Režie:
Goran DukičScénář:
Goran DukičKamera:
Vanja CernjulHudba:
Bobby JohnstonHrají:
Patrick Fugit, Abraham Benrubi, Shannyn Sossamon, Shea Whigham, Leslie Bibb, Mark Boone Junior, Clayne Crawford, Tom Waits, Chase Ellison, John Hawkes (více)Obsahy(1)
Zia to má těžké: nechala ho přítelkyně, rodiče mu nerozumějí a – no jo, zrovna spáchal sebevraždu a teď žije „na onom světě“. Je to svět plný podřadné práce, sešlých barů, bývalých přítelkyň a nefungující dopravy. Jen co se v něm Zia octne, získá dva nové přátele: mazaného rockera ruského původu s podivným šarmem a inteligentní sexy naivku, která chce dokázat, že je tady omylem. V rozpadávajícím se oranžovém kombíku, který drží pohromadě pouze díky lepicí pásce, vyrazí společně na cestu, kde potkají neodolatelného Knellera (Tom Waits), který je provede poslední verzí Utopie. Film plný nečekaných zázraků a absurdního humoru ukazuje, jak je lidský život ve skutečnosti vzácný a nepředvídatelný. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (191)
Líbilo se mi to, ale vlastně ani nevím proč. Děj je spíš neděj a konec čekal snad každej. Zpracování toho světa nestojí za nic. Hlavní hrdina je extrémě nevýraznej a ani sympaťák to neni. Zato vedlejší postavy jsou hodně dobrý. Shannyn Sossamon je hrozně hezká a sympatická a Rus Eugen s nejstylovějším způsobem sebevraždy naopak sympaťák byl. Navíc k tomu hrála dobrá hudba. Gogol Bordello mám rád, takže na mě ten film vyzrál spíš pocitově a atmosféricky než nějakym řemeslem. Člověk má prostě někdy náladu na trochu něco jinýho no. ()
Hodně zvláští kousek. Ať už jde o zajímavé téma, poeticko-artový přístup k scénaři, zvolený barevný filtr... Wristcutters mají prostě svoje zvláštní kouzlo, které na mě působilo velmi silně. Pokud navíc přidám hudební doprovod mojich oblíbených Gogol Bordello musí se jednat o pětihvězdičkovou záležitost. Ale menší chybičky, jako je například idealistický konec, detaily ve scénaři (...) mě od finální hvězdy nakonec odradili. Přesto se jedná o zajímavý kousek který snad není ztrátou času. The dog has spoken. ()
Víte, z počátku jsem si říkal, jak se vlastně tenhle film z onoho světa sebevrahů liší od filmu, který by se odehrával kdekoli v "normální" Americe. Nějak jsem nechápal ten důvod, ale pak mě ten film nějak dostal. Měl v sobě trochu víc, než se zdálo pod slupkou námětu. Člověk se žene za vzpomínkou, aniž by si uvědomil, že co má teď, je lepší. Stejně tak je důležité mít radost ze života, byť by to byl život ve smrti. A Shannyn Sossamon? Z té vykukoval její jiskra nejenom očima. Velmi hravá, velmi zranitelná, ale taky velmi radostná. ()
Nebýt závěrečné půlhodiny, tak bych sahal v hodnocení i výše. Ale právě tato divně nekonzistentní část mi vůbec neseděla do tripu, který hlavní hrdinové zažívají - a že ten byl podivný již před ní. Chorvatský původ režiséra se nezapře a celý film (nejenom hudbou od Gogol Bordello) zavání mixem Balkánu a amerického indie drobňouska. Pochvala ale ode mne letí hlavně pro vynikající casting, který přivedl skvěle hrající a (hlavně) sympatické herce před kameru. 60 % ()
Zvláštní, divný, originální a zajímavý - to jsou slova, která mi první naskočí po tomto filmu. Neskutečně dlouho jsem se na ten film chtěl podívat, ale pořád jsem ho odkládal. Nakonec to pro mě nebylo nic tak extra, ale jsem rád, že konec jsem si tak nějak odhadnul a hlavně pochopil po svém. Navíc konec je fajn, po tom průběhu. Postavy, s vyjímkou Shannyn Sossamon, nejsou žádnej zázrak, na druhou stranu mi ale ani nijak nevadili. A Eugen má velice zajímavou sebevražednou stórku. ()
Galerie (16)
Zajímavosti (5)
- Vyobrazenie postavy ruského hudobníka Eugena je inšpirované spevákom skupiny Gogol Bordello Eugenom Hutzom. Pár songov od tejto skupiny je možné si vo filme vypočuť. (toi-toi)
- V záverečnej scéne je možné počuť skladbu “Szomorú Vasárnap“ (“Ponurá nedeľa“) od maďarského skladateľa Rezső Seressa. Táto skladba sa po celom svete preslávila ako hymna samovrahov. (Astaroth666)
Reklama