Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Smrtelný virus vyhladí stovky tisíc životů ve Velké Británii. Aby britská vláda zabránila dalším smrtím, rozhodne se postavit zeď, která zadrží nakažené v zemi vzniku epidemie, Skotsku. Ten, kdo se pokusí o útěk, zemře. Sama zeď je tak masivní bariérou, že se nikomu nepodaří dostat ven. Ani dovnitř! Skotsko bylo zavřeno před zbytkem světa – navždy… Za 25 let je virus jménem „Sekáč (Žnací stroj, Žnečka)“ úplně zapomenut. Jenže teď začal v Londýně znovu vylézat na povrch. Vláda nemá na výběr a musí za bariéru poslat elitní jednotku, jejíž úkolem je objevit práci doktora Kana, který byl už jen kousek od objevení léku na „Sekáče“. To, co je čeká za zdí je záhadou, pekelným prostředím ruin. Co objeví, však přesahuje nejdivočejší představy kohokoliv z nás. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (799)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Jasně, střih je na propečení médium (minimálně), je alarmující, že režisér nedokáže pracovat ani s tak triviálním prototypy postav, které si předepsal, ale hrozně mě bavila struktura toho filmu, která vůbec není blbá, dokonce je hravá a reflektovaná. Jde o kombinaci herních polí počítačových her (de facto 3 výrazně stylizované mapy - reálpolitik Londýn, punk Glasgow a středověká Vysočina) se syžetem sestupu do srdce temnoty (včetně zvýrazněných momentů "přechodů" časoprostorových pásem - ocelová brána, parní vlak a tunel pod kopcem). Když to rozebereme trochu vážněji, tak na jedné straně spektra máme pragmatickými politiky ovládaný Londýn, mezi tím anarchistické pásmo čistého libida a nekontrolovaných pudů a na druhé straně spektra "vědu a intelekt", která zdegenerovala do tmářské tyranie osvícené mysli. Hrdinka si mezi tím vesele zasurfuje, nezjedná žádnou světanápravu a vrací se tam, kam patří i celý film - do veselé, dekadentní a estrádně-kanibalistické roviny (mimochodem pokud jsou akční sekvence posrané střihem, kanibalská popkulturní hostina je brilantní!). Řád politiků je zkorumpovaný, vzdělanci zešíleli, takže lehce zohavená Rhona Mitra patří mezi vyžilé skotské punkáče a anarchisty. Žádná velká spása. Hrozně mě mrzí, že nevznikne druhý díl, kde si to kravaťáci dají na férovku s očírovanými lidojedy v kiltech. Už dlouho mě žádná "dětinská revolta" takhle nepobavila tak, jako právě cíleně naivní anarchistický rebelant Soudný den (luxusní nablýskané Bentley vs. madmaxovské vraky... pařící dav čekající na příděl lidského masa s plastovými talíři... jako cože? Tohle je prostě drze stupidní a ne prvoplánově stupidní). Marshall prostě servíruje pokleslou zábavu bez přetvářky - za zvuku popových šlágrů se griluje lidské maso. Oh yeah. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Logice dala britská hračička Neil Marshall volno a sám si už při první klapce zřejmě řekl, že si splní jeden velký dětský sen. Dějově jsme zase u jisté apokalypsy, se kterou se svět vypořádává izolací Skotska, kde je epicentrum nákazy smrtelným virem. Po dlouhých letech se ale virus dostal i mezi londýnské obyvatelstvo, tudíž je třeba jednat nalezením protiléku. Marshall (i když tu skutečně absentuje s vnitřní logikou svého vyprávění) se ničeho nebojí, po muzikálovém čísle klidně opeče nebohého zajatce a v nekorektních honičkách punkově laděných kanibalů drtí každičký kousek lidského těla, na který si jen vzpomenete. Určitě mi přijde malicherné označovat Doomsday za něco, co nemá vlastní styl a krade a cituje, kde může. Protože si jej docela užije i divák, který je netknutý podstatně starším Šíleným Maxem nebo nedávným Úsvitem mrtvých, ostatně svět blízké budoucnosti zasažený náhlou katastrofou tu už byl nesčetněkrát. Nicméně tohle náležitě uvědomělé béčko a vizuálně zdařilá jízda, ve které záporáci pobíhají s palcáty a oštěpy a umírají pod koly obrněného transportéru, je rozdávkovaná do několika vrcholných scén, mezi kterými se jen střídá povinná vata s hluchými dialogy a „podivíny“ typu Malcolma "něčím se živit musím" McDowella. Marshall, který překvapil už atmosférickým žravým horůrkem Pád do tmy, se o svojí budoucnost bát podle všeho nemusí. Ryzích 60%!! ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $33miliónovTržby USA $11,008,770Tržby Celosvetovo $22,211,426Tržby za predaj DVD v USA $8,433,401 //počet predaných kusov 482,621║ Neil Marshall mi len potvrdil že nemá žiadny extra talent a ba dokonca ani nedokáže dosiahnuť ani len na rutinnú záležitosť. Prirovnal by som ho ako režiséra k takému dosť veľkému odvaru Paul W.S. Andersona, nič viac, tento film čo natočil je jeden veľký krvavý samoúčelný bordel, kopírujúci miestami filmy ako Votrelci či Mad Max. Rhona Mitra a teda jej vzhľad je len jediná vec pre ktorú sa dá film dopozerať, akcia otrasná, dokonca občas aj strih niekedy preblyskuje v takej razancii až to nie je únosné, vykreslenie príbehu a postáv nulové. Takže jedná veľká bezúčelová zbytočnosť. /20%/ ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

Neil Marshall se teda pořádně vyřádil. Libovolně promíchává prostředí, postavy třebas jenom proběhnou kopcem a pomalované kanibalistické ksichty, vozící si své opiercingované části těl na madmaxově stylizovaných strojích, nahradí lučištníci a opevněný hrad jak vystřihnutý ze středověku. Velkoplošné záběry mají tíživou a mocnou působnost, to je skutečné kouzlus mňamózus. Dále předkládá Marshall spoustu neúprosně krvavých obrazů, myslím, že Bob se k Bobkovi do klobouku už nevrátí. Hlavy padají jako uschlé hrušky a monitor mi začal před chvíli smrdět seškvařeným masem. Rhona Mitra zacvičila před natáčením o několik benchpressů více než Kate Beckinsale, jinak je však podobnost mezi nimi nevyvratiletelná, ať už v rámci hereckého umu, zálibě v nošení přiléhavých kostýmcích, či pěkné fasádě. Závěrečná naháněná vznikla pouze pro efekt, včetně nelogického proskočení autobusem. Střílení je hodně, taktéž tanečních kroků, stejně jako soubojů, či výbuchů, ale prostě si to nelze užít, protože střihač trpěl svalovým třesem v pokročilém stádiu. Podruhé bych se asi hodně trápil. 33 miliónů dolarů(rozpočet)/20 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Musim se předem omluvit za jedno, možná dvě sprostý slova v komentáři, ale jiná cesta asi nebude, protože tohle je zasraně kurevská ultimatní akční řežba, ze který mam posraný gatě ještě teď. Je to nepřetržitá hodinu a půl dlouhá hyperdrsná superakce, se spoustou exrémě zběsilých honiček a s úžasně svižným soundtrackem a miliardou dokonale úchylných a krutě vypadajících záporáckých řezníků, který chcípaj po stovkách a každej naprosto parádně stylově a ještě z nich většinou zbyde jen krvavá sračka na zemi a to všechno zasazený do nádhernýho a mýho zamilovanýho postapokalyptickýho světa. Božská záležitost a jednoznačně nejlepší béčko posledních 10ti let. Jinak samozřejmě nějaký chyby z nepozornosti a nebo nelogičnosti se tady najdou,ale na to totálně seru, protože tohle je famózní akční béčková zábava, která tady několik let nebyla a strašně chyběla. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (17)

  • Při závěrečné honičce, kdy Eden (Rhona Mitra) ujíždí autem před motorkáři, jeden z mužů rozbije čelní sklo, avšak v dalších scénách je sklo zcela v pořádku. (CrashONE)
  • Je možné všimnout si, že muž s helmou s výraznýma kočičíma ušima je ve filmu zabit hned několikrát. (Conspi)
  • Vozidla vylepšená ocelí, pancířem a ochranými skly byla skutečná. Navrhování zabralo 5 týdnů a jejich postavení 10 týdnů. (TomikZlesa)

Související novinky

Hellboye čeká reboot

Hellboye čeká reboot

09.05.2017

Guillermo del Toro nedávno oznámil, že je třetí Hellboy opravdu mrtvý. Studio Universal mu definitivně řeklo, že o pokračování Zlaté armády nemá zájem, o to překvapivější jsou tedy zprávy, že se… (více)

Neil Marshall vypluje s Bayovými piráty

Neil Marshall vypluje s Bayovými piráty

04.09.2012

Tvůrce Pádu do tmy, Soudného dne či Centuriona si loni odskočil do televize a bitevní epizodou Blackwater si vystřihl zdaleka nejlepší hodinku druhé série Hry o trůny. Není divu, že o jeho služby v… (více)

Další maso od Marshalla

Další maso od Marshalla

29.01.2009

V ultimátním béčku Soudný den se skotský hrdlořez Neil Marshall podíval do nepříliš vzdálené budoucnosti. Ve svém novém filmu nazvaném Centurion se naopak vydá do hodně vzdálené minulosti. Konkrétně… (více)

Horor na Divokém západě – svatokrádež?

Horor na Divokém západě – svatokrádež?

16.03.2008

Soudný den je za rohem, ale režisér této drsné akční sci-fi Neil Marshall (kromě jiného tvůrce vynikajícího klaustrofobického Pádu do tmy) se přesto dívá do budoucnosti. Která leží v minulosti. Máte… (více)

Reklama

Reklama