Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 277)
V podstatě souhlas s Lulu13. Pravděpodobně jsem udělala chybu, když jsem si "Gone, Baby, Gone" pustila den po Prisoners, jelikož jsem doufala v podobnou kvalitu. Ale zatímco Zmizení je autentické, z Gone baby gone cítíte Hollywood již z prvního slova a prvního záběru. Scénář bolavě šustí papírem, aneb hlavně abychom do každé věty nacpali motherfucker , fuck a hromadu klišé. Samotný vývoj příběhu sice není předvídatelný, ale postavy a jejich dialogy ano a u všech máte pocit, že už jste to někde viděli. Mimo to Ben Affleck je prkenný jak před kamerou, tak za ní - a se svým bratrem si můžou podat ruce, ten jeho předčítací přednes, hrozný hlas a intonace mi vyloženě znechutily celý film. Michelle Monaghan zase ve většině scén stála v pozadí a koukala jak vyplašená srnka. Opravdu nechápu, co to mělo být a kde se vzala ta procenta, protože tady úplně scházely emoce, nějaká struktura příběhu a dobré herecké výkony. ()
Silné drama, velmi dobře napsané, ale především brilantně zrežírované. Pod zde několikrát zmíněný myšlenkový přesah bych se podepsal, to dilema, které se v závěru od hlavní postavy přenese i na diváka, je působivé a ten poslední záběr, bože, to je dokonalost sama. A hlavně - celé to vyprávění má prostě ŠMRNC a je jedno, jestli jde o mrazivě drsnou scénu s pedofilem v 2.půlce filmu, nebo o pouhý dialog mezi dvěma protagonisty. Opravdu radost pohledět. A Casey Affleck? Artikuluje divně, působí divně, vypadá divně :o), ale všechno dohromady z něj dělá tuze zajímavou personu, ze které jsem nemohl odlepit zrak. Bene, do budoucna hraj tak jako v ´Hollywoodlandu´, přitom nadále rozvíjej svůj nepochybný režijní talent a mě nezbyde, než opakovat: "Těšilo mě. Velmi." ()
„Chceš sa porozprávať?“ – „Už si nie je čo povedať.“ Silný film, ani sa mi o ňom nechce písať, lebo to bude znieť sucho. Vynikajúce herecké výkony, vynikajúca dospelá réžia Bena Afflecka, vynikajúca ošarpaná atmosféra štvrte, kde „každý trocha stratil sám seba“ a v prvom rade vynikajúci scenár. Všetko má zmysel, svoje miesto a logiku, postavy konajú ako ľudia, ktorí nie sú dokonalými filmovými postavami, ale „všednými ľuďmi z mojej tvojej ulice“. Každý robí chyby, dobrí sú odvážni, len keď na zlých mieria zbraňou, inak sa ich boja. Motivácie zlých mrazia dobrými, no strašne do reality prevedenými, úmyslami. Činy/rozhodnutia všetkých týchto ľudí sa miesia v daždi a nezostáva miesto pre plač ani nárek, lebo v tomto zvláštnom svete je to zbytočné. Aspoň o čosi rozumnejšie som sa to snažil opísať vo svojej recenzii na Recenzie.org: http://recenzie.org/drama/381-zbohom-baby-ioo- ()
Zneklidňující inteligentní thriller s provokativním námětem a ještě provokativnějším vyústěním, který staví proti sobě právo a spravedlnost, resp. trestní zákoník a morálku. Dokonce zkoumá hranice etického chování, když relativizuje pojmy dobra a zla. Jeho hrdinové nejsou černobílí a jsou navíc vystavení mezním situacím, které vyžadují opravdu zásadní a těžká rozhodnutí. Chytrý scénář přináší několik podstatných zvratů v pohledu na postavy a jejich počínání a dá se to film se dá sledovat nejen jako brilantní detektivka, ale i jako výborné psychologické drama. Navíc je film skvěle obsazený a profesionálně zrežírovaný i zahraný. S pěti hvězdičkami v tomhle případě nemám nejmenší problém. Celkový dojem: 95 %. ()
Kdyby mi někdo v dobách Pearl Harboru řekl, že Affleck za pár let natočí jednu z nejlepších kriminálek posledních let, tak bych se mu asi vysmál. Opak je ale pravdou, protože Affleck to umí za kamerou mnohem lépe než před ní a předvádí nám strhující kriminálku, která nenudí ani na chvilku. Celý je to perfektně napsaný (taky Benova zásluha), celé je to svižné a některé scény jsou opravdu mrazivé a koukal jsem na to s otevřenou pusou. Jeden z velkých kladů také je, že se úplně vžijete do hlavního hrdiny v podaní Caseyeho Afflecka. Nejenom, že je postava výborně zahraná (a to Caseyeho jinak nemám moc rád), ale hlavně výborně napsaná a prožíváte s ním přesně ty samé pocity a chtěli byste udělat podobné věci. Celé to vrcholí tím závěrečným dilematem, ve kterém bych se imho rozhodnul jinak, ale to už záleží na každém člověku. Trochu mi to v tomto směru připomínalu 8mm, ve kterém jsme Cageovi také věřili každý pocit a fandili mu, ať ty parchanty dostane. U tohodle jsem se cejtil podobně. I ostatní herci jsou ale skvělí, v hlavě vám utkví hlavně Ed Harris. Prostě Affleck všem vyrazil dech, natočil profesionálně odvedenou práci a teď už se mu jen tak někdo smát nebude. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- "Gone Baby Gone" je najobľúbenejší román Bena Afflecka. (ladko)
- Titus Welliver si musel nechať veľké fúzy, keďže sa stále podieľal na natáčaní filmu Deadwood (2004) v tom čase. (Arsenal83)
- Počas natáčania Michelle Monaghan začala tiež pracovať na filme Tesne vedľa (2007), čo si vyžadovalo, aby si dala ostrihať ofinu. Preto ju museli potom pridať ako vizuálny efekt, aby sa zachovala kontinuita. (Arsenal83)
Reklama