Režie:
David CronenbergScénář:
Steven KnightKamera:
Peter SuschitzkyHudba:
Howard ShoreHrají:
Viggo Mortensen, Naomi Watts, Vincent Cassel, Armin Mueller-Stahl, Sinéad Cusack, Mina E. Mina, Donald Sumpter, Josef Altin, Aleksandar Mikic (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Každý hřích i zločin zanechávají nějakou stopu. Ambiciózní, chladnokrevný Rus Nikolaj Lužin pracuje v Londýně pro významnou mafiánskou rodinu. Jeho největší předností je rychlost a chladnokrevnost. Ani na okamžik neváhá porušit zákon, použít násilí či někoho dokonce zabít. Situace se změní ve chvíli, kdy porodní asistentka Anna objeví deník ruské dívky, která zemřela při porodu, a rozhodne se pátrat v její minulosti… Kriminální thriller režiséra Davida Cronenberga (tvůrce známých titulů eXistenZ, Moucha, Mrtvá zóna, Dějiny násilí) byl na Torontském mezinárodním filmovém festivalu v roce 2007 oceněn hlavní cenou za režii (David Cronenberg), další získal za výpravu, střih a zvuk. Kromě toho mu patří ještě další významná filmová uznání. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (1 056)
Scénář: Steven Knight .. Eastern Promises rozhodně nejsou bezpohlavní film :-) Co předvádí Viggo Mortensen je jedním slovem úžasné. Úžasné minimalistické herectví. Ostatně na hercích stojí tento snímek především a většina také bezchybné výkony předvádí. Vůbec celý film je takový úsporný s pomalou kresbou vztahu ve zločinecké organizaci a odkrýváním zápletky, kdy mezi tyto pasáže tu a tam prosákne brutálně naturalistický moment, aby neznalého poměrů usadil a znalého potěšil svou otevřeností. Podařená, východem nasáknutá, gangsterka, jakých zrovna moc není. K maximu chybí snad jen propracovanější příběh a závěr. David Cronenberg nepatřil k vyhledávaným režisérským jménům, ale pokud bude zpracovávat témata, jako v posledních dvou filmech, určitě už žádný nevynechám. 85%. ()
,,Všichni jme tam pohřbeni pod půdou Ruska. Proto jsem odešla. Najít lepší život“…. Na pozadí tajemství ukrytého v zápisníku z cesty za lepším životem, proříznutých hrdel a stříhání prstů, sledujeme příběh o jiné mafii než je ta italská. Ta z východu funguje na stejných principech, ale zase tolik filmů o ní neznám. A to jsem ze staré školy! ,,Normální“ D.Cronenberg ukazuje, že ,,oni“ jsou všude kolem nás a setkat s ,,nimi“ je jednodušší, než by se mohlo zdát. Výborní V.Mortensen a V.Cassel ve filmu, který má o čem vyprávět! PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ *** Co uvidíme (možná) příště? Myslím, že takový film o kosovsko – albánské mafii by mohl být ještě ostřejší, než předvedl v 96 hodinách L.Neeson. A klidně by se mohl odehrávat v Praze! ()
David Cronenberg stárne a moudří. Točí filmy, které jsou pro větší publikum než jehož dříve natočené snímky. Je to rozhodně dobře, protože Dějiny násilí jsou kvalitní podívaná a Eastern promise rozhodně ještě lepší. Opět je zde Viggo Mortensen, který podle mě předvádí oscarový výkon, v roli řidiče syna významné osobnosti ruské mafie. Hned vedle něj je krásná Naomi Watts , která jako by mládla a v každém dalším snímku je krásnější a krásnější. Celé obsazení je naprosto skvělé, bez jediné chybičky trefené, včetně Vincenta Cassela, který mě osobně velmi překvapil. David Cronenberg pečlivě buduje atmosféru a v některých okamžicích dá vzpomenout na svou "krvavou a úchylnou" minulost. je to jedině dobře, protože takovéhle scény dodávají snímku realističnost a trochu té brutality. Je jisté, že všechny okouzlí Viggo Mortensen, který předvádí neskutečný výkon a například jeho hlas prošel obrovskou změnou. Jediná nevýhoda tohoto snímku je jeho průhlednost. Po půl hodině, možná dřív, je vám všechno až do konce jasné a to je opravdu u tak kvalitního a skvěle obsazeného snímku smutné. Přesto je Eastern promise skvělý snímek, který nikomu nesmí uniknout, protože je horkým kandidátem minimálně na nějakou oscarovou nominaci. ()
Stejně skvělé jako Dějiny násilí. Cronenberg je na stará kolena čím dál lepší vypravěč a ani mainstreamovější mantinely mu nejsou překážkou. Každou vteřinu maximálně soustředěný, podivnou atmosférou blížícího se zla prosycený příběh mě strhl jako už dlouho nic. Všichni herci jsou znamenití, ale úplně nejvíc mě dostal Armin Mueller-Stahl, jehož pouhý pohled je výmluvnější než názorně zobrazované podřezávání krků. ()
Naprosto zásadní "překladové" dílo Davida Cronenberga, které zrcadlí předchozí morální thriller Dějiny násilí a tématizuje celou tvorbu nejznámějšiho Kanaďana, je zároveň jeho narativně nejkomplexnějšim. (Všem lidem vyčitajícím filmu poslední patnáctiminutovku a konkrétně dva poslední zábéry: pamatujete na Dějiny násilí, na jídlo, které se tam servírovalo, a zkoušeli jste si přiradit narátora - onen předčítaný deník mladou 14letou zavraždénou prostitutkou - konkrétní osobě v jednotlivých scénách?) Malá restaurace s rodinnou atmosférou je zde vyměněna za velkou rodinnou, konfrontace s podraďnými padouchy ve třech čtvrtinách filmu a následné "kdo ve skutečnosti jsi?" v nemocnici, závěrečná scéna večeře... - Východní přisliby jsou jsou filmem, v němž se postava Tomma Stala/Joeyho z Dějin násilí nezbavila své násilné a i homosexuální minulosti. Zasazení do období Vánoc, upomínající na Rabid, dovoluje Cronenbergovi po rodinném filmu Dějiny násilí natočit ten nejlepši vánoční film, v němž jsou přebrány jednotlivé náboženské motivy se subverzivností Cronenbergovi vlastní a se sociální výpovědí o Východňářích na Západu scénáristy Stevea Knighta (Špína Londýna). _____ Zatímco v Dějinäch násilí se tvůrce až úzkostlivě vyhýbal všem cronenbergovštinám a jednu jedinou natočenou, upomínající na Videodrome, vystřihnul, Východní přisliby jsou cronenbergovské celé od první poklesle béčkové minuty do poslední zvrácené variace na happy-end, která je asi tím nejsprostšim, co si kdy jaký tvůrce dovolil provést divákovi._____ Iniciačním procesem, kdy se na jeho konci z člověka stane něco jiného a jemu se to možná zalíbí, zde neprochází jedna postava, ale dvě - muž a žena, přičemž nejdou spolu, jako tomu bylo v v existenZ, ale navzájem se tak nějak míjejí a ženský prvek představuje cronenbergovskou grindhouseovou tvorbu a ten mužský tu artovou._____ Stylizace Vigga do Cronenberga, mafiánské rodiny vory v zakone do filmového štábu, který je pro Cronenberga už jako rodina, protože s ním spoluprace dlouhé desítky let, je pak včetně závěrečného obrazu upřimným vyznáním tvůrce, z nějž se, aniž by dosáhnul statutu "prince", stal "král", který je ve skutečnosti dvojitým agentem, jenž rozvrací systém zevnitř._____ Je to geniální a sral jsem blahem každou pikosendu. ()
Galerie (63)
Zajímavosti (23)
- Nikolajovo tetování kolem kotníků rusky říká: „Kam jdeš?“ na jedné a „Co se ty staráš?“ na druhé. Viggo Mortensen to komentoval tak, že jedna noha nerespektuje druhou. (SydneyB)
- V severoamerických kinech film utržil 17,2 milionu amerických dolarů, v celosvětových dohromady 56,1 mil. (NIRO)
- Viggo Mortensen (Nikolaj) se, v rámci přípravy na roli, vydal sám do Ruska. Konkrétně navštvil bez překladatele Moskvu, Petrohrad a vesnice na Uralu. Cestoval bez překladatele ve vypůjčeném autě a snažil se pozorovat vše okolo sebe. Kromě studie Rusů se věnoval i odposlouchávání přízvuku a naučil se také trochu rusky. Mimo jiné si dovezl i růženec, který byl odlitý z roztavených zapalovačů z vězení a následně ho měl u sebe i ve filmu (ve scéně tetování a na konci). (don corleone)
Reklama