Reklama

Reklama

Civilizace sklouzla po krvavé stopě do dalšího období temna, což možná nikoho nepřekvapí, ale stalo se to takovou rychlostí, jakou nepředvídali ani největší škarohlídi mezi futurology. Bylo 1. října, Bůh dlel na nebesích, burza prosperovala a většina letadel létala načas. Za čtrnáct dní však nebe opět patřilo ptákům a burza se stala vzpomínkou. Příčinou zkázy je jakýsi jev, kterému se začne říkat Puls, a ten se šíří mobilním telefonem. Několik zoufalců, kteří přežili, se najednou ocitne v černočerném civilizačním temnu, plného násilí a chaosu. Kdekdo má mobil. A kdo ho nemá?

Nový film, pro nějž je inspirací román Stephena Kinga, nejenže pokládá zásadní otázku: "A teď už mě slyšíte?" Rovněž na ni brutálně odpovídá. (messiah)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (127)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Nevím co to bylo, jestli nějaký apel na fakt, že jsme moc závislí na telefonování, nebo pokus o trochu jinačí postapo filmeček. Zombie vlna pomalu opadá, už dlouho nebyl ani film s žádnou pořádnou pandemií a tak jsem celkem rád sáhl po tomto. Hodnocení jsem se nebál. Postapo filmy jsou tak trochu jiný žánr a jako často dosti krvavá (někdy i hůř! :-) omeleta nemusí sednout každému. Začátek na letišti začal neskutečně slibně, až jsem z toho odložil mísu chipsů. Jenže pak se na obloze srazila dvě digitální letadla a nastal digitální výbuch, za který by i u Asylum dostal grafik padáka. To mně trochu vyděsilo i digitální kouře nad městem. Zasmrděl z toho levnej peníz. Ačkoliv film s každou další projitou ulicí či obydlenou budovou ztrácel grády, přesto se tam sem tam našlo pár zajímavých momentů a celkem užasle jsem sledoval chování a ,,hejna'' napadených. Tady nejde jako jindy o sotva se ploužící chrchláky a telefonisté jsou zatraceně rychlí a všichni on-line! Ale přes drobné odlišnosti místy i originální film sklouzává do naprosté postapo klasiky. Hrdina je izolovaný od rodiny, protože zrovna byl služebně jinde a tak ji po opadnutí šoku z nákazy a zjištění jak se venku pohybovat a udržet se naživu - začne hledat. Přitom potkává další přeživší, kteří cestou zase různě odpadávají, to když pero scénáristovo dotyčnému nepřílo dlouhého žití. A jako vždy závěrečná skupinka přeživších putuje kamsi, kde je safe zone a kam mají všichni co to dali dorazit. Konec trochu překvapil, ale v závěru jsem si řekl. Sakra co to bylo? Protože co to bylo nebo proč se nedozvíme... ---- Asi nejvtipnější částí filmu bylo, že když Cusackovi a Jacksonovi poprvé zavonil mobil v ledničce, přesně v ten moment na sekundu mi začal zvonit na stole až jsem se lekl ! :-). No jinak je to za dvě esemesky, vejš fakt jít nemůžu! * * ()

Mimomisu 

všechny recenze uživatele

Uz predloha pusobila jako velka vykradacka klise, ale v Kingove podani se i takovy veci daji zkousnout, i kdyz to zdaleka nepatri k vrcholum jeho tvorby. A film je na tom tak nejak podobne, bohuzel, film potrebuje trosku jiny pristup. Skoda, Adaptaci Kinga je spousta, tech dobrych (hlavne hororovych) jako safranu ()

Reklama

Flopik 

všechny recenze uživatele

Päť hviezdičkový začiatok vystriedalo nudné putovanie. Všetko sa pokazilo v jednej sekunde a ja som bol nadšený že to bude kvalitná nálož , no už viem prečo má ten film toľko % koľko má. John a Samuel skvelá dvojka, keby to tak režisér aspoň využil. Putujú spoločne aby našli rodinu, narazia na ľudí ktorú potom umrú, a potom zase putujú. Akcia nič moc. No a koniec tak ten to pochoval úplne. U mňa za 2*. ()

TERRORDROME 

všechny recenze uživatele

Nejaká diabolská frekvencia spôsobí že všetci ľudia s telefónom na uchu sa zbláznia a zmenia na roj zhypnotizovaných vraždiacich kvázi zombíkov. Úvodný masaker na letisku to poriadne nakopne, keď John Cusack s kulichom kľučkuje medzi rozbesnenými psychopatmi a v metre stretáva Samuela L. Jacksona. Ďalej sa dej začne točiť v kolovrátku, hrdinovia idú pustou krajinou/mestom/lesom, vždy niekoho stretnú a ten niekto o chvíľu zatrepe poltopánkami. Okrem opakujúcich sa príhod, začne byť problém aj s prílišným vykecávaním čo vystrkuje rohlíky. Najbizarnejšia scéna z filmu je určite tá kde "telefoňáci" spia na hromade počúvajúc nekonečnú slučku mr.Trolola, hrdinovia po nich jazdia postrekovacím autom, kropia benzínom a potom zapália! Bohužiaľ celá tá mystifikácia s apokalypsou vedie len do veľkého hovna v megastupídnom meditačnomrdnom finále, ktoré som pre zmenu nerozchodil ja. Mať to aspoň nejako zmysluplný koniec dám aj dve hviezdy. ()

maddy 

všechny recenze uživatele

To, že Cell evidentne trpí na chudší rozpočet (ehm, len logá produkčných spoločností na začiatku zaberajú celé dve minúty!) by sa mu ešte dalo odpustiť. Nie každý „zombie“ film, aj keď v tomto prípade to sú „phoners“, potrebuje prvotriedne masky a množstvo gore, aby bol dostatočne efektný. V prípade Cell sú však neexistujúce masky najmenší problém, pretože najhoršie to je so samotnou réžiou, ktorá nedokáže námet správne uchopiť, akokoľvek ho využiť a podáva ho ako ten najhlúpejší príbeh s tým snáď najlacnejším presahom o závislosti na technológiách. Pokiaľ sa v prvej polovici odohráva iba obyčajné naháňanie so zombies, pardon phoners, po letisku, meste, lese je to ako tak sledovateľná rutina, na ktorú síce nebol okrem hercov (slušní Samuel L. Jackson s Johnom Cusackom) takmer žiaden rozpočet a ktorá iba recykluje už tisíc krát videné akurát v amatérskejšom podaní, ale je v nej aspoň aké také napätie a aspoň aké také tempo. Neskôr sa už totiž dostavuje iba nekončená nuda, kde hlavný hrdina hľadá svoju dcéru a stretáva množstvo zbytočných postáv, ktoré pre príbeh alebo samotné dianie nemajú žiaden prínos alebo opodstatnenie, hlavné postavy sa chovajú čoraz nelogickejšie a samotný záver je už tragédia sama o sebe. O akékoľvek rozuzlenie sa režisér snáď ani nesnažil a som takmer presvedčený, že ani on sám netušil ako z tejto blbosti von a tak to jednoducho iba ukončil. Iba tak, takmer v polovici diania, bez ozrejmenia. Ale to je v podstate jedno, lebo na jednoduchý námet sa tu postupne nabaľuje toľko zbytočností (postava z komixu, ktorý píše hlavná postava), že to celé pôsobí iba ako nepodarený mišmaš zombie filmu a filmu, ktorý by chcel mať nejaký presah. Pokus o presah však pôsobí akurát tak trápne, nerozpracovane a do podobne neambiciózneho filmu sa absolútne nehodí. CELKOVO: 1,5* (3/10) ()

Galerie (44)

Zajímavosti (5)

  • Ve filmu je použita stejna píseň, "Ring my bell" jako v jiném postapokalyptickém filmu: Kniha přežití (2010). (SsgtJira)
  • Píseň, kterou vysílali ležící nemrtví na fotbalovém hřišti, byla píseň s názvem "I Am Glad, 'Cause I'm Finally Returning Back Home" nazpívaná ruským tenoristou Eduardem Chilem v roce 1976. Jelikož šlo o americký šlágr, sovětské úřady nedovolily píseň nazpívat s textem. Proto ji zazpíval jen vokalizovaně. Po umístění na Youtube se Eduard Chil stal fenoménem zvaným Pan Trololo. (Dinsberg)
  • Eli Roth mal pôvodne napísať scenár a režírovať film, avšak kvôli tvorivým nezhodám projekt opustil. (beso74)

Související novinky

Cusack a Jackson versus apokalypsa z mobilů

Cusack a Jackson versus apokalypsa z mobilů

06.11.2013

A opět tu máme adaptaci románu Stephena Kinga, tentokrát jednoho z jeho novějších kousků, apokalyptického hororu Cell (česky vyšlo jako Puls). Kniha vyšla v roce 2006 a od té doby se marně pokoušela… (více)

Reklama

Reklama