Režie:
Justin ChadwickScénář:
Peter MorganKamera:
Kieran McGuiganHudba:
Paul CantelonHrají:
Natalie Portman, Scarlett Johansson, Eric Bana, Jim Sturgess, Kristin Scott Thomas, Mark Rylance, Ana Torrent, Juno Temple, Eddie Redmayne, Andrew Garfield (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Příběh vypráví o Anně a Marii Boleynových, které bojují o přízeň krále Jindřicha VIII. Dívky jsou svým ambiciózním otcem a intrikánským strýcem zapleteny do vysoké hry o moc. Pokud se stane jedna z nich královou milenkou, dostane se rodina Boleynových do přízně samotného krále. Pomocí intrik vmanipulují mladičkou Marii do vztahu se vznětlivým a přelétavým Jindřichem. Panovník se však naivní a oddané milenky brzy nabaží a obrátí svou pozornost k její starší sestře Anně. Ta ho svou inteligencí a šarmem okouzlí natolik, že se kvůli ní nezalekne náboženské reformy a ani založení nové anglikánské církve. Zamilovaná Marie se však nevzdává a mezi sestrami propukne boj o lásku a moc. Anna nakonec zvítězí nejen nad svou sestrou, ale i nad samotnou Kateřinou Aragonskou a stane se královnou Anglie, aniž by v tu chvíli tušila, jak krátká bude její vláda. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (501)
Historický dramata z prostředí takový tý smetánky plný intrik, kostýmů, rób atd, to fakt neni nic pro mě, takže jediný co mě mohlo donutit tohle skouknout byla matka, která podobný filmy zbožňuje, což se taky stalo. Sice to nebylo nějaký příšerný, ale jediný opravdu pozitivum, který sem na tom viděl, byl fakt, že nikde jinde se nedá vidět v jednom záběru Scarlett Johansson a Natalie Portman, byl to fakt pěknej pohled. ()
Herecké výkony jsou velice zajímavé, především pak ten Natalie Portman, která přehrává jak panenkovou Scarlett, tak mužného Banu. Jinak je ale Králova přízeň překvapivě strohá historická báchorka s neuvěřitelně brutálním střihem, který přeskakuje na historický film nevídaně. Nechybí tradiční trademark v daném žánru - několik poetických záběrů na obilí vlnící se ve větru. Kamera je krásná, výtečná práce se světlem, jinak je ale tento snímek ač na první pohled atraktivním lookem působící vcelku nezajímavou freskou. Chtělo to zkušenějšího režiséra. ()
Tento pokus o historicky verný psychologický film ostal niekde na ceste medzi televíziou a veľkou produkciou, vysokými umeleckými ambíciami a povrchnosťou. Mierne víťazia tie negatívne zložky. Ani napriek silnému hereckému obsadeniu sa režisérovi nedarí vzbudiť dojem serióznosti a oscarových ambícií, ktoré určite film pri promo kampani sľuboval. Takže na vine bude zase a opäť hlavne scenár. Príjemný film pre diváčky televízie Doma. ()
„Ako sa udržíte na koni bez muža?“ – „Stehnami.“ Vyzerá to pekne (výprava, kostýmy, rekvizity) a ani príbeh nie je najhorší (čo je ochotné dievča urobiť pre kráľa a kde sa končí ochota a začína prostitúcia?). Ale celé je to nudné a nevýrazné, postavy nie sú také dobré, ako ich herecké predstaviteľky a nepresvedčivé mužské výkony (tradične nezáživný Austrálčan Bana) tomu tiež dvakrát nepomáhajú. Tam, kde sa končí Kráľova priazeň, začína oveľa lepší historický politický triler a to Kráľovná Alžbeta s Geoffreym Rushom. P.S. Zaujímavosťou je, že po desiatich rokoch sa na plátne (po Zaklínačovi koní) stretáva Scarlett Johansson s Kristin Scott Thomas (a znova vo vzťahu dcéra matka). ()
Herecká paráda mojich najobľúbenejších herečiek Natalie Portman a Scarlett Johansson pri ktorých Eric Bana zo svojou rolou kráľa Anglicka ani trochu nevyčnieva z rady čo ma milo prekvapilo. Tiež ma milo prekvapil aj Justin CHadwick zo svojou réžiou a citom pre prostredie z historického obdobia s ktorým nemal v predchádzajúcich seriáloch vôbec skúsenosti. Jednoducho som bol nadšený z celého filmu..... ()
Galerie (62)
Zajímavosti (41)
- Natalie Portman (Anna) a Scarlett Johansson (Mary) uviedli, že ich kostýmy boli životne dôležité pre rozpoznanie ich charakteru. Ich šaty im dodávali dobré držanie tela a farby pomáhali reprezentovať ich osobnosť. Annine výrazné a jednoduché farby ukazujú, že chce dosiahnuť svoj hlavný cieľ. Jemnejší a oveľa komplikovanejší dizajn šiat Mary ukazuje, že je skromnejší človek a snaží sa byť sama sebou. (Arsenal83)
- Francis Weston se ve filmu neobjevil, ve skutečnosti přišel o hlavu jako údajný milenec Anny Boleynové. (ČSFD)
Reklama