Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 277)
Ben Affleck vrací úder všem posměváčkům nad jeho hereckým talentem a ukazuje, že za kamerou zvládá mnohem více než před ní. Jakákoliv absence neuvážených kroků, ale naopak naprosto dokonalý timing scény, bravurně zvládnutá práce s kamerou či výborná montáž, ukazují, že zde stojí maximální talent. Zvláště, když si i propříště vybere výborný scénář, který vás svou intenzitou dialogů, dávkou životní zkušenosti a hlavně závěrečným double-twistem smete. Po American gangster druhý film, jehož absence na oscarovém klání je nepochopitelná. ()
No, to teda koukám. Bena Afflecka považuju za herce, který prostě hrát neumí a o to víc mě překvapil jako schopný režisér. Nejdřív to vypadalo na otřepanou kriminálku, která nenabídně nic víc než slovo "fuck" v každé druhé větě. Ale pak se to začalo rozjíždět, přišlo několik dějových zvratů a rázem je tu jeden z nejzajímavějších kriminálních thrillerů, co jsem viděl. Kromě režie, propracovaného příběhu, atmosféry, hudby, hereckých výkonů (no, Casey mě zas tolik nenadchl, ale zahrál, jak bylo potřeba; spíš to táhl Harris s mým oblíbencem Freemanem, kterého jsem už dlouho neviděl v tak zajímavé roli) stojí film i na morálním poselství, které před člověka předkládá otázku, jak by se zachoval on v té a té situaci. A navíc žádný přeslazený happy end; záverečný pohled kamery na pohovku, hudba...silný dojem. No, zkrátka mě tenhle film nadchl a i když jsem to vůbec nečekal, dávám plný počet. ()
Pohřešuje se malá holčička. Modleme se! Víte li něco, zavolejte…Pořád se usmívala…. U takovýchto filmů mám problém, že až moc prožívám děj. K mému milému překvapení, zde nic nepůsobí ,,nechutně“, snad jen myšlenka – zda a v jakém stavu ji najdou. Přesto pozdější skutečnosti mohou ve člověku navyklému normálnímu rodinnému životu vyvolat mírné deprese. O překvapení není nouze a C.Affleck je dobrej, až sympatickej. A jestli budete na konci vytočení do nepříčetnosti, uvědomte si, že je to jenom film a s reálným životem to nemá nic společného. My přece víme, CO JE SPRÁVNÉ A CO DOBRÝ SKUTEK… ()
Kvalitní film na jeden večer. Není to oscarový velehit, ani film, který by se dal vidět dvacetkrát a pořád by člověk přicházel na něco nové. Je obyčejný, strohý, technicky jednoduchý a scénáristicky poměrně úderný, především pak v konkrétních momentkách. Zápletka však zase tak propracovaná není a lecos se dá z průběhu snímku odhadnout. Především pak Ed Harris přímo bije do ksichtu. Závěr nekatarzoval tak jak jsem čekal avšak logické vyústění má. Affleck je rozhodně lepší za kamerou, nežli před ní. A to myslím překvapilo nejednoho filmového fanouška. Už třeba proto, že se jedná o jeho režisérskou prvotinu. ()
Největší překvapení a zároveň i emocionálně nejsilnější snímek, jaký jsem tento rok viděl. Chytré drama předhazujíc divákovi mnoho chytrých myšlenek s příběhem na téma „Kde je hranice mezi dobrými a špatnými věcmi... pokud vůbec" Herecký koncert (první a poslední film, kde jsem ochoten akceptovat Michelle Monaghan) s jasně vedoucím Casey Affleckem, který dokazuje, že svého bratra na plátně dokáže trumfnout bez mrknutí oka. Lehce nenápadná, ale velmi příjemná hudba v pozadí opravdu skvěle podtrhuje „masterpiece" sourozenecké dvojice. Děj, jenž se citelně dotýká současných reálií a zároveň působí tak logicky a přesvědčivě, mne nenechal ani na chvíli odtrhnout oči od obrazovky. Dokonalost! Best of 2007 ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- Broadwayská herečka Amy Ryan (Helene McCready) vypadala a zněla tak přesvědčivě jako Dorchesterská matka z nižší třídy, že ochranka si ji spletla první den natáčení s fanynkou a nechtěla ji pustit na scénu. Jeden z producentů si jí nakonec všiml na druhé straně zátarasu a řekl, že ji mají pustit. Incident způsobil, že se Ryanová zpozdila o dvacet minut, ale přesvědčila se, že bostonský přízvuk, který si nacvičila, je věrohodný. Herecký výkon herečky je ve filmu tak přesvědčivý, že jí vynesl nominaci na Oscara za nejlepší herečku ve vedlejší roli v krimi dramatu Gone Baby Gone. (Bart)
- Titus Welliver si musel nechať veľké fúzy, keďže sa stále podieľal na natáčaní filmu Deadwood (2004) v tom čase. (Arsenal83)
- V románe je postava Cheesea (Edi Gathegi) Sven "Cheese" Olamon, uväznený vodca gangu škandinávskeho pôvodu, ktorý chodil na strednú školu s Patrickom (Casey Affleck) a Angie (Michelle Monaghan). Vo filme je Cheese Jean-Baptiste, haitský zločinec. (Arsenal83)
Reklama