Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 277)
#95 Film, kterého si staří Affleckovi cenní asi ze všech filmů nejvíce. Kde jinde totiž najdete důkaz, jak moc talentu oba jejich kluci pobrali. Je to drsný příběh plný špinavých lidí a ne-příliš pěkného zacházení s dětmi, rozhodně ale plný překvapení a konstantně vysokého napětí. Povedené krimi a ještě lepší drama. Zápletka, kterou prostě budete chtít rozluštit. 7/10 ()
Tak tohle jsem opravdu nečekal!!! Ben Affleck natočil brilantní drama, které ve vás zůstane na hodně dlouhou dobu. Musím konstatovat, že za kamerou mu jde mnohem lépe než před ní. Problém je, že si tímto filmem nasadil laťku hodně vysoko a hodně těžko se bude překonávat (nebylo by to poprvé, vemte si režisérské opusy Redforda, Costnera a Gibsona, kteří se dalšími filmy nepřiblížily svým Oscarovým debutům). Hodně zajímavý příběh o zinscenovaném únosu malé holčičky, který je konci hodně čitelný, ale to byl patrně záměr. Casey Affleck zvládl svou roly na výbornou a ani Morgan Freeman a Ed Harris, kteří hrají vedlejší role se určitě neztratili. Jeden z nejlepších filmů roku 2007 jaké jsem zatím viděl....... ()
V podstatě souhlas s Lulu13. Pravděpodobně jsem udělala chybu, když jsem si "Gone, Baby, Gone" pustila den po Prisoners, jelikož jsem doufala v podobnou kvalitu. Ale zatímco Zmizení je autentické, z Gone baby gone cítíte Hollywood již z prvního slova a prvního záběru. Scénář bolavě šustí papírem, aneb hlavně abychom do každé věty nacpali motherfucker , fuck a hromadu klišé. Samotný vývoj příběhu sice není předvídatelný, ale postavy a jejich dialogy ano a u všech máte pocit, že už jste to někde viděli. Mimo to Ben Affleck je prkenný jak před kamerou, tak za ní - a se svým bratrem si můžou podat ruce, ten jeho předčítací přednes, hrozný hlas a intonace mi vyloženě znechutily celý film. Michelle Monaghan zase ve většině scén stála v pozadí a koukala jak vyplašená srnka. Opravdu nechápu, co to mělo být a kde se vzala ta procenta, protože tady úplně scházely emoce, nějaká struktura příběhu a dobré herecké výkony. ()
Ve svém životě máme jen pramálo příležitostí ovlivnit naše bytí. To zda přijdeme na svět či nikoliv, jak, kdy, kde. Ve většině případů o něm rozhodují jiní. A tato rozhodnutí nás ve výsledku formují a dělají tím čím doopravdy jsme. Naše rodina, naše město, naše čtvrť. Tělo kolem duše. Města obklopující toto tělo. V dospělosti, když už máme tu pomyslnou moc ve svých rukách a snažíme se alespoň částečně vymanit ze zajetých kolejí unikáme před ostatními lidmi až na okraj velkých měst. Kde jinde než právě zde se dá dojít opravdového klidu? Ale co když se jednoho dne z vašeho domu ztratí to nejcennější co můžete ve svém životě mít, vaše dítě. Tím čím je tento film opravdu výjimečný je styl vyprávění, zachycující obyčejný úsek několika životů, jenž jsou protnuty událostí v podobě únosu malé dívky. Zachycují příběh, který by se mohl odehrát prakticky kdekoliv. Menší nevýhodou je pomalejší rozjezd, který má za úkol seznámit diváka s postavami, jejich motivacemi a ukázat postup vyšetřování, který je dalekosáhlejší než případy, které dokáží vyřešit kriminalisté v CSI na poli jednoho seriálového dílu. Když už snímek dospěje do fáze, kdy s divák myslí, že už jej nemůže nic překvapit přichází závěrečná pointa - v podobě velmi silného a nepředvídatelného zakončení, kdy je hlavní hrdina postaven před amorální dilema, neboť ať už se rozhodne tak či onak pokaždé to bude špatně. S následnou reakcí jeho partnerky můžeme nesouhlasit ale v jádru jí naprosto rozumíme, protože náš život se skládá z chybných kroků za něž býváme častokrát odměněni ale v samotném výsledku na nich nezáleží. 9/10 ()
Pravdepodobne Affleckov Opus magnum pre nasledujuce desatrocie. Z hladiska hereckych vykonov (hlavne Affleckova postava ma dokazala svojim buranim stereotypu podobne charakterovych uloch v prvej polovici filmu viackrat milo prekvapit) ako i rezijneho vedenia ide o zalezitost, ktorej nie je co vytknut. Oproti Tajomnej rieke (rovnaky autor predlohy) mi vsak nastastie tentokrat aj samotny pribeh prisiel ovela vybrusenejsi v intenciach ambivalentnosti, realnosti a umne budovaneho vrstvenia. Scenar tak dodava tejto preciznej kriminalnej drame silne ostrie a priestor na vlastne dumanie zdaleka za ramec stopaze filmu. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- Broadwayská herečka Amy Ryan (Helene McCready) vypadala a zněla tak přesvědčivě jako Dorchesterská matka z nižší třídy, že ochranka si ji spletla první den natáčení s fanynkou a nechtěla ji pustit na scénu. Jeden z producentů si jí nakonec všiml na druhé straně zátarasu a řekl, že ji mají pustit. Incident způsobil, že se Ryanová zpozdila o dvacet minut, ale přesvědčila se, že bostonský přízvuk, který si nacvičila, je věrohodný. Herecký výkon herečky je ve filmu tak přesvědčivý, že jí vynesl nominaci na Oscara za nejlepší herečku ve vedlejší roli v krimi dramatu Gone Baby Gone. (Bart)
- Režisér Ben Affleck na otázku, zda studio nemělo námitky vůči obsazení jeho bratra Caseyho do hlavní role Patricka Kenzieho, odpověděl: "Samozřejmě jsem čekal, že nějaké budou, protože tady funguje ta klasická hlava 22, kdy tu práci nedostanete, protože jste nedokázal, že na ni máte, což nedokážete, dokud ji nedostanete. Naštěstí jsem měl u Disneyho takového anděla strážného, Eda Cooka, který koupil scénář a řekl, že mi coby režisérovi důvěřuje. Netuším proč, já taky ještě jako režisér nic nedokázal. Každopádně jsem rád, že to vyšlo. Ona měla původně být postava Patricka Kenzieho o něco starší, ke čtyřicítce, takže jsem o Caseym pochopitelně vůbec neuvažoval. Ale i když jsem hledal vhodného herce v takovém věku, pořád mi ještě něco nesedělo ve scénáři. A pak mi došlo, že by Kenzieho morální dilemata fungovala mnohem líp, kdyby byl mladší a svým způsobem naivnější a zranitelnější. A v tu chvíli mě napadl jeden mmladý herec, kterého dobře znám, který by do toho určitě šel, který je z Bostonu a o kterém vím, že má herecky mnohem větší potenciál, než jaký zatím mohl uplatnit... Spousta lidí si určitě myslí, že je za tím nepotismus, že jsem prostě dal hlavní roli bráchovi a šmytec. Ale ujišťuju vás, že jsem měl příliš stažený zadek na to, abych svůj první film ohrozil hloupým nepotismem. Opravdu, upřímně jsem věřil, že je Casey náš člověk, a byl jsem připravený argumentovat tím, že právě vyhrál veliký konkurz na Zabití Jesseho Jamese zbabělcem Robertem Fordem. A taky to nakonec podle mého názoru dokázal. Po Jessem a Baby už snad nikdo nemůže zpochybňovat, že je moc dobrý herec." (NIRO)
- "Gone Baby Gone" je najobľúbenejší román Bena Afflecka. (ladko)
Reklama