Reklama

Reklama

Pokoj 1408

Trailer 1

Pokoj 1408 nemá moc hezkou pověst. Je to jediný pokoj hotelu Delfín, ve kterém se už téměř dvacet let neubytoval žádný zákazník. Není čemu se divit, když lze v jeho historických záznamech nálézt dvanáct sebevražd a třicet takzvaných „přirozených“ úmrtí. Když k tomu připočteme drobné nehody některých pokojských (záchvaty smíchu, záchvaty pláče, mrtvice, slepota), které pokoj udržovaly čistý a obyvatelný, není se opravdu čemu divit. Pan Olin (Samuel L. Jackson) jakožto ředitel tohoto malého newyorkského hotelu příběh pokoje 1408 velice dobře zná, a proto se všem případným zájemcům snaží pobyt v něm ze všech sil rozmluvit. Spisovatel Mike Enslin (John Cusack) se však psaním hororových povídek živí a nikdo a nic mu jeho noc v pokoji 1408 nevezme. Vždyť strašidelné pokoje jsou jen směšné hlouposti jako všechna ta místa, na kterých už strávil noc - o kterých psal. Navíc by mu chyběla jedna kapitola do jeho nové knihy. Vyzbrojen svým věrným diktafonem Sony se tedy vydává do čtrnáctého patra, které je ale ve skutečnosti patrem třináctým. Do pokoje 1408. Do pokoje, jehož součet čísel dává dohromady číslo třináct…

První verzi povídky 1408 Stephen King vůbec neměl v plánu dokončit, protože měla sloužit pouze jako dodatek v jeho částečně autobiografické kinze O PSANÍ, prý aby předložil konkrétní příklad toho, o čem v celé knize žvanil. Povídka však Kinga natolik pohltila, že ji dokončil a vydal jako součást audiokompilace BLOOD & SMOKE. Velice lákavého scénáře se pak chopil švédský režisér Mikael Håfström (ZLO). King sám říká, že povídka ho, zvláště v audiopodobě, opravdu děsí, uvidíme, jestli její fimová podoba bude děsit i nás. (3DD!3)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (950)

Viktooorka 

všechny recenze uživatele

Ostřílení diváci hororových filmů s vyvinutou intuicí a darem vidění do budoucnosti se nezaleknou nějakých halucinací, ale ostřílení diváci hororových filmů s vyvinutou intuicí a darem vidění do budoucnosti, kteří se nechají vtáhnout do „strašidelného“ pokoje se klidně zaleknou nějakých halucinací :o) A to je přesně můj případ. Tahle duchařinu mi dokáže pořádně zvednout všechno ochlupení na těle :o) Kdy každým momentem netrpělivě čekám, co se bude dít a Pokoj 1408 přesně ví, jak lidi postrašit. Je pravda, že v 21. století se člověk bojí převážně tmy, hadů a pavouků,.. ale když se utvoří ta hutná atmosféra, tak Verunka zachumlaná v peřinách (kvůli zimě samozřejmě) kouká téměř bez dechu, co to tam ten Cusack vyvádí. Obdivuji herce, kteří si ve filmu vystačí sami :o) Konečně jsem po nějakém čase objevila v temných vodách světlo na konci tunelu :o) Zamykáme! ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Tady mě nenapadá výstižnější slovíčko než průměr. Kingova povídka je předlohou spíše pro nějaký hororový kraťas, než celovečerní film, což je poznat hlavně v momentech s blížícím se koncem. Být film o několik minut kratší, asi by mu to hodně prospělo a já bych uvažoval o vyšším hodnocení. Takto musím alespoň vyzdvihnout Cusackovu hereckou one man show. Z cynického a sebevědomého spisovatele se postupem času stává zdrcená a vystrašená troska s myslí na pokraji šílenství a tato proměna je předvedena přímo dokonale. Pár scén je opravdu povedených (závěrečná lekačka, rozhovor s Jacksonem i procházka po římse), závěrečný double twist taky ujde, ale pořád se nemůžu zbavit dojmu, že to šlo všechno provést lépe. Alespoň že ten konec vyzněl jakž takž temně. Viděn Director's cut. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Mrazivá lahôdka, ktorej by som po prvej hodinke s prehľadom naparil aj plné hodnotenie, len tá zbytočná prekombinovanosť a neuhladený záver úplne zbabrali môj dojem z filmu. Prvé predstavovanie izby až po jej prvé známky mysterióznosti boli ukážkové a mne takto intenzívne nebehal mráz po chrbte od dôb, kedy som ako desaťročný pozerával 'The X-Files'. Naozaj skvelá súhra kamery a hudby, tri-štyri ľakačky som takmer nerozdýchal a div, že ma netrafila mŕtvica a musím povedať, že toto sa mi po toľkých zhliadnutých horroroch stane maximálne raz za rok. Potom však prišli úplne banálne vysvetlenia na záver, ktoré chceli byť originálne, ale akosi sa to vymklo z rúk a ja si po jednom dni od zhliadnutia na záver spomínam len matne. No dobrý pocit jednoznačne prevažuje. 75%. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Došlo k 56 úmrtím v pokoji 1408.“ Po začátku téměř identickém s Identitou jsou nám předhozeny první drobty kusých informací o hlavním hrdinovi. Mohlo jich být víc. Enslin mohl být sympatičtější nebo arogantnější, abychom měli pádnější důvod mu držet palce či naopak přát pomalou bolestivou smrt. Nevím, kterého pakoně napadlo zadaptovat povídku o rozsahu několika desítek stran (mimochodem dost slaboučkou) do podoby celovečerního, téměř dvouhodinového filmu, ale je jasné, že tak učinil pro hororový potenciál situace „člověk zavřený ve strašidelné místnosti a pomalu propadající šílenství“, nikoliv kvůli příběhové originalitě. V rukou méně schopného režiséra by to mohlo dopadnout katastrofálně, v rukou schopnějšího režiséra by to mohla být pecka. Švéd Mikael Håfström musel trávit hodně času sám v hotelových/motelových pokojích, kde se děly hrozné věci - tak působivě situace z nich umí vydojit. Svědčí o tom nejdrsnější scéna Hry s nevěrou i podstatná část Pokoje 1408. Po stručném intru a slušně napsaném, leč zcela zbytečném dialogu s ředitelem hotelu (Samuel „ jsem nad věcí“ Jackson), začíná strašení. Zprvu jenom přidrzlé pošťuchování, racionálně ještě jakž takž vysvětlitelné, pak čím dál riskantnější a již někdy od čtyřicáté minuty vše směřuje k neodvratnému saltu mortale. Film by ovšem skončil příliš brzy, takže se scénárista vytasí s nadbytečnou „an american family“ linií, nikam nevedoucí a minutky troufale (a zoufale) nahánějící. V opačném případě by devadesát procent filmu trávil Cusack sám v jednom pokoji, se svým diktafonem, do kterého nejdříve cynicky, později bezradně, „vylévá“ své aktuální dojmy, celé by to trvalo cca sedmdesát minut a svou vyhroceností bralo dech. Možná. Håfström se však nemá zač stydět, jeho průnik do žánru thrilleru/hororu dopadl o poznání lépe než v případě „rovněž Evropana“ Nimróda Antala (Motel smrti). Vyhýbá se dramaturgickému klišé, umně pracuje s atmosférou, lekačky dokáže dobře načasovat, jenom ta gradace… (údajně existuje alternativní konec, zdaleka ne tak dojemně americký). 70% Zajímavé komentáře: Le_Chuck, DaViD´82 ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Tento film se celých prvních 40 minut jeví jako slušný horor. Ale pak přijde na řadu, řada reminiscencí a za valsy přitažených vsuvek a to celou atmosféru spolehlivě zabije. V pokoji nejdříve začne mrznout, a potom ho celý zaplaví voda a to už je prostě trošku moc. Režisér nenapíná, ale zasypává vjemy. Příště by to chtělo vícě děsit a méně komplikovat. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (30)

  • Láhev, kterou Gerald Olin (Samuel L. Jackson) nabídne Miku Enslinovi (John Cusack), nese název „Les Cinquant Sept Décès“. Ve francouzštině to znamená „57 smrtí“. (HellFire)
  • Mike Enslin (John Cusack) nosí ve filmu kšiltovku s logem baseballového týmu Chicago White Sox. Chicago je domovské město Johna Cusacka, který ve filmu Osm mužů z kola ven (1988) dokonce ztvárnil baseballistu White Sox George "Bucka" Weavera. Cusack je navíc oddaným fanouškem Chicago White Sox. (Siriuss)
  • Náklady na výrobu byly přibližně 25 milionů amerických dolarů. (NIRO)

Související novinky

Cusack a Jackson versus apokalypsa z mobilů

Cusack a Jackson versus apokalypsa z mobilů

06.11.2013

A opět tu máme adaptaci románu Stephena Kinga, tentokrát jednoho z jeho novějších kousků, apokalyptického hororu Cell (česky vyšlo jako Puls). Kniha vyšla v roce 2006 a od té doby se marně pokoušela… (více)

Šanghajské spiknutí

Šanghajské spiknutí

03.12.2007

...nebude pokračováním dvoudílné šanghajské série Jackieho Chana a Owena Wilsona, to jen narážíme na jistou podobnost námětu válečného thrilleru Shanghai s noirovým experimentem Stevena Soderbergha… (více)

Reklama

Reklama