Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 277)
GONE, BABY, GONE tvoří zajímavý diptych s GOOD WILL HUNTING (patrná je seznámenost s prostředím a vyprávění o určitých komunitách, typizace postaviček podle vzhledu), jenže Ben měl zůstat za psacím strojem/počitačem a necpat se za kameru, protože to tam nezvládá._____ Nedokáže vyprávět, expozici zaplní velkým množstvím postav, které nedostatečně představí nebo uvede do děje, k dosažení emocí uživá těch nejlacinějšich a nejklišovitějších postupů (zatmívačka, opisující tlukot hrdinova srdce, jako vystřižená z traileru na hollywoodský blockbuster) a navíc nemá ani štěstí při volbě sentimentální hudby a herců. Ti hrajíi každý ve zcela jiné poloze a nemohou se rozhodnout, jestli budou skutečnými postavami (Affleck, Monaghanová), nebo žanrovými figurami (Harris, Freeman)._____ Pak je tu ten problém s morálně nejednoznačným koncem, který by měl postavit diváka před stejné morální dilema jako hlavní postavu a poslední záběr by ho měl přibít do sedaček, jenže - nezdařilo se, je mi líto. A v porovnání s knihou vyjde film ještě hůř... milostivých 50% kaširované podívané s nevyrovnanou atmosférou, která si hraje jenom na nesmlouvavou sondu a neschopnost vyprávět halí za nějaký nedotažený tvůrči koncept._____ P.S. Po druhém zhlédnutí se přikláním víc k těm dvěma hvězdičkám, za kterými si nyní stojím pevně, protože Affleck nezvládá distribuovat ve vyprávění šetrně informace a nehledě k tomu, že jsem odhadnul pointu v první čtvrthodině mi nepřijde jako schůdné, aby herec mírně po třicítce se snažil točit "morálně komplexní" filmy, které mají vyvolávat diskuzi o otázkách morálních a etických. Talent to je, herecký a řežijní ale nikoliv. ()
Ben Affleck si teď musí určitě pokládat tu samou otázku jako (a nejen) já: proč vůbec ztrácel deset let čas s herectvím (to může s čistým svědomím přenechat svému bratrovi) a něvěnoval se od počátku rovnou scénáristice, příp. režii - obé mu jde značně lépe. Ve svém režijním debutu předkládá totiž divákovi velmi zajímavou otázku s množstvím nejednoznačných odpovědí: měl by člověk vůbec lpět na dodržování zákonů i vlastních zásad ve společnosti, kde na ně nikdo další nehledí? A přinese mu to v noci klidný spánek...? ()
Ben Affleck překvapuje svým debutem velmi příjemně. Jemné drama o zapeklité situaci okolo únosu dívky je příjemným snímkem, který poukazuje na morálku a čestnost, o které sami jistě budete přemýšlet. Není totiž jednoduché rozhodnout se tak, jak říká zákon, když srdce říká něco jiného. Bylo překvapivě zajímavé zamyslet se nad smyslem filmu, který poukazuje na problémy v sociální vrstvě Ameriky stejně jako na slavné "sliby chyby". Casey Affleck je příjemný, i když něco mu k dokonalosti chybí. Kritizovat kohokoliv z dvojce Morgan Freeman a Ed Harris by byl hřích. Překvapilo mě, jak je film příjemně natočen. Pravdou je, že netlačí na pilu, ale trpělivý divák si odnese jistě požitek ze zajímavého snímku, který obsahuje nejeden zvrat. ()
Ve svém životě máme jen pramálo příležitostí ovlivnit naše bytí. To zda přijdeme na svět či nikoliv, jak, kdy, kde. Ve většině případů o něm rozhodují jiní. A tato rozhodnutí nás ve výsledku formují a dělají tím čím doopravdy jsme. Naše rodina, naše město, naše čtvrť. Tělo kolem duše. Města obklopující toto tělo. V dospělosti, když už máme tu pomyslnou moc ve svých rukách a snažíme se alespoň částečně vymanit ze zajetých kolejí unikáme před ostatními lidmi až na okraj velkých měst. Kde jinde než právě zde se dá dojít opravdového klidu? Ale co když se jednoho dne z vašeho domu ztratí to nejcennější co můžete ve svém životě mít, vaše dítě. Tím čím je tento film opravdu výjimečný je styl vyprávění, zachycující obyčejný úsek několika životů, jenž jsou protnuty událostí v podobě únosu malé dívky. Zachycují příběh, který by se mohl odehrát prakticky kdekoliv. Menší nevýhodou je pomalejší rozjezd, který má za úkol seznámit diváka s postavami, jejich motivacemi a ukázat postup vyšetřování, který je dalekosáhlejší než případy, které dokáží vyřešit kriminalisté v CSI na poli jednoho seriálového dílu. Když už snímek dospěje do fáze, kdy s divák myslí, že už jej nemůže nic překvapit přichází závěrečná pointa - v podobě velmi silného a nepředvídatelného zakončení, kdy je hlavní hrdina postaven před amorální dilema, neboť ať už se rozhodne tak či onak pokaždé to bude špatně. S následnou reakcí jeho partnerky můžeme nesouhlasit ale v jádru jí naprosto rozumíme, protože náš život se skládá z chybných kroků za něž býváme častokrát odměněni ale v samotném výsledku na nich nezáleží. 9/10 ()
Nemůžu se zbavit pocitu, že tento film je jedno veliké kvalitně natočené klišé. Matka, která se nestará o své dítě, hlavní hrdina, který je schopnější než všichni policajti, podivné dialogy, kterým nikdo neuvěří. Všechny ty postavičky jsou typizované, nijak nevybočí. Prostě nalinkované podle pravítka. Ale zase abych jen nehaněl, Ben Affleck se jako režisér asi neztratí, jeho premiéra v režisérském křesle bude i tak vnímána kladně. Po rozmýšlení nakonec dám tu čtvrtou hvězdu. Své kvality film má. 70% ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- Dennis Lehane, autor knihy podle níž byl stejnojmenný film Gone, Baby, Gone natočen, vycházel z vlastních zkušeností, kdy několik let jako terapeut pracoval se zneužívanými dětmi. Ostatně tyto zážitky se promítly i v jeho románu Tajemná řeka. (Rodriguez)
- Ben Affleck si měl původně střihnout hlavní roli Patricka Kenzieho sám, ale měl pocit, že už toho i s režií má moc, a tak oslovil svého bratra. Casey Affleck s radostí roli přijal. (Pumiiix)
- Dá se říct, že druhou hlavní roli ve filmu má bostonské předměstí Dorchester, kde bratři Affleckovi vyrůstali. Znají ho tím pádem velmi dobře. (Pumiiix)
Reklama