Kamera:
Laurent BarèsHudba:
François-Eudes ChanfraultHrají:
Béatrice Dalle, Alysson Paradis, Nicolas Duvauchelle, Tahar Rahim, Aymen Saïdi, Ludovic Berthillot, Dominique Frot, Nathalie Roussel (více)Obsahy(2)
Po stopách svého slavného krajana, francouzského tvůrce hororů Alexandra Ajy, a velmi specifických a krvavých italských giallo filmů se vydalo režisérské duo Alexandre Bustillo a Julien Maury. A jejich vynikající hororový thriller z roku 2007, který byl oceněn na mezinárodním filmovém festivalu Sitges, je skutečně určen jen otrlým povahám. Hlavní hrdinkou je zde těhotná fotografka Sarah, které se jednoho deštivého dne po vážné dopravní nehodě zhroutí celý svět. Ona sice ze zkroucených plechů nakonec vyvázne živá, a dokonce i plod, který nosí v těle, je podle doktorů nezraněn, zato její životní partner Matthieu zaplatí tragický incident životem. A ani o čtyři měsíce později, v čas Vánoc, není Sarah s touto životní ztrátou smířena. Během jedné ze svátečních nocí krátce před porodem se ale odehraje událost, která její pohled na svět změní. Jejím poslem je zoufalé zabušení na dveře, za nimiž stojí neznámá žena tvrdící, že sama právě prožila vážnou dopravní nehodu a potřebuje si zavolat. Zakrátko je jasné, že její příchod rozhodně není náhodný. Tato osoba přišla do domu ubližovat a prolévat krev. Je to ďábel v lidském těle a vyčerpaná Sarah nemůže doufat, že někdo uslyší její volání o pomoc. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (586)
Tak tady tekly opravdu potoky krve, ale až do závěrečné čtvrtiny mě to hodně bavilo. Pak už to bylo jen krvavé a vlastně o ničem. Atmosféra byla dobrá a ta vraždící magorka taky. Ovšem těhotná Sarah si nevedla vůbec špatně a až na maličké nesrovnalosti v jejím fyzickém stavu si na ní nemůžu vůbec stěžovat. Záběry na miminko a jeho reakce v děloze byly příjemným oživením. ()
Mateřské inferno. Atmosféra funkční na 666% - stará se o to kombinace bezkonkurenčně démonického zjevu Béatrice Dalle, dlouho nejasné příčiny všeho zla a extrémně nepříjemné brutality. Několik vizuáních nápadů je vyloženě lahůdkových (žena objevující se a zase mizící v temném prostoru dveří). Jediná škoda, že finální pointa na vysoko nastavenou laťku úplně nestačí, nemluvě o narůstající debilitě v závěru ("respawn" policajta). ()
Zpočátku moc hezky strašidelné a zneklidňující, následně úctyhodný gorefest (v závěru už horko těžko sledovatelný). Brutalita je zde opravdu extrémní, ale chvílemi bohužel samoúčelná a skutečně přehnaná (nemluvě o jednom neuvěřitelně WTF momentu, který je jak z jiného filmu). Pointa a adekvátní (drsný, zvrhlý, ale přitom smysluplný) konec naštěstí leccos zachraňují a dělají z filmu ve výsledku hodně silný hororový thriller... 80 % ()
Jo, už jsem si zvyk za ty tisíce shlédnutých filmů, že občas se nějakej tvůrce vyžívá ve vyhřezlejch vnitřnostech. Pokaždý, kdy takovej film vidím...většinou nechtěně...si říkám, že pár úchylů, co takovej příběh ocení, se sice najde, ale mně je z toho všeho vždycky spíš tak akorát na blití. Cinemax mi tak v noci nabídl horor, já pořádně netušil oč jde a rozhodl se na film podívat. Holt nechtělo se mi spát. Kéž by se mi ale chtělo spát, protože jak byl začátek umírněnej a relativně normálně krvavej, byl závěr vcelku poctivě brutální. Nemyslím si, že tohle je nějakej filmařskej zlom, ale v rámci slasherů je to asi solidní počin. Za celou dobu se toho s těmi nůžkami zase tak moc nestane, ale na závěr vyhřezlej pupek, císařskej řez, nejbrutálnější porod a kompletní vykrvácení hlavní role, to všechno zachránil. Někteří ouchyláci se v tom vyžijou, u mě to potvrdilo absolutní odpad. ()
Home invasion patří mezi mé oblíbené žánrovky již od doby, co jsem prvně jako kluk shlédl Sám Doma. Zde je sice dívka také sama doma, ale to a blížící se Vánoce je zhruba jediné, co mají tyto dva filmy společné. Frantíci jsou však v tomto ohledu mistři! Osobně nejsem zvyklý, že by snímek zaměřující se na takto brutální záběry, mohl mít i takto slušně budovanou atmosféru, rozjetou až do konce. Ale, voilà. Chválím především volbu záporačky, jenž vypadá jako členka satanistické sekty a s nůžkami se vážně umí ohánět. Zmíněné krejčovské nůžky asistovali u všech klíčových momentů tohoto filmu. Ať už se jednalo o pouhé zabouchání na dveře, od prohlídky tělních dutin, tracheostomii a dokonce až po císařský řez. Musím přiznat, že některé záběry byly i na mě trochu moc, ale s výsledkem jsem rozhodně spokojený. Finální vysvětlení situace je také obstojné a i když se zde opět policie projeví jako banda kreténů, tak jediné co mi trochu vadilo byl poněkud přehnaný konec. I tak to byl stále dech beroucí zážitek a další skvělý vánoční filmeček. Nechávám 4*. 75% ()
Galerie (20)
Photo © La Fabrique de Films
Zajímavosti (5)
- Natáčení začalo 2. října 2006 a probíhalo v Paříži. (bianci)
- Fotoaparát, který má Sarah, je kinofilmový Canon EOS 3. (Trainspotter)
- V záběru, kdy Sarah (Alysson Paradis) otevírá dveře policistům, je možné všimnout si, že její dům má přiznačné číslo 666. (K.I.N.G.)
Reklama