Režie:
Sarah PolleyScénář:
Sarah PolleyKamera:
Luc MontpellierHudba:
Jonathan GoldsmithHrají:
Julie Christie, Gordon Pinsent, Olympia Dukakis, Michael Murphy, Kristen Thomson, Wendy Crewson, Alberta Watson, Grace Lynn Kung, Nina Dobrev (více)Obsahy(1)
Sarah Polleyová, kanadská herečka pozoruhodná nejen díky svému talentu, ale i pečlivému výběru rolí, si pro svůj celovečerní režijní debut zvolila povídku Alice Munroové The Bear Came Over the Mountain. Její příběh vypráví o manželském páru, jehož téměř čtyřicet let pečlivě budovanou intimitu naruší Alzheimerova choroba. Tiché soužití Fiony a Granta ve srubu uprostřed zasněžené krajiny se rozpadá v okamžiku, kdy stárnoucí, byť stále atraktivní žena, jež trpí množícími se poruchami paměti, dobrovolně odchází do domu s profesionální péčí. Zlomený Grant se ze dne na den stává pasivním pozorovatelem nové reality, jež obklopuje náhle odcizenou ženu jeho života. Teprve osmadvacetiletá režisérka natočila mimořádně zralý film bez sentimentální okázalosti a s pochopitelným důrazem na herecké výkony Gordona Pinsenta a dnes už legendární, v našich končinách bohužel nedostatečně známé Julie Christieové. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (54)
Variace na alzheimerovské téma, kde se tentokrát nikdo neposral... tento průvodní jev by zvlášť zamrzel, kdyby jím utrpěla důstojnost té přenádherné ženy, která jí zůstala až do konce. Filmu, rozumí se. Citlivě předestřené důkazy lásky v období, kdy už je vlastně ani nečekáte, o to jsou krásnější... Umocněno tichem zimní krajiny i zvláštním smutkem Youngova Harvest Moonu. ()
S citem natočené drama o vyrovnávání se s Alzheimerovou chorobou má pomalé tempo, které od diváka vyžaduje, aby se také zklidnil. Pak si teprve může všimnout, že se režisérka docela slušně vyhýbá zbytečnému patosu a nejde jí o žádné ždímání slz. Je to malý nenápadný film postavený na hereckých výkonech tří herců, kterému výborně svědčí melancholická atmosféra zasněžené kanadské krajiny. ()
Předlohou k Away from her byla povídka a je to znát. Příběh má sice jímavou pointu a pracuje s hezkým tématem, nicméně by pro něj byla adekvátní poloviční délka. Hlavně ve střední čísti se snímek nepochopitelně neustále cyklí v kruhu sdělování jedné a téže informace. Bylo zde pár pěkných nápadů a scén, ale nakonec nuda převládla. ()
Narozdíl od Zápisníku jedné lásky netrpí prvotina Sarah Polley přívažkem obří homole cukru. Je civilní, je ze života. Bude ale film atraktivní pro ty, co jdou třikrát do špajzu a nevědí proč, nebo pro ty, co si na konci už nebudou pamatovat začátek, protože zájem dozvědět se jim kalí fakt, že už mají na Alzheimera solidně našlápnuto? Potíž je i v tom, že Daleko od ní nedisponuje hvězdami a musí si vystačit s kultivovanými hereckými výkony a inteligentním scénářem, což neni málo, ale není to ještě dost. A nebo jinak: vykašleme se na film o nemoci a podívejme se na film o lásce, protože o tom to je - o lásce k člověku, který už není tím, koho jsme si vybrali, ale balvan citu zůstává a tak ho valíme do vzpomínek, které přetrvaly. 3,5*. ()
Příběh smutný, duchem však krásný a hodnotný. Jak jednoduše lze vyjádřit pomíjivost životního štěstí ve dvou a života vůbec. Jak jednodušeji vyjádřit obrovskou sílu pravé lásky dvou lidských bytostí. Toto je příběh, který nám všem může být příkladem hlubokého lidského porozumění. S CZ dabingem s vynikající a nenahraditelnou Valérií Zawadskou nabízí tento snímek krásný filmový zážitek. ()
Reklama