Režie:
Jim StrouseScénář:
Jim StrouseKamera:
Jean-Louis BompointHudba:
Clint EastwoodHrají:
John Cusack, Shélan O'Keefe, Gracie Bednarczyk, Alessandro Nivola, Mary Kay Place, Marisa Tomei, Nathan Adloff, Doug Dearth, Rebecca Spence, Shane Hartline (více)Obsahy(2)
John Cusack se nedokáže vyrovnat se smrtí manželky a svým dcerám to říct také neumí... Stanley Phillips je hrdý americký vlastenec a otec dvou dcer, jejichž maminka jako členka amerických ozbrojených sil byla nedávno povolána ke službě v Iráku. Režisér James C. Strouse se rozhodl ukázat život na americkém malém městě, když jeden z členů rodiny bojuje se zbraní v ruce na druhém konci světa. Překrásně poetický snímek umocněný procítěným výkonem Johna Cusacka, jenž vždy dokázal vystihnout patos svých hrdinů, ale v tomto snímku dosáhl prozatímního hereckého vrcholu. Režisér Strouse ve svém debutu nabízí divákům emocionálně nabitý film s pečlivě komponovanými záběry, hlubokou lidskou procítěností a jasným politickým vyzněním. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (52)
Velmi citlivy a pekny pribeh o otcovi a dvoch dcerach, ktori stratia nezastupitelnu cast ich rodiny a zivota. John Cusack ako obycajny otec zdrveny stratou milovanej osoby, ktory nevie najst vhodny sposob ako oznamit svojim detom ich stratu, neprehrava, hra citlivo a podla mna predvadza svoj zivotny vykon. Cusack vsak nedominuje, ale svoj priestor prenechava aj dceram, najma tej starsej, ktora sa svojej ulohy zhostila skutocne skvele. Rezia nie je nijak invecna, avsak v tomto pripade sa drzanie pri zemi vyplatilo a v spojitosti s Eastwoodovou hudbou sa sice podarilo natocit pribeh, akych sa na svete odohravaju tisice, ale sposobom, ktory nie je iritujuci a prehnane patrioticky (viem si velmi dobre predstavit, kam sa to vsetko mohlo strhnut), ale je uprimne citlivy. Platna nasich kin preplnene hovadinami, vsak tento film zrejme nikdy nenavstivi. Skoda ()
Do určité míry se to dá vnímat jako útěk od tragédie či snaha připravit své děti na chvíli, kdy budou muset tragickou zprávu o smrti své matky přijmout. Ve finále je to vlastně obojím. Otec mi zpočátku lezl na nervy, ale jak Sucack postopně do své role nořil, dokázal jsem ho pochopit a v závěru jsem musel zatleskat. Možná to byl v jeho podání dosud nejlepší výkon. Sympatické byly i představitelky obou dcer. Závěrečný doják, který prostě musel přijít, na mě zapůsobil tak, jak měl. Na mě možná až příliš poetické, ale i tak se mi film líbil. 65% ()
Na tento film treba mať melancholickú náladu a k tomu sa obrniť proti patriotickým rečiam. Podľa môjho hodnotenia je asi jasné, že sa mi nepodarilo ani jedno. Väčšinu filmu som sa nudil, emócie vo mne film nevyvolal žiadne(teda trochu na konci na pláži...) aj keď sa ukrutne snažil počas celej dĺžky filmu. ()
Lekce o tom, jak říci krutou pravdu. Příběh o tom, kterak samozřejmé věci náhle přestanou být tak samozřejmé, jak se prve ještě zdály. Po oznámení té tragické události se záběr na okamžik zastavil a kdyby nezačala hrát hudba, vypadalo to jako, že závada JE na vaší obrazovce. Příběh je dobře vyprávěn, režisér nejprve ukáže "běžný" den rodiny Stanleyho Phillipse (Johna Cusacka) a až teprve pak se děj dále odvíjí s příchodem dvou věrozvěstů důstojníků US Army. Stanley se po tom všem snaží chovat co nejvíc přirozeně, ale starší Heidy mu to viditelně nevěří už od začátku. A pak přijde ten malér s paní Shimerhorn, která si ze školy odskočila porodit a Stanley o tom samozřejmě nic neví... Je pravda, že Cusackovi jsem toho vdovce baštil, hlavně teda zezačátku naplno. Trošku mi ale ztuhnul úsměv, když si začal diktovat ten vzkaz na svúj vlastní záznamník, naštěstí to ustál. Scéna s nastřelováním náušnic jen podtrhla symboliku porušování dosavadních pravidel, nicméně byla moc dobře citlivě natočená. Čtyři náušnice = 32,50 $. Bezstarostné skákání Dawn na posteli v hotelu mi něco připomnělo- taky jsme to jako děti na chatě dělávali, byla to tehdy největší zábava na světě :-) Líbila se mi i písnička ve filmu, "přiběhla" trochu nečekaně, ale seděla tam. Zpočátku trošku experimentální kamera. Je o něco níž, než je obvyklé (Stanleyho příchod do zaměstnání, záběry v domě). Řekl bych, že Cusack to zahrál skvěle, ale jeho filmové děti ho tentokrát dokázaly překonat, především Heidi (Shélan O´Keefe) předvedla oceněníhodný výkon, menší Dawn (Gracie Bednarczyk) je spíš dost přirozená sama od sebe. A známá hra Simpsonových na závěr: Are we there yet? No. Are we there yet? No! Asi nejlepší vážný film poslední doby, minimálně od Alone with her. ()
Jsou lidé, kterým, když zemře někdo milovaný, stále a rádi hovoří o tom co bylo, co prožívali a podobně a pak jsou ti, kteří jsou jako Stanley a k těm patřím i já. Vůbec pro mě nebylo těžké vcítit se do takového člověka a se vším všudy ho chápat. John Cusack nepatří zrovna mezi mé vyhledávané herce, ale tady hrál otce dvou roztomilých dětí opravdu tak, že jsem mu ten smutek a ten vnitřní zásek bezvýhradně věřila. Jeho telefonní hovory a chvíle na pláži ve mně vzbudily notnou dávku empatie. Clint už jen proložil tyhle smutné životní okamžiky velmi vhodnou hudbou. Myslím, že je Grace Is Gone dost podceňovaný, škoda, já ho určitě doporučuji. ()
Galerie (19)
Photo © Central
![Grace už není - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/161/219/161219805_32cee8.jpg)
Reklama