Reklama

Reklama

Půlnoční vlak

  • USA The Midnight Meat Train (více)
Trailer

Nejděsivější jízda vašeho života!
Newyorský fotograf se snaží dopadnout sériového vraha, který stále uniká před spravedlností. Jeho specialitou jsou brutální krvavé útoky v metru, po nichž záhadně mizí... Kdo to je a proč vraždí? (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (538)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Přestože jsem jen tichý zedník na věčném božím CSFD-staveništi, jeden zásadní problém Půlnočního vlaku bych zmínil: Hlavní hrdina a divák zakouší v průběhu dění diametrálně odlišnou zkušenost – divákovi je sice slibován horor, respektive obskurní urban legenda, ovšem hrdina svým konáním ustavičně překlápí film do detektivky. Nesnaží se vyhnout nebezpečí, jak je u postav v hororech zvykem, ale směřuje k němu; snaží se dopátrat pravého stavu věcí. Vede to k tomu, že není hrůznými událostmi tak natěsno obemknut, protože z nich střídavě a navíc libovolně, jak se mu zachce, vypadává (když chce řešit vztah s přítelkyní, řeší vztah s přítelkyní, když chce pátrat po vrahovi, pátrá po vrahovi), a film proto nedrží kontinuitu v napětí, v níž tak vynikaly kupř. Hory mají oči nebo Blair Witch. To by až tak nevadilo, jenže film staví především na podle mě nevhodně zvoleném Vinnie Joneseovi (roztomilá perzifláž herecké šarže, tj. ještě o stupínek přepálená reminiscence na ostrého hocha z ritchieovských gangsterek). Vinnieho hodili producenti i na poster, aby jim zajistil rentabilitu snímku, a ještě před natáčením jistě sepsal čestné dobrozdání, jako se v Hollywoodu sluší. Divákovi je tedy pravý stav věcí zřejmý víceméně od začátku, zatímco hlavní hrdina se k němu musí dopátrávat, protože film mu řadu informací odpírá, na rozdíl od diváka, jemuž poskytuje vodítek až moc; zřejmě proto, aby se mohl v klidu opájet brutálními intermezzy. Samozřejmě, spousty filmů kombinuje horor, detektivku a gore scény (dva nejslavnější za všechny: Mlčení jehňátek a Sedm), ale tenhle to dělá dost pokoutním, totiž ne zcela funkčním způsobem. P.S. Jestliže by se podoba mezi hlavním hrdinou a Clivem Barkerem dala přičíst náhodě, jak vysvětlit jejich totožné, pouze prohozené iniciály? ()

Shit 

všechny recenze uživatele

To je jak muj splněnej sen, nejenže je Vinnie Jones naprosto nemilosrdnej vrahoun, v takový roli sem si ho přál vidět už delší dobu, ale ještě tam likviduje pasažéry metra parádním kladivem a nebo hákem jak pučeným od Candymana, jedině škoda, že tam taky nesundal nějakýho revizora, to by mi udělalo radost jak nic jinýho, ale nevadí, aspoň Tedovi Raimimu tam s tim kladivem vyklepne oči. Nicméně se ale zhruba od poloviny začne do děje cpát nereálná složka a začíná to být celkem kravina a konec to jen celý završí, ale jelikož to jsou i v tu dobu fakt děsný jatka, tak se to dá překousnout ()

Reklama

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Po Candymanovi, natočeném na motivy povídky Zapovězené, tu máme další zdařilou adaptaci jedné z Barkerových urban legends. Tentokrát jde o Půlnoční vlak smrti. Povídku jsem před lety párkrát četl, a pokládám ji v Knihách krve za jednu z vůbec nejlepších. Kitamura ji zpracoval poměrně věrně tak, jak ji mám v paměti - navíc přidal jen pár (dle mého většinou vcelku zajímavých a oživujících) věcí. Vše podstatné je ale stejné jako v předloze. Některé gore scény na mě zpočátku působily až rušivě, ale vzhledem k tomu, že Barker je jednou provždy otcem splatterpunku, můžu je režiséru Kitamurovi vyčítat jen ztěží. Nebýt několika drobných nesmyslů, které příběhu ubíraly na věrohodnosti (a tím rozhodně nemám na mysli závěrečné, předlohy se striktně držící vysvětlení, proč se to celé děje) a také toho, že MM Train postupně ztrácel svou zpočátku vládnoucí strašidelnou atmosféru, nemusela by ta čtvrtá hvězdička být nakonec až tak protekční. [Závěrem ještě poznámka: Brečet nad špatnými adaptacemi Barkera (a v tomto případě obzvlášť) nemá smysl. Sám Barker totiž není zrovna nejlepším převaděčem vlastních námětů na filmové plátno. Samozřejmě s čestnou vyjímkou Hellraisera.] ()

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack Robb Williamson a Johannes Kobilke: 1. Strange, Strange Dark Star - Iconcrash [4:43] ,2. Whenever We Come Back Breaking The Jar [4:04] ,3. Blue Hands - Manakin Moon [4:53] ,4. Today's Remains - Three Dot Revelation [4:01] ,5. S.O.S. Anything But Love - Apocalyptica [5:19] ,6. Dismemberment Express - Slvtn [4:26] ,7. Recluse Alu [5:22] ,8. Leon's Obsession - Robert Williamson/Johannes Kobilke [5:10] ,9. Great Big Sleep - The Second Coming [4:15] ,10. Briton Load - Illusion Of Order [3:46] ,11. Nacatl - Jason Hayes [4:09] ,12. Scabs - Penetrator [4:04] ,13. The Human Condition - Digital Dirt Heads [5:25] ,14. End Credits - Robert Williamson/Johannes Kobilke [2:57], ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Vinnie Jones prvotřídní záporák, především on je to co táhne tenhle film. S kamennou tváří a jedním úsměvem. Dále kvalitní i po krvavé stránce, i když ze začátku mě ty efekty moc neoslovily (vymlácení očí například - dobrý nápad ale). Co přišlo na konec jsem fakt nečekal, docela úlet ale fungoval. Dobrý horor. (screeny) ()

Galerie (30)

Zajímavosti (10)

  • Do severoamerických kin byl film nasazen ve 102 kopiích. Ty však nešly do standardní kinodistribuce, ale do kin, jejichž ceny jsou hluboko pod cenami klasických multiplexů. Díky tomu také film příliš nevydělal. (Othello)
  • Mahogany (Vinnie Jones) takmer celý film mlčí, ozve sa až úplne na záver a aj to povie len tri slová. (beso74)
  • Stejnojmenná předloha k filmu (krátká povídka) od Clive Barkera s česky přeloženým názvem Půlnoční vlak smrti vyšla i u nás v povídkové sbírce První kniha krve u nakladatelství Laser. (Puol)

Reklama

Reklama