi sice zdá mírně přeceněný, ale přesto solidní zážitek plný dobrých herců, předvádějících milé výkony. 70% 10.02. 2010 ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Haroldu Crickovi se jednoho dne zblázní hodinky a jemu půjde o život. Dustin Hoffman je literární expert a ve volném čase trénuje plavání. Emma Thompson nedokáže uspokojivě zakončit své nejnovější literární dílo. Marc Forster v prvním desetiletí 21. století do nás sypal jeden zajímavější filmeček za druhým. 85% ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Úžasný postmoderně koncipovaný film založený na prvku hry ... hry s divákem (nutno dodat filmově poučeným divákem) a filosofickém principu hry jako takové. Prvek hraní je přítomen všude. Tak už tenhle film samotný ... vypadá to, jakoby si scénárista Zach Helm hrál na Charlieho Kaufmana, tak bizarní je jeho scénář, tak intelektuálně ulítlý a neotřele kongeniální, režisér Marc Forster si naopak rád hraje na Spike Jonze a Michela Gondryho a zcela nepokrytě hraje s divákem šachy rošádami v otevření hry jejich tvůrčího postupu z Adaptace, V kůži Johna Malkoviche, Věčného svitu neposkvrněné mysli či z Nauky o snech, jistě by se dala zmínit ještě Jeunetova Amélie z Montmartru a některé další postmoderní filmové narační variace... nejblíže má ale tenhle film k hraní si na literaturu...a jedním dechem nutno dodat - k pokloně složené literatuře. Ten Kunderovsky všemohoucí vypravěč, respektive vypravěčka, který jako Kundera v Nesmrtelnosti z pouhého gesta stvoří ženu, postavu svého díla, tu rozehrává životní příběh muže, který se v podstatě náhodou vzpříčí svému literárnímu rozměru a reflektuje sám sebe coby literární postavu - a dokonce se v rámci této hry rozhodne svůj příběh měnit a spoluvytvářet... Filmové postavy si neustále hrají (profesor literatury Jules Hilbert v podání Dustina Hoffmana stále naráží na svou roli autistického pacienta posedlého počítáním v Rain Manovi). Také režisér Marc Forster si v průběhu filmu hraje a dotváří iluzivnost svého díla aluzemi na své oblíbené audiovizuální lásky (v kině uvidíme kultovní blinkací scénu ze Smyslu života Monty Pythonů, zahrají nám The Clash či Spoon, uslyšíme, že jedna z krásných věcí v životě je dočíst Zločin a trest...), navíc netrvá prakticky na ničem tradičním, vše je relativní, vyprávění není lineární, ale paralelní, přičemž obě dějové linie se před koncem filmu prolínají a dotvářejí absurdně-komický rozměr filmu, vlastní příběh je pojat velmi netradičně a rozvíjí novou poetiku reprezentovanou díly v úvodu komentáře zmiňovanými. Po formální stránce jistě zaujmou přímo do obrazu filmu vložené piktogramy, jakýsi animovaný poznámkový aparát, ilustrující myšlenkové pochody v hlavě hlavního hrdiny (ale také odkazující k estetice moderní televizní reklamy). Míšení stylů je vlastně dalším faktorem hry - artový film se tu potkává s komedií, existenciální krize středního věku a zhroucení amerického snu reprezentované nejlépe Americkou krásou se prolíná s romantickou lovestory, kdy ona a on jsou z tak rozdílných světů, že tohle by skutečně nemohlo fungovat, ale kauzální řetězec náhod poslušen schematismu romantických komedií zafunguje. Stejně jako deus ex machina v podobě dětského cyklisty, stejně jako chemie podařeného filmu... Je to komedie či tragédie? Na tuhle otázku se ptá nejen profesor literatury a Harold Crick, náš hlavní hrdina, ale na tuhle otázku týkající se našeho života se v podstatě ptáme stále všichni... Je to obojí... Nádherný film... Podobné filmy: Věčný svit neposkvrněné mysli, Jak jsem balil učitelku / Rushmore, Nauka o snech, Dedication, Prosíme přetočte, Adaptace, Amélie z Montmartru () (méně) (více)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

"Úžasný film," těmito slovy začal D.Moore svůj 751. komentář, neboť měl radost, že viděl Willa Ferrella konečně doopravdy hrát, navíc ve skvěle napsaném a zrežírovaném snímku, a to dokonce po boku Dustina Hoffmana či Emmy Thompson, a byl by chválil ještě dál, ovšem musel si vyřídit neodkladnou záležitost - zjistit, co je zač ten pitomý pisálek, který dává dohromady jeho vlastní příběh, a vytlouct z něj jeden jediný rozumný důvod, proč ho neustále nutí používat únavná souvětí dlouhá jako prase. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (27)

  • Původní název filmu (Stranger Than Fiction) pochází z citátu Marka Twaina: „Pravda je podivnější než fikce, ale je to proto, že fikce je povinna držet se možností; pravda není. (profhubert)
  • Ve filmu je vidno několik odkazů na malbu Reného Magritta "Syn člověka". Jednou když běží Harold (Will Ferrell) na autobus s jablkem v ústech a pak když sedí u doktora před stěnou s vyobrazením nebes. (HellFire)

Související novinky

Hoffman miluje Thompsonovou

Hoffman miluje Thompsonovou

09.06.2007

Dustin Hoffman a Emma Thompson si během natáčení Horší už to nebude zřejmě padli do oka. Zanedlouho se totiž spolu objeví v romantickém dramatu Last Chance Harvey. Ale pravděpodobnější možná bude, že… (více)

Reklama

Reklama