Režie:
Detlev BuckKamera:
Kolja BrandtHudba:
Bert WredeHrají:
David Kross, Jenny Elvers-Elbertzhagen, Georg Friedrich, Oktay Özdemir, Kai Michael Müller, Christian Ulmen, Erhan Emre, Henriette Müller (více)Obsahy(1)
Hrdinou temného příběhu z dnešního Berlína je patnáctiletý Michael Polischka. Když se s jeho půvabnou, leč nevyrovnanou matkou Miriam rozejde bohatý milenec a vyhodí je oba na ulici, uváznou v mizerném bytě na bezútěšném předměstí Neukölln. A ve světě násilí, drog, pouličních gangů, mladistvých zlodějíčků a rváčů je tak snadné dostat se na šikmou plochu. Chlapec s upřímnou tváří, jehož tvrdě šikanují starší spolužáci, sice získá pár nových kamarádů, ale stává se až příliš snadnou kořistí místního podsvětí. Setkání s bossem Hamalem a jeho nohsledem Barutem změní Michaelův život a vystaví ho kruté životní zkoušce. Film vyniká autentickou atmosférou a otevřeným pohledem na sociální problémy těch, kteří propadli společenským sítem a zoufale bojují o přežití. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (90)
Tak tohle je naprosto úžasný filmový zážitek, za který České televizi děkuji! Můj večerní nedělní dvojblok německých filmů začal nadšením z nadprůměrné německé romantické komedie a pokračoval ještě lepším filmovým zážitkem z tohoto německého dramatu. Ono spojení teenagerovské drama a sociální drama je totiž velice lákavé, a tak jsem neváhal a na film se podíval. A od začátku do konce jsem tento film prožíval, prožíval jsem příběh hlavního hrdiny a byl jsem zvědavý, jak se bude tento příběh vyvíjet a jak to vlastně celé skončí. Zde jsem totiž nedokázal odhadnout konec a ani jsem to nezkoušel, protože na to prostě nebyl čas. Jen jsem se koukal a ani u toho nedutal, prožíval jsem každý okamžik, každou minutu, kdy jsem film sledoval. Tomu já říkám filmový zážitek na velice dlouhou dobu. Tenhle film se velice povedl a nejzajímavější na něm je, že takhle by se to v reálu skutečně mohlo stát a co my víme, jestli se někde něco podobného skutečně nestalo. V hlavní roli se zaskvěl vynikající David Kross, jehož jméno si asi navždy zapamatuji, protože ten mladík mne naprosto uhranul a ve své roli byl vynikající a podal snadno uvěřitelný výkon. Německý film mě tedy přesvědčil, že na tom není tak špatně, jak jsem si myslel, a že mít vůči němu předsudky asi není moc správné. Každopádně mám tedy další skvělý filmový zážitek a neváhám použít maximální hodnocení, je to tedy za pět hvězd. ()
TV/// Obsazení 5/10 Děj 7/10 Hudba 7/10 Efekty 6/10///+celkem drsné, je to film "z ulice", hudba -čekal jsem to ještě drsnější, obsah mohl být výraznější/// Na tento film jsem byl zvědav od dob co to dávali v kině. Tehdá jsem si však řekl, počkám si, však to brzy uvidím v telce. Tak se i stalo a jsem za to docela rád. Film to sice není špatnej, ale nechybělo moc a moji pozornost by si neudržel. Název a to co film provázelo vyvolávalo větší očekávání. Na jedno zkouknutí ale dobrý./// Celkem 64%/// ()
Drsňák je film, který je zajímavý svým přístupem k divákovi. Už jen hlavní postava Michaela na mě působila zvláštním, až bezemočním výrazem ve tváři, který se víc projevil až ke konci a tak na mě působil celý film. Zvláštně - jiný výraz mě zatím nenapadá. Film přede mě kladl životní obrazy, kterým nebylo skutečně vůbec těžké uvěřit. Svým způsobem podání je na diváka vloženo obrovské břímě bezútěšného stavu spousty takových lidí, kteří se ocitnou najednou téměř bez prostředků a nemají sílu a zřejmě ani možnost se té situaci nějak vzepřít. Kde pro ně pak život ztrácí smysl a místo duše se stává černou a temnou propastí, z které se lze dostat jen velmi těžko. Proto na mě osobně nejvíc zapůsobila poslední čtvrthodina s Michaelem. O Davidovi Krossovi zřejmě ještě uslyšíme. Jestliže jsem filmu Zlodějíčkové dala trojku (že by jistá podobnost?), tak Drsňák na mě zapůsobil přece jen hlubším a intenzivnějším dojmem, tudíž dnes za čtyři. ()
Průměrný film, který bych jako kriminální moc neoznačoval, jde spíš o drama patnáctiletého chlapce,který se v novém prostředí obávané berlénské čtvrti dostane do spárů party výrostků, jejichž vydírání jej dovede k tomu, že se nechá zneužít partou arabských a tureckých překupníků drog. Zajímavá je sonda do jeho vlastní domácnosti, kde matka poté, co opustila manžela, se stává promiskuitní děvkou a na syna nemá moc času... Syrovost filmu je zdůrazněna černobílou kamerou jen občas střiženou v náznacích barvy . ()
Syrový pohled na Berlín se Buckovi podařil. Hrdina bydlí s matkou ve čtvrti Neukölln, kde se mimochodem odehrával i temný život dětí ze stanice zoo. Režisér si jenom mohl odpustit pár heroických sekvencí, jako vítězoslavný odchod z parku s míčem v podpaží, kde na pozadí policisté zatýkají dealery. Tyto momenty byly spíše úsměvné. ()
Reklama