Reklama

Reklama

Moje borůvkové noci

  • Hongkong Lan mei zhi ye (více)
Trailer 2

VOD (1)

Jaká vzdálenost dělí zlomené srdce od nových začátků? Jak se její délka měří? Peněžní sumou, dálkou, kterou jste ušli, nebo množstvím vzpomínek? Elizabeth (Norah Jones), zklamaná mladá žena, se vydává na pouť za účelem sebepoznání ve snaze vyléčit zlomené srdce. Zatímco se její emocionální jizvy zacelují, prožívá s těmi, které při svých toulkách potkává, nové a zcela nečekané situace. Ať už jde o poetické filozofování s majitelem noční kavárny (Jude Law), zoufalé plány hazardní hráčky, které se lepí smůla na paty (Natalie Portman), či o zničený vztah mezi policistou (David Strathairn) a jeho vzpurnou manželkou (Rachel Weisz)... Všechny tyto zážitky mění Elizabethin přístup k životu, vztahům a nakonec i k sobě samé. Zvolna se osvobozuje z pout minulosti a objevuje novou cestu - tu, na jejímž konci čeká opravdová láska... Film Moje borůvkové noci v režii světově uznávaného režiséra Wong Kar Waie je působivým příběhem, který diváka provede dálavami, rozprostírajícími se mezi bolestí ze ztracené lásky a radostným znovuobjevením sebe samého. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (360)

castor 

všechny recenze uživatele

Ostatní koláče jdou na dračku, jen ten borůvkový často zůstává nedotčený. I ten se stane tématem k povídaní pro inteligentního kavárníka Jeremyho a nešťastné Elizabeth, která nenachází odpověď na věčnou otázku „proč“. Přítelem opuštěná se tak vydává cestou napříč Spojenými státy a nebude v tom sama. Standardně dobrý Jude Law, překvapivě dobrá Norah Jones (jinak skvělá písničkářka bez skandálů), nadprůměrně sexy Natalie Portman (i s krátkým sestřihem) a výtečný David Strathaim (coby truchlící opilec). Umělecké kvality čínského režiséra Wong Kar-waie si moc příjemně pohrávají s atmosférou (občas až příliš) a i když je to jednoduché jako Kolumbovo vejce, moc příjemně se to spolu s hlavní hrdinkou prožívá!! ()

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Je to nuda; děj nemá spád. Začátek filmu, zápletka, pak se jakoby musí hodinu a půl odehrávat víceméně nezajímavý příběh, aby se děj mohl vrátit zpět na začátek a bylo možné celý snímek ukončit rádoby happy-endem. S hereckými výkony nemám problém, Natalie Portman byla nejsvětlejším místem filmu, kdy jsem se chvíli i bavil. Ale sebelepší herecký výkon nevylepší nezáživný scénář. ()

Reklama

swamp 

všechny recenze uživatele

Velké, velké zklamání.. Natalie Portman - Jude Law - Rachel Weisz - Norah Jones = na ty 4 jsem se neuvěřitelně těšil (v tomto pořadí:), jakým zklamáním pro mě pak bylo toto dílko Kar-wai Wonga, přestože jsem očekával jeho přestylizované, různými barevnými filtry upravované obrazy. Navíc k tomu přidal až moc přehnaný trhající se 'efekt' a vznikla tahle - a odpusťte mi to - slátanina, která v sobě měla velký potenciál (nemyslím jen díky obsazení, ale i ty nakousnuté příběhy měly něco do sebe), ovšem tento jinak zručný režisér ho promrhal kdoví kde.. škoda. :( ()

giblma 

všechny recenze uživatele

Nehorázný sranec. Norah bych nejraději půlku filmu vzala cihlou přes hlavu. Její filozofování v různých koutech amerického zapadákova je neuvěřitelně nudné. Co je ale ještě nudnější a klišovitější, jsou osudy lidí, se kterýma se hrdinka během cesty setká. Přidejme snahu o artový dojem filmu dlouhými záběry bez dialogů a 90 minut královské nudy je na světě. Wim Wenders umí poeticko-filozofickou americkou road movie líp. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Nevím, proč tohle někdo vydává za artový snímek (asi kvůli asijskému jménu a původu režiséra...exotika je sama o sobě vnímána jako art), coby zástupce žánru romantický film je to však snímek nadprůměrný a hodně povedený. Jde o ten progresivní přístup, neortodoxní rámec, který Kar-wai Wong i coby scénárista, svému romantickému dramatu dává. Dva se sice na začátku potkají a na konci to skončí podle očekávání, ale vše mezitím je dosti osobité - narativní složka si chytře pohrává s osudovostí, konec předznamenává začátek druhého, nově vznikající vztah je potřeba konfrontovat se vztahem právě dohořivším (výtečná dějová odbočka v podobě rozpadu manželství notorického alkoholika-policisty a alkoholičky), sama sebe je hrdinka nucena konfrontovat se svým charakterovým opakem, aby došla k racionální sebereflexi... Dějová linka je koncipována jako několik až přízračných barových zastavení (epizodičnost je pro tenhle styl zřejmě dogma...), opojný trip (road-movie) po barech amerického středozápadu, odér barové ospalosti a malátnosti (symbolizující i těkání hlavní hrdinky) je formálně tvořen zpomalenými záběry, které v tomhle snímku jednoznačně dominují. Zpomalení a detaily evokuje neustále příchod čehosi stěžejního, možná osudového...celé to barové bloudění je vlastně osudová cesta k nejmenovanému baru newyorskému... Do toho Kar-wai Wong přimíchal několik klipových sekvencí, dění v baru většinou snímal zpoza výkladního skla skrze sofistikované nápisy (symbolický ,,ključ" v azbuce), nádherně si vyhrál s obrazem a ozdobil Moje borůvkové noci silnou vizuální stránkou... Příjemný, neprávem podceňovaný romantický snímek... ()

Galerie (79)

Zajímavosti (10)

  • Šest tisíc kilometeů urazil borůvkový autobus, v němž režísér Wong Kar-wai propagoval v Číně svoji filmovou novinku Moje borůvkové noci. Součástí kampaně byla také soutěž o 10 "borůvkových andělů" - dívek zvolených internetovým hlasováním. (Fredy176)
  • Filmový debut zpěvačky Norah Jones. (HappySmile)
  • Pro Kara Wai Wonga první anglicky mluvícím film, který režíroval. (HappySmile)

Reklama

Reklama