Reklama

Reklama

Vášeň a cit

  • Velká Británie Becoming Jane (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Vášnivý milostný příběh o skutečném setkání mladé Jane Austenové a Toma Lefroye, který pravděpodobně inspiroval její největší romány. Roku 1795 byl pro mladou anglickou dámu hlavním životním cílem sňatek s bohatým mužem. Jane Austen (Anne Hathaway) však věří na lásku. Ve svých 20-ti letech se konečně setkává s temperamentním mladým Irem Tomem Lefroyem (James McAvoy). Jeho intelekt a opovážlivost ji naprosto uchvátí a Jane brzy nemyslí na nic jiného, než na Toma. Může si ale dovolit odmítnout nabídku k sňatku s vnukem Lady Gresham (Maggie Smith), vzepřít se autoritě svých rodičů a uprchnout před sociálními konvencemi? Díky filmu Becoming Jane můžeme zjistit, že mezi Rozumem a citem a Pýchou a předsudkem se odehrál opravdový životní příběh… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (230)

Skuby47 

všechny recenze uživatele

Filmy natočené podle románů Jane Austenové mám moc ráda i když ne všechny jsou stejně zdařilé. Tento je po stránce dobové výpravy, hudebního doprovodu, kostýmů i hereckých výkonů velmi působivý. Snímek o životě oblíbené autorky se mi líbil už proto, že o jejím životě toho není moc známo. Mohl se takto odehrát, ale ani nemusel. Psala anonymně, autorství knih potvrdil až po její smrti bratr a existuje pouze jeden její portrét, který nakreslila spisovatelčina sestra. Zřejmě to byla žena sice dosti přemýšlivá, ale i uzavřená a její život probíhal bez dramatických zvratů. Pokud čerpala inspiraci k napsání románů ze svého osobního života, nelze se divit, že se jim její životopisný film podobá. Všechny její příběhy mají podobné zázemí venkovské fary a jsou velmi komorní. Tento snímek nelze srovnávat s filmy Pýcha a předsudek a Rozum a cit, protože ty měly skvělou předlohu v autorčině díle. Určitě by byl film dokonalejší, kdyby si spisovatelka napsala román svého života sama. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Je libo čaj při předčítání literárních pokusů? Tentokrát v podání televizního režiséra Juliana Jarrolda? Leckdo tu vyčítá unylost a absenci pořádně pálivého koření, mně osobně většina těchhle sešněrovaných korzetů a nažehlených košil připadá stejná. Když pominu všechny ty klasické atributy kostýmní romance, tak například zobrazení násilí v podobě boxu je překvapivě slušným oživením filmu, stejně jako slovní potyčky mezi nespoutaným a světáckým Tomem Lefroyem (který měl poznamenat hrdinčinu další tvorbu) a právě nezlomnou spisovatelkou Jane Austen. Horší je to už s tempem a vášní, která z obrazovky nikterak nevychází. Nesouhlasím ale s kritikou směřovanou k Anne Hathaway (která se kvůli roli učila na piano a pilovala britskou angličtinu) – z teenagerských střevíců vyrostla už dávno!! ()

Reklama

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Becoming INSANE...Máte načtenou Jane Austen? Milujete filmové adaptace jejích ironických portrétů? Dva důvody, proč před touhle zhůvěřilostí vzít nohy na ramena. Od prvního do posledního záběru to ostentativně vykrádá Wrightovu Pride and Prejudice, ale už militimetr pod bělostnou kůží Anne Hathaway víte, že je to zatuchlé tam, kde Pýcha byla svěží, nudné tam, kde Pýcha byla úsměvná, nechtěně vtipné tam, kde Pýcha rvala vnitřnosti. A tím dobré zprávy dnešního dne nekončí. Hudbu si představte jako pečlivý výběr To nejhorší z baroka, režie hýří novátorskými postupy. Jak dlouho Jarrold trénoval, než smíchal eklektický arsenik kostýmní strnulosti a postmoderní těkavosti do tak obludné baňky? Všechny scény postrádají dramatický oblouk, a přesto i na tom nejmenším filmovém políčku panuje rozvláčná nuda. Časové paradoxy. A nejen ty. McAvoy je až na jedno selhání s retním tikem vynikající, jeho partnerka také-jako papundeklová figurína, bez duše, bez výrazu, bez jiskry. Zbytek hereckého ansámblu se utápí v divadelní šmíře. Víc vášně je i v životopisu na wikipedii, víc citu i v smsce od 02, která mi právě došla. Jako komedie ultimátní guilty pleasure, ideální na večer plný citu a noc plnou vášně:) ()

k212 

všechny recenze uživatele

Taková pohodová oddychovka bez větších uměleckých ambicí, tak nějak to vnímám. Oba představitelé hlavních rolí se snaží, ale James McAvoy je přece jen o kousek výš (mimochodem je můj oblíbenec už od Dětí duny, kde sice moc prostoru neměl, ale jeho charisma prostě řvalo do dáli). Zajímavě je určitě podáván tvůrčí proces autorky, kdy se realita mísí s fikcí. Nicméně to není nic nového, každopádně to působí jako oživení v jinak tuctovém příběhu, který kupodivu nekončí růžově. I když to vlastně asi málokdo čekal, ten sladký konec. Tohle dílko rovněž vystrkuje růžky s náznakem ženské emancipace, nicméně k tomu se téma o Jane Austen přece jen samo podbízí. 60%. ()

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Životopisný film slavné spisovatelky Jane AUSTINOVÉ, která působila v 19.stol. v Anglii. Na základě její autobiografie nafilmoval režisér Julian JARROLD milý film, který ovšem pro mladší generaci se může jevit jako nudný. Mě se tam svým obsazením nehodil akorát herec James Mc Avoy, který měl hrát velmi šarmantního muže, ale působil jen jako maloměšťácky frajírek bez vůně. Též se mi zdál na tu úlohu příliš mladý (jako vystudovaný právník by měl mít už aspoň 24 let) nebo tak mladě působil, zkrátka Anne HATHAWAY je už na role mladých naivek trochu "odrostla" a tím se mi ten pár zdál nesourodý na dobu 19.století. Ale koukat se na to dalo (myslím, že na dlouhou dobu jen 1x). ()

Galerie (45)

Zajímavosti (10)

  • Většina filmu se točila v Irsku. Jenom dva záběry jsou z Anglie. (duklak2)
  • Dům Jane Austin pochází z roku 1747. (duklak2)
  • Poslední film Iana Richardsona. (Karlos80)

Související novinky

Režisér To a drákulovský prequel

Režisér To a drákulovský prequel

09.09.2017

Trend filmů o spisovatelích, kteří v podstatě zažívají svůj vlastní román, ještě neskončil. Možná si pamatujete romanci Vášeň a cit s Jane Austen nebo Havrana s Edgarem Allanem Poem, no a teď se… (více)

Reklama

Reklama