Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1962, Baltimore, USA. Obtloustlá středoškolačka Tracy Turnblad (Nikki Blonsky) navzdory svým nepřehlédnutelným tělesným rozměrům miluje tanec a sní o tom, že se stane hvězdou televizní taneční show Cornyho Collinse (James Marsden). Na cestě za splněním svého snu ji sice podporuje otec Wilbur (Christopher Walken), ale Tracy musí překonat řadu překážek, které nesouvisejí jen s jejími tělesnými proporcemi: počáteční odpor své podobně tělnaté matky Edny (John Travolta) nebo nenávist televizní producentky Velmy (Michelle Pfeiffer) a její protěžované dcery. Tracy pak dokonce začne bojovat i s rasovou segregací, která ve společnosti vládne. (Damiel)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (298)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Být bílý, štíhlý a bohatý, tak bych se za sebe u tohoto protirasistického muzikálu musel trošku stydět. Naštěstí jsem již úspěšně načal druhou stovku kilogramů a tak mohu s klidem prohlásit, že mě na této rozjuchané zábavě baví v podstatě všechno - Travoltovy rozvlněné špeky, Marsdenovo cenění ultrabílého chrupu, Walkenovy ptákoviny i krásná zlotřilost Michelle Pfeiffer. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Thomas Meehan, Leslie Dixon, Mark O'Donnell / John Waters | Hudba: Marc Shaiman, Scott Wittman | Produkcia: Adam Shankman, Craig Zadan, Neil Meron, Bob Shaye, Marc Shaiman ,Scott Wittman, Toby Emmerich | Distribúcia: New Line Cinema | Štúdio: Ingenious Media, Zadan/Meron Productions | Rozpočet: 75 miliónov $ | Tržby: 202,548,575 $ || Príbeh má čo povedať, má i historický reálny podtext, a herci zo seba dolujú maximum. Hudba príjemná, tanečné choreografie pôsobivé. Ajkeď je muzikál o TYPoch osobnostno-hereckých, extrémne ťažké hlavné predstaviteľky nie sú nič imponujúce pre oči, a to je asi to jediné, čo mi celú dobu vadilo. Zámer nemusí vždy predurčovať ciel obrazovými prostriedkami... ()

Reklama

Rosomak 

všechny recenze uživatele

Vlastně mě to ani tak nevzalo. Taneční scény mě začaly chytat až na konci filmu a hudba mi často přišla dost pomalá, takže o nějakém blaženém vrtění do rytmu v sedačce nemůže být řeč. Klady filmu bych ale viděl v jiné stránce. Pokud se dokážeme přenést přes přirozený divákův odstup od příliš barevných filmů, infantilní stylizace a naivních dialogů (což si myslím, že je používáno naprosto vědomě) můžeme vidět i mnoho inteligentních a originálních záměrů. To co bych chtěl především vyzdvihnout je to, jak se úspěšně film vyhýbá žánrovým schématům. Dát jako hlavní hrdinku mírně obézní děvče je výborný nápad. Není hezká, není hubená, přesný opak ideálu krásy. A aby mohla dojít ke svému cíli a šťastnému konci, NEMUSÍ se do tohoto ideálu předělat (zhubnout, nalíčit, natužit..) ba právě naopak. To je naprosto zásadní, protože většina muzikálů vychází právě ze schématu "jsem outsider a abych něčeho dosáhla, změním se na něco co se obecně pokládá jako ideál" (např. v Pomádě se hrdinka musí změnit na ideál tehdejší rebelující mládeže, oblíknout se do koženejch hadrů a zapálit si cigaretu..). Svět není jen seriál pěkných úsměvů, hubených holek a těl jak vystřižených z módních časopisů. A právě toto se mi na tom filmu tak líbí: na první pohled strašná umělost je vlastně pouhou slupkou, za kterou stojí příběh, který naopak proti umělosti bojuje... ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Pro muzikály jsem nikdy moc nebyl, ale tadyto mělo být plné komedie, což mě teda ani moc nepřišlo. Hlavní hrdinka byla taková, jak to říct...no lepší se nevyjadřovat....prostě se mi nelíbila a jediné plus co na tomhle filmu vidím je fakt, že John Travolta hraje maminu jak růže květ a je to vlastně jediná věc, u které jsem se upřímně skutečně zasmál. Jinak je Hairspray pro opravdové pipláky, co mají rádi Horečku sobotní noci nebo Flashdance. Já to pro příště už radši vynechám. ()

ajuska 

všechny recenze uživatele

Optimistická roztančená pohoda, šedesátá léta mají zkrátka své neopakovatelné kouzlo. Písně tu jsou povětšinou patřičně chytlavé, vše je dobře zazpíváno a zatančeno a ani ten Travolta není nakonec tak hrozný, ale vzhledem k námětu mohl být film o něco kratší a jaksi úspornější, v druhé polovině už toho všeho bylo tak nějak přespříliš. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (27)

  • Šest písniček, které byly pro film napsány, se neobjevily v závěrečném střihu. "I Can Wait" (jediná, která byla i natočena, k dispozici je na speciální edici DVD), "Mrs. Von Tussle Says" (měla nahradit Miss Baltimore Crabs), "Save Your Applause 'Till The End" (Velma utěšuje Tracy a stěžuje si), "Turn Back The Hands of Time" (Originál od "Come So Far"), "It Ain't Over 'Till the Fat Lady Sings" (Tracy potká Amber na Miss Teenage Hairspray), "It Doesn't Get Better Than This" (Wilbur utěšuje Tracy). Všechny tyto písničky jsou na 2-Diskovém speciálním vydání sountracku. (Galadriel)
  • Trvalo celkem čtyři hodiny, než se každý natáčecí den z Johna Travolty stala Edna Turnbladová. Travoltův kostým vážil něco přes 15 kilogramů. (Siriuss)
  • Na soundtracku k filmu zpívají v jedné písničce, „Mama, I’m a Big Girl Now“, všechny představitelky Tray (Ricki Lake z prvního filmu, Marissa Jaret z Brodwayské verze a Nikki Blonsky z tohoto filmu). Také v ní zazpívá ke konci Harvey Fierstein, ovšem není uveden v titulkách. (Galadriel)

Související novinky

Jim Carrey je Ďábel

Jim Carrey je Ďábel

28.02.2009

Hugh Jackman to na Oscarech řekl jasně: „Muzikál je zpět!“ Když nějaký film s rozpočtem 52 milionů i navzdory mizerným kritikám vydělá celosvětově téměř 600 milionů (ano, řeč je o Mamma Mia!),… (více)

Lekce života podle Orsona Wellese

Lekce života podle Orsona Wellese

26.01.2008

Jeden z nejoriginálnějších současných filmařů Richard Linklater vzdá poctu jednomu z nejlepších režisérů všech dob. Ne však prostřednictvím suchopárného životopisného filmu. Snímek Me and Orson… (více)

Noc v muzeu... s pannou

Noc v muzeu... s pannou

19.09.2007

A zažijí ji Morgan Freeman, Christopher Walken a William H. Macy. Už na základě této důchodcovské sestavy je vám asi jasné, že nepůjde o nic převratně pikantního. Vlastně vůbec The Lonely Maiden má… (více)

Reklama

Reklama