Reklama

Reklama

Ils

Obsahy(1)

Film je natočen podle skutečné události. Clémentine je učitelkou na francouzském gymnáziu v Bukurešti a Lucas je spisovatel. Tento páreček žije šťastně ve velkém domě, který se nachází kdesi uprostřed lesů. Jednou v noci se zcela změní jejich život. Ještě to nevědí, ale jsou pozorováni. Když nastane noc, Clémentine a Lucas zjistí, že "ONI" jsou tady... všude... také v jejich domě. Kdo jsou oni? Co chtějí? Odpovědi mohou být hrůzostrašné. (LIVINGDEAD)

(více)

Recenze (516)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Pohovořil bych o tom, proč vychází horor Ils z Immanuela Kanta, ale současně se neobjede bez jeho popírání. Všichni filosofové před Kantem začínali od objektu, předmětem jejich filosofie byl vnější předmět, objekt nebo idea. Právě v objektu začínala jejich filosofie, zatímco Kant dosavadní teze přes „kopernikovský obrat“ obrátil a nabádal, abychom nezačínali poznání objektem, ale subjektem. Kant vyhlásil za aktivní působitel člověka, tedy subjekt, protože to my se obracíme k věcem, subjekt je ten, kdo se táže a získává informace o objektu, který se nám jeví natolik, nakolik jsme schopni ho vidět. Objekt se stává „věcí pro nás“, zatímco objekt samotný je „věcí o sobě“ a vnímat ani poznávat ho nemůžeme. Právě proto vidíme celý náš svět neúplně. Horor Ils onomu odpovídá, protože o objektech a motivátorech zla neví postavy takřka nic. Přesto se zdá, že cosi nesedí. V první řadě oba hlavní hrdinové v pozici subjektů spíše vyčkávají, nejsou těmi aktivními pozorovateli. Naopak objekty jeví až přílišnou snahu navázat na před-kantovskou filozofii, tj. býti oněmi aktivními hybateli. Samozřejmě, horory umísťují perspektivu vypravěče do okolí kladných hrdinů (a někdy přímo do nich samotných), a tím je klamavě aktivizují, protože co je vidět, je zdánlivě aktivní, a co není, je naopak pasivní. Ale věc se má tak, že objekt (tj. vše špatné, ať už je to etikou nepoznamenaný psychopat, matka příroda nebo strašidelný dům) si v hororech často přisvojuje nemalé pole působnosti, přijímá rysy subjektu, a překlápí tím subjekt (hlavní hrdinové, zde před-manželská dvojice) do pasivního objektu. Svět není objekt - on sám je subjektem. Dýchá, žije, reguluje se. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

"Ils" se sice od začátku odvíjí dost neoriginálně (uvozující vražda - na skok do civilizace - a zase zpátky) ale šlape bez větších obtíží. Co víc, první polovina filmu je výborná. Ne že byste zrovna umdlévali strachy, ale různé pazvuky a skřeky, kombinované s opuštěným domem kdesi v Rumunsku, navozuje ten správný pocit úzkosti a nervozity. Jakmile se ale sklouzne k nudnému nahánění mladého páru po domě a okolí, veškerý strach a očekávání zmizí, nahrazeno občasnými lekačkami a jediné, co vás potom zajímá, je jak to skončí. Pointa není převratná, ale vcelku docela zajímavá. Ils bezpochyby vyčuhuje z šedého hororového průměru, (na tom se také podílí nálepka "podle skutečné události") ale moc dlouho v hlavě nezůstane. ()

Reklama

Slasher 

všechny recenze uživatele

Temný poloprázdný dům někde na samotě u lesa, tichá noc, mladý pár, NĚCO se začne dít. ILS se u mě minulo účinkem. Je to až moc dlouho napínaný, aniž by pak rozuzlení stálo za něco - alespoň pro mě je to v zásadních aspektech vážně těžko k uvěření. Prý natočeno podle pravdy, což by mi nevadilo, ale pak by to chtělo o něco reálnější provedení. A to se týká i konce dvou žen hned v úvodu. Vážně, to tajemno a strašidelno na mě moc nezapůsobilo, dobrých momentů bylo jen pár, ale stejně tak těch trapných, prostě u mě pouhý šedý průměr. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Jednou v noci začnou mladou dvojici, Clementine a Lucase, tyranizovat neznámí útočníci. Hrůznou noc odstartuje krádež jejich auta, a ačkoliv se dvojice obrátí na policii, ta se nijak neobtěžuje zasáhnout a drzost útočníků roste z minuty na minutu. Nejsilnější zbraní filmu je, že divák zpočátku útočníky nevidí, tím jeho představivost pracuje na plné obrátky. Je vidět vlastně jen rozsvícené baterky, mihající se stíny postav a útočníci mezi sebou komunikují jen vydáváním skřeků. To byl od tvůrců moc šikovný tah, stejně tak je důležité zmínit, že film si zakládá na autenticitě a minimum hudby a dialogů mu jen prospělo. I když mezi dvojicí napadených a útočníky téměř nedojde k žádnému fyzickému kontaktu, tak by se napětí a hutná atmosféra bezmoci dala krájet. A až se ukáže, že nemilosrdní útočníci jsou nezletilé děti, tak to celou tu hrůzu jen podtrhne. Film byl natočen podle skutečných událostí. Pokud hledáte nějaký napínavý thriller, tak zkuste tenhle. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Ruční kamera v hororu podle skutečný události? Naprosto ideální, sice po výborným začátku, kterej mě dokázal několikrát slušně vyděsit, sem se nějak nemoh dostat do filmu nebo lépě řečeno sem necítil žádný napětí, i když k tomu atmosféra, vytvořená pro horor ideálním prostředím odlehlýho domu v lesích, úplně vybízela, ale z nějakýho důvodu to na mě moc nepůsobilo, což se ale zhruba od poloviny radikálně změnilo a v podstatě až do konce to je mrazivej a těžce napínavej horor, kterej ještě následně zhutní závěrečnej epilog ve spojení, že to je podle skutečných událostí. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (9)

  • Podľa režiséra Davida Moreaua herečka Olivia Bonamy trpela klaustrofóbiou a pri scénach v tuneloch to bol jej skutočný strach zo stiesnených priestorov. (ladko)
  • Tvorcom po odprezentovaní filmu vyčítali, že sa inšpirovali projektmi typu Blair Witch (1999) pri natáčaní scén. Režiséri však túto inšpiráciu striktne odmietli. (Arsenal83)

Reklama

Reklama