Režie:
Kijoši KurosawaKamera:
Akiko AšizawaHudba:
Kuniaki HaišimaHrají:
Kódži Jakušo, Manami Koniši, Cujoši Ihara, Rjó Kase, Hironobu Nomura, Hirojuki Hirajama, Kaoru Okunuki, Ikudži Nakamura, Takahiro Sató, Kóhei Watanabe (více)Obsahy(1)
Detektiv Yoshioka vede vyšetřování mnohonásobné vraždy. Když se jeho vlastní otisky prstů a některé z jeho osobních věcí naleznou v místě vražd a na mrtvolách obětí, začne se obávat, zda může být vrahem, kterého sleduje …ani jeho paměť ho nemůže zachránit před vlastním podezřením. (oficiální text distributora)
Recenze (22)
Mysteriózní thriller s patrným rukopisem Kiyoshiho Kurosawy. Tento snímek by se dal popsat jako kombinace Kaira a Cure. A to hlavně díky prvkům jako je solidní atmosféra postavená na naprosto pro tohoto režiséra typických scénách a dále také na příběhu plném snadno přehlédnutelných metafor a symbolů zabývajících se kritikou současné (zejména japonské) společnosti. Tyto pro náhodného diváka téměř nepostřehnutelné narážky a indicie na rozmotání zápletky vás buď donutí se nad filmem (podobně jako v Cure nebo Kairu) pořádně zamyslet nebo vás k smrti unudí. Na filmy od Kiyoshiho Kurosawy to holt chce mít náladu a chuť. Je lepší vědět do čeho asi tak jdete, pokud čekáte klasický J-horor tak budete nejspíš zklamáni. Fanoušci ostatních filmů tohoto talentovaného režiséra budou ale spokojeni. ()
Horrory a celkově i všechny filmy made in asia nemám moc rád, jejich styl vyprávění, psychologie postav a příběhy mi nejsou moc blízké a tak je každý další snímek, na který se mám podívat takové jasné zklamání. Odplata není výjimkou a vlastně splňuje výše uvedené. Zase tak hrozný to ale nebylo, škoda jen té nepovedené pointy. PS. Scéna, kdy se duch pomaloučku přibližuje k hlavní postavě je neuvěřitelně stresující, doporučuji se na ni dívat večer a za tmy, jako já. ()
TV/// Obsazení 2/10 Děj 2/10 Hudba 2/10 Efekty 3/10/// +začátek se tvářil jako zajímavá detektivka -kde ni, tu nic, žádná atmosféra, nicotné napětí, ticho, šeď a nuda/// Skloubit duchařinu s deketivkou? Jasně proč ne. Japonci dělají duchařiny, některé z nich jsou dokonce vynikající, tak proč do toho nezahrnout detektivní prvky. Jenže tady selhává obojí. Nedává to moc smysl. Hudba žádná, všude ticho a vy by jste si přáli konec a on nikde. Tohle se nepovedlo./// Celkem 21%/// ()
Jedno zhlédnutí lze s klidem doporučit, chvílemi je to strašidelné a o to nám přece jde. Horší je to s logikou a s motivací postav, některé náhody tlučou pěstí do oka. Scény zemětřesení jsou krátké a znepokojivé, příměstská pustina a doky překvapivě fotogenické, kameraman má dar záběry poutavě rámovat. Solidní film, který se učil jak u dálnovýchodňárů, tak třeba u Maria Bavy (u něj se však učil téměř každý rejža, co přišel po něm), avšak ani scenárista, ani střihač neměl pevnou půdu pod nohama, ale kdo ji v Japonsku má? ()
Tohle je docela silné kafe. Alespoň z pohledu příběhu, který je docela zamotaný a zmatečný, takže ve finále divák jen tak zalapá po dechu nevěda, kde to vlastně je. Film zpočátku vypadá jako standardní detektivka o sériovém vrahovi, jenomže nebyl by to japonský snímek, kdyby v tom nebylo něco víc. Jakmile do děje poprvé vstoupí duch dívky v červeném, je nabíledni, že se nám to pěkně zamotá – a taky že jo. :-) Přiznám se, že jsem úplný konec vlastně tak úplně nepochopil, i když to možná není podstatné. Na tomto snímku je podstatná forma. Ta je velmi zajímavá a typicky asijská, takže děj nikam neutíká, plyne velmi pomalu a dusí diváka ve vlastních dojmech a pochybách. Já osobně mám pro asijské filmy slabost, i když se to s nimi nesmí přehánět. ()
Galerie (13)
Photo © Lions Gate Entertainment
Reklama