Reklama

Reklama

Ils

Obsahy(1)

Film je natočen podle skutečné události. Clémentine je učitelkou na francouzském gymnáziu v Bukurešti a Lucas je spisovatel. Tento páreček žije šťastně ve velkém domě, který se nachází kdesi uprostřed lesů. Jednou v noci se zcela změní jejich život. Ještě to nevědí, ale jsou pozorováni. Když nastane noc, Clémentine a Lucas zjistí, že "ONI" jsou tady... všude... také v jejich domě. Kdo jsou oni? Co chtějí? Odpovědi mohou být hrůzostrašné. (LIVINGDEAD)

(více)

Recenze (517)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Pohovořil bych o tom, proč vychází horor Ils z Immanuela Kanta, ale současně se neobjede bez jeho popírání. Všichni filosofové před Kantem začínali od objektu, předmětem jejich filosofie byl vnější předmět, objekt nebo idea. Právě v objektu začínala jejich filosofie, zatímco Kant dosavadní teze přes „kopernikovský obrat“ obrátil a nabádal, abychom nezačínali poznání objektem, ale subjektem. Kant vyhlásil za aktivní působitel člověka, tedy subjekt, protože to my se obracíme k věcem, subjekt je ten, kdo se táže a získává informace o objektu, který se nám jeví natolik, nakolik jsme schopni ho vidět. Objekt se stává „věcí pro nás“, zatímco objekt samotný je „věcí o sobě“ a vnímat ani poznávat ho nemůžeme. Právě proto vidíme celý náš svět neúplně. Horor Ils onomu odpovídá, protože o objektech a motivátorech zla neví postavy takřka nic. Přesto se zdá, že cosi nesedí. V první řadě oba hlavní hrdinové v pozici subjektů spíše vyčkávají, nejsou těmi aktivními pozorovateli. Naopak objekty jeví až přílišnou snahu navázat na před-kantovskou filozofii, tj. býti oněmi aktivními hybateli. Samozřejmě, horory umísťují perspektivu vypravěče do okolí kladných hrdinů (a někdy přímo do nich samotných), a tím je klamavě aktivizují, protože co je vidět, je zdánlivě aktivní, a co není, je naopak pasivní. Ale věc se má tak, že objekt (tj. vše špatné, ať už je to etikou nepoznamenaný psychopat, matka příroda nebo strašidelný dům) si v hororech často přisvojuje nemalé pole působnosti, přijímá rysy subjektu, a překlápí tím subjekt (hlavní hrdinové, zde před-manželská dvojice) do pasivního objektu. Svět není objekt - on sám je subjektem. Dýchá, žije, reguluje se. ()

brit84 

všechny recenze uživatele

Když člověk vidí, že je film podle skutečné události, vždy to dodá punc netradičnosti. Pokud se jedná o horor, je to ještě zajímavější. Já ale myslím, že zpracováním to možná rejža trochu přepísk a to usuzuju z toho, že přímé svědectví aktérů asi nedostal... Takže pokud víte, že vám někdo pobíhá po domě, nejspíš se nepůjdete podívat s holýma rukama, kdo to vlastně přišel na návštěvu, ale zůstanete v místnosti s tyčí v ruce. Další věc, která mě pobavila, byl labyrint z igelitů na půdě, taky hodně pravděpobný. No a ve finále, když před někým zdrháte lesem, nebudete řvát jak na turnaji K1, aby vás hned našli. ()

Reklama

2-Xtreme 

všechny recenze uživatele

Celý film pôsobí temno, napäto a atmosfericky. Lakacie scény, ktorých tu je dosť fungujú kvalitne. Celý film je jedna veľká naháňačka, proste hra na mačku a myš, no hádajte kto je v roli mačky :) správne oni.. To ako sa oni s nimy hrajú je až deprimujúce, sú terorizovaný vo vlastnom dome niekým koho ani nevidia a nevedia koľký vlastne sú, raz je v dome svetlo raz tma, raz je ticho raz ich strašia a brnkajú na nervy desivými zvukmi...Ja som s filmom vysoko spokojný, keďže som nečakal od filmu nič keď som ho nepoznal, mohol prekvapiť, ale mohol aj ničím nezaujať a po pár dňoch by som naň proste zabudol. Stalo sa to čo sa stalo, dostal som kvalitný mysteriózny film plný napätia a dusnej atmosféry čo viacej som si vlastne mohol priať? Toto je čierny kôň roku 2006, som rád, že ma neobišiel a že som mal tú možnosť vidieť ho a odporučiť ho ďalej... Pre fanúšikov hororu by to mala byt jasná jazda a pre tých čo sú neni nejaký fanúšikovia hororu to môže byt tiež len milé prekvapenie. Celá recenzia: TU ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Ils je naprosto první čistě rumunský (i když z části) film, který jsem kdy viděl, a docela jsem na něj byl zvědavý, jak se s tím popere. Atmosféra v něm totiž byla výborná, ale nemůžu si pomoct, ty díry v ní byly neskutečně zjevné. Já teda nevím jak ostatní, ale v takové velké haciendě bych v životě uprostřed lesa sám nežil, a při představě, že tu haciendu mám velkou jak kráva a najednou slyšim jak na druhé straně baráku něco šustne, asi by mě za nože braly jak bych měl strach jenom se pohnout, no a hrdinové se Hrdinně po tom baráku normálně prochází, jako kdyby byl den a i když strach mají zjevný, vůbec ho vlastně nedávají znát. Každopádně určitě rád jsem to viděl, nejzajímavější na tom všem je ale ten konec, to zamrazí, ale já tomu prostě stejně nevěřim, sice to odsralo Rumunsko, ale opravdu si nepamatuju, že by se takový případ stal i u nás, jak se tvrdí v zajímavostech. Každopádně to za to určitě stálo, Moc horor to není, ale atmosféru to má opravdu "vyschlovhubě" kulervoucí, i když klasicky s plno blbostma, bez kterých se ale takovýhle film určitě neobejde, jestli chce být alespoň z části hororový. Co na plat, koukat se na to ale dalo. ()

BadoXXII 

všechny recenze uživatele

Zo začiatku veľmi dobrá atmosféra postavená na tajomne a rôznych znepokojivých zvukoch. Postupne je však už úplne jasné, kto je nepriateľom (nechápem tunajšie zistenia až v závere) a tým sa atmosféra narušuje a film skĺza do priemernej naháňačky. Dom a jeho tmavé kulisy sú však využité takmer na maximum. Reči o desivej hororovej pecke však absolútne neberiem. Britský Eden Lake bol výraznejší. Ils by som pochválil hlavne za ZVUK. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (9)

  • Tvorcom po odprezentovaní filmu vyčítali, že sa inšpirovali projektmi typu Blair Witch (1999) pri natáčaní scén. Režiséri však túto inšpiráciu striktne odmietli. (Arsenal83)
  • Podľa režiséra Davida Moreaua herečka Olivia Bonamy trpela klaustrofóbiou a pri scénach v tuneloch to bol jej skutočný strach zo stiesnených priestorov. (ladko)

Reklama

Reklama