Režie:
Roland EmmerichKamera:
Ueli SteigerHrají:
Steven Strait, Camilla Belle, Cliff Curtis, Affif Ben Badra, Nathanael Baring, Marco Khan, Reece Ritchie, Joel Fry, Omar Sharif, Grayson Hunt Urwin (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Horský kmen lovců mamutů Jagalové se obává hladovění, protože zvířata, která jsou jejich zdrojem obživy, přicházejí stále později a je jich méně. Když najdou v horách mrtvou ženu a u ní modrooké děvčátko, prorokuje stará šamanka, že dívka, která dostane jméno Evolet, je znamením velkých změn. Současně však slibuje, že ze středu Jagalů vzejde válečník, který se ožení s Evolet a povede Jagaly k novému životu. Do dívky se zamiluje DeLeh. Když je přepadnou bojovníci na koních, mnohé zabijí a další včetně Evolet odvlečou, rozhodou se KaRen, DeLeh a TikTik vydat po stopách nájezdníků a zajatce osvobodit. Po vyčerpávající cestě dorazí k Hoře bohů, kde tisíce otroků stavějí pod dohledem kněží a válečníků pyramidu pro všemohoucího vládce. DeLeh a náčelník Nakuů proniknou na stavbu, aby se pokusili získat podporu otroků v boji proti jejich utiskovatelům, ti však váhají. Dosud se totiž neobjevilo znamení, které by zvěstovalo příchod bojovníka osvoboditele, kterého se i všemohoucí bojí. (TV Nova)
(více)Videa (5)
Recenze (998)
Dějepis a zeměpis v kostce. Dredy jako z dvacátého století, mamuti jako z 200 000 let před Kristem jenom několikrát větší. Sem tam přiběhne přerostlé emu chytající podobu dinosaurů z druhohor a tygžík vyžlík podruhé v dějinách filmu prokáže své dobré srdce a postaví se za hlavního hrdinu. Společně s ním putujeme za průvodem Hunů či Mongolů Čingischánovy doby ze zasněžených Himalájí přímo do hustého amazonského pralesa, po jehož opuštění nás čeká nekonečná Sahara a podivná řeka plná plachetnic podobných opeře v Sydney nebo (při větší fantazii) těm španělským ze 16. století. Nenajdeme na nich ale žádného Hernanda Corteze nebo Francisca Pizzara, nýbrž ony Huny (Mongoly) oblečené v barevných látkách odněkud z Orientu, jejichž hlavní město připomíná jakési Maye, Aztéky a Inky v jednom (ačkoliv tygří sfinga kdesi uprostřed města by nás mohla svádět k zařazení spíš do Egypta). Jedno se ale Emmerichovi nechat musí. Kamerové záběry z leteckého pohledu vypadají úchvatně a hudba se mu taky povedla. Škoda jen, že se místo historie radši nezaměřil na sci-fi. A neodpustil si ty příšerný děsivý konce plný ožívajících mrtvol a velkých hrdinů. ()
Tak já samozřejmě vím, že to byla hrozná slátanina, ale pro mě dost zábavná, s hromadou pěkných zvířátek v čele s kvantem mamutů a co mě hlavně dostalo, ta krásná výprava a kmeny domorodců - jestli to, co měli na sobě, lze nazvat kostýmy, tak byly dokonalé. Na Emmericha to šlo, čekala jsem něco daleko horšího. ()
Na jeden krát bez újmy stráviteľná rozprávka/nerozprávka. Hľadať v tomto guláši nejaké historické pojítka možu len srandisti, ktorým ale trochu napomáha sám Emmerich. Keby mal tento nemčúr čoby len ždibku nadhľadu a za hrsť zmyslu pre humor, tak toči béčka s puncom kultovosti. Zatiaľ točí béčka za a-čkové money. 50% ()
S postupujícími roky jde Emmerich evidentně až na dřeň toho, co si může u diváků dovolit a paradoxně s tím pak točí zábavnější filmy. Tohle je stomilionový gigant, který elegantně recykluje slavné „padesátková“ monster movies, jen s tím rozdílem, že tentokráte nahradili Raye Harryhausena machři přes CGI. Tohle je nekompromisně debilní (dialogy!) a nesmlouvavě efektní (akce!) nášup, u kterého není ani vteřina hluchého místa a pokud vedle vás sedí studentka archeologie, která si to evidentně užívá taky (jenom z trochu jiného pohledu), není co řešit. Za to všechno jsem v pokušení dát plné hodnocení. Možná taky trochu natruc všem ostatním, kteří v sobě musí zrovna u takových filmů objevovat skrytého ducha intošiny a filmového vědátorství. :) ()
Roland Emmerich je prostě zvláštní druh režiséra, který točí velkofilmy za jakoukoliv cenu, i za cenu nesmyslnosti. Takže se u tohoto filmu nesmí přemýšlet. Když se u něj totiž nepřemýšlí, tak potom se člověk u něj pobaví. Já jsem prostě vypnul a přestal vnímat to okolí, které každou chvíli bylo jiné a fakt, že procestovali celý svět za jediným cílem, /dost obyčejným cílem/ nedokázal film vytáhnout prakticky nikam. Jediné na čem on stojí jsou efekty a v tu ránu přichází Emmerichova chvíle, protože on efekty umí, ale rozhodně to není to jediné co umí. Po nějakou dobu vytváří sci-fi, o kterých každý ví, každý je zná a právě proto je tak známý. Není film, který by nebyl mediálně známý a právě proto můžu spokojeně říct, že jsem se u 10 000 př. n. l. relativně bavil. I když příběh byl vcelku obyčejný a hodně nesmyslný, já se bavil. Efekty za to stály a to byl nejdůležitější bod toho, proč jsem na to vůbec koukal. Jinak co mu rozhodně budu mít za zlé je to, že se v tomto filmu příšerně stotožňuje s Hvězdnou bránou. Prostě až okatě moc. Abych pravdu řekl, Emmerich prostě nezklamal. Natočil film, o kterém se mluví negativně, ale přesto se na něj kouká, takže svého cíle spokojeně docílil. --- He is not a god! ()
Galerie (79)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (27)
- Steven Strait, který kvůli své předchozí roli musel nabrat velký objem svalové hmoty, podstoupil přísnou dietu a náročnou fyzickou přípravu, čímž ztratil 15 kg, aby se z něj stal šlachovitý lovec D'Leh. (Rodriguez)
- Roland Emmerich se snažil do filmu obsadit vizuálně co možná nejodlišnější herce, což se mu podařilo. Ve snímku se tak objevují lidé z Asie, Afriky, Jižní Ameriky a Evropy. (Amplifier)
- Roland Emmerich sa rozhodol do filmu neobsadzovať príliš známych hercov, aby neodpútavali pozornosť od historického ponímania filmu. (Greenpeacak)
Reklama