Reklama

Reklama

Kiefer Sutherland (TV seriál 24 hodin) stojí tváří v tvář mohutným silám zla v tomto šokujícím thrilleru od režiséra filmu Hory mají oči. Zdiskreditovaný bývalý policista (Sutherland) se pokouší znovu postavit na vlastní nohy a bere rutinní práci ostrahy vyhořelých trosek kdysi oblíbeného newyorského obchodního domu Mayflower. Ale děsivé obrazy, které spatří v ozdobných zrcadlech uvnitř budovy, ho odvedou na vzrušující cestu, během které musí odhalit dávná tajemství obchodu… dřív než ho připraví o rodinu! (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Z natáčení 1 - Kiefer Sutherland

Recenze (740)

tombac 

všechny recenze uživatele

Už korejská předloha využila horrorový potenciál paralelního světa za zlověstnými zrcadly jen zčásti... Ajův remake již nelze označit za decentní a zdlouhavý, jenže nohy mu podráží kanonáda nelogičností a nepravděpodobností (o dialozích ani nemluvě), že výsledný dojem je ještě horší než z nikterak světoborného korejského originálu. I ta původně úderně zpracovaná pointa s hudebním motivem, jenž tak perfektně odrážel bezvýchodnost situace, tu přicházejí zkrátka... Mysteriózní horrory miluji a nějaká ta lacinější lekačka mi žíly netrhá, ale Mirrors mě odfláknutým scénářem pěkně štvaly. Když se atmosféra a napětí pakují do místa, kam slunce nesvítí, pak je duchařskému horroru houby platná i ta zdůrazňovaná páně režisérova řemeslná zručnost. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Alexandre Aja evidentně sdílí moji lásku k sinusoidám. Nejprve zrealizuje podprůměrnou slasher-ovinu Haute Tansion, poté geniální exploitation Hory mají oči a následně opět podprůměrnou duchařinu Zrcadla. Proto bych se pana režiséra rád zeptal: Kdepak ses poslední rok zdržoval a cos tam tropil? Dovol, ať hádám: Studovals na Konopišti pekelné knihy a grimoáry. Oblboval ses konopím a jedovatými muchomůrkami. Vyvolávals ďábla. Uctívals démony a skládal jim lidské oběti. Mordovals vězně v kobkách. ____ S kterýmkoliv špatným filmem můžeme nakládat dvojím způsobem: Buďto v něm hledat subverzivní a záměrně rozmístěný nesrovnalosti pro potěchu zasvěcených diváků – i když vzniká otázka, do jaké míry to je ještě legitimní, protože od určitého momentu se podobně vedená obhajoba toho kterého uměleckého díla stává neadekvátním mis-readingem –, a nebo film jednoduše označit za špatný. U Zrcadel se přikláním ke druhému. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

MIRRORS jsou jednak nejdospělejším počinem Alexandera Aji, protože na místo videoklipovitého stylu a gore festu se zde sází na pomalu budovaném napětí a atmosféře, a jednak nejlepším remakem asijské duchařiny od dob Verbinského KRUHU, protože výchozí zápletka se zde zasazuje do amerických (sub)žánrových filmů, což se záměrně tře s asijským stylem._____ Kiefer Sutherland zde hraje Jacka Bauera poté, co byl vyhozen ze zaměstnání, a musí začít znovu vyšetřovat, protože jsou jeho blízcí a i on sám v nebezpečí. Detektivní žánrová linie, s kterou operoval již KRUH, zde slouží ke konfrontaci s jinými horrorovými subžánry, jakým je hixploitation (buranská white trash rodinka) či vymítačský film (závěr), a k zainteresování diváka do dění. Oproti jiným duchařinám, ať už originálům nebo jejich předělávkám, zde nejsou potenciální sexuální objekty zahaleny, ale naopak své přednosti vystavují na obdiv; podvratný styl filmu v první hodině, založený na dlouhých statických záběrech, je naopak typický pro asijské duchařiny, nikoliv ale pro jejich předělávky. Pátrací scény, shromažďování důkazů a jejich ověřování je stylově podvratné vůči asijskému stylu, ale opojné._____ Průměrné a zbytečně natahované INTO THE MIRRORS stavělo na uvěřitelnosti a nádechu reálnosti, ale ničím z "bubu linie" nevybočovalo, zatímco MIRRORS si vystačí s vyzkoušenými a funkčními žánrovými postupy, ale je na něm zajímavé to, nakolik se zde střetávají různé žánry a nakolik je jejich styl podvratný. Je sice pravda, že se jedná o Ajův nejhorší film, který je nesoudržný a ve kterém dost dobře nefunguje vnitřní logika filmového fikčního světa (je to gotický, či snad surreálný horror?), ale kvůli podceňování filmu ze strany ostatních na výsledném hodnocení přitlačím, protože tady máme co dočinění s odvážným "experimentem" spadajícím do "současné subverzivní hollywoodské tendence" (viz Douglas). 9/10 ()

petero 

všechny recenze uživatele

MIRRORS je zatiaľ najvážnejším počinom Alehandra Aju čo prináša jeho umiernenejší gore fest no vzhľadom na posledné remaky (THE EYE, ONE MISSED CALL, SHUTTER) je to svieža kvapka v záplave zlých filmov. Je dobre že MIRRORS je tentoraz remakom málo známeho INTO THE MIRROR, je remakom pozmeneným a napätie v ňom funguje. To čo sa odohráva je uveriteľnejšie a oproti zmieneným filmom my príde dospelejší (i keď o pobehovanie sexy herečky s veľkým výstrihom, navyše celej mokrej, neprídeme;-)). Aja je hororový tvorca ktorý to vie, skrátka ma potešilo že tu nie je ďalšia smrteľne bledá Japonka s dlhými vlasmi. Hlavná postava má k vyšetreniu prípadu bližšie keďže je bývalým detektívom a ide mu o rodinu a vlastne o to čo sa deje sa začne zaujímať až po tom čo sú mu zaujímavosti okolo strašidelného domu podstrčené. I keď počiatočné sympatie k postavám sa dostavujú veľmi neochotne, Ben je prchký, Amy mu neverí a napríklad o takú Angelu (Amy Smart) sa nie je dôvod báť a fajn roztvorenie papuľky vyznie tak trochu naprázdno, možno aj pre to, že nie je doprevádzané zrýchleným obrazom a divokým strihom tak typickým pre Aju. No neprídeme ani o to a túto fajn dovednosť nám predvedie hneď ako sa o prípade začneme dozvedať trochu viac a funguje to skvele. Gradujúce napätie je však utlmené domnelým finále ale to nasledujúce akčnejšie finále ten útlm napravilo a záverečná pointa utvrdila konečné hodnotenie a spokojnosť =). Pritom bez jediného aziata sa Ajovi podarilo navodiť pocit ázijského hororu. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejzajímavějších hororů poslední doby. Zrcadla jsou věrný námět a ve spojení s hororem nemají chybu. Problém je, že se tentokrát (snad poprvé) držel režisér Alexandre Aja dost při zemi. Pouhé 3-4 vraždy skrze zrcadla jsou trochu zklamáním, především při rozpomenutí na předešlé filmy jako Noc s nabroušenou břitvou nebo Hory mají oči. Ne, že by krve bylo málo, ale mohlo jí být více, protože atmosféra i Kiefer Sutherland se velmi podařili. Přesto dám raději slabší 4, protože Zrcadlo vypadá mezi ostatními až moc jednoduchými a "hloupými" horory velmi příjemně a má velmi povedenou úvodní titulkou sekvenci. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (20)

  • Jméno Esseker je přesmyčka Seekers, což může být pochopeno v terminologii démonů jako duch, žijící na druhé straně zrcadla. (KucC)
  • Vyhořelá budova obchoďáku se nenachází ve skutečnosti v New Yorku, ale v rumunské Bukurešti. (Rodriguez)
  • Kiefer Sutherland dostal angažmá v Zrcadlech poté, co si ho Aja oblíbil ve filmu Flatliners. (Rodriguez)

Reklama

Reklama