Reklama

Reklama

Dealer II

  • Česko Dealer 2 (více)
Trailer 1

Osm let po průlomovém hitu Dealer se režisér Nicolas Winding Refn vrátil k postavám a světu, které ho katapultovaly mezi nejsledovanější evropské filmaře. V druhém díle velmi volně navazuje na předchozí události, ale zaměřuje se tentokrát na postavu druhořadého dealera a prosťáčka Tonnyho v podání Madse Mikkelsena. Ten se vrací z vězení a rovnýma nohama zase končí ve svrabu malých i velkých krádeží, podfuků, šméček a vyrovnávání účtů. Během toho se pokouší zavděčit se svému přísnému otci, známému v podsvětí jako Klempíř, jeho kámoš a parťák O má čerstvě před svatbou a navíc se ještě Tonny dozvídá, že je otcem.
Refn tentokrát nechává klasické žánrové vzorce zcela stranou a místo energického existenčně vyhroceného vyprávění prvního dílu se noří hlouběji do nitra kodaňského podsvětí a především pak zkouší nahlédnout za zhuntované vizáže jeho galerky. Druhý Dealer tak ještě více demytizuje obraz gaunerů, jaký předkládají americké žánrové filmy. Ačkoli i v Kodani se svádějí mocenské boje a za vším stojí touha urvat si svůj kus žvance či stát se nejvyšším kápem, namísto idealizované noblesy mafiánských eposů či frajerskosti gangsterských thrillerů hollywoodské produkce Refn diváky zavádí do světa nočních podniků, autodílen a laciných bordelů. Příznačně pak jeho obyvateli nejsou žádní sofistikovaní zločinní géniové, ale pouze ztroskotané existence, lemplové a amatéři. Do tohoto marasmu ale režisér a scenárista v jedné osobě zasazuje strhující a ve svém vyznění mrazivý příběh o hluboko pohřbených emocích, který ústí až do tragédie antických rozměrů.
Nicolas Winding Refn opět využívá styl mísící naturalistické prostředí se syrovým realismem dokumentárně stylizované kamery, ale osm let mezi prvním a druhým dílem je znát ve výrazně jistějším a sevřenějším tvaru celého filmu, ale i propracovanější dramaturgii a precizním vedení herců. Hlavní pozornost na sebe po právu strhává vynikající Mads Mikelsen v ústřední roli Tonnyho. Jeho návrat k postavě, která v prvním díle byla jeho úplně první hereckou příležitostí v celovečerním filmu, stvrzuje svůj talent, ale i ambici vyhledávat náročné role. Během doby, která uplynula od prvního Dealera, se z tehdy neznámého mladíka stala zářící hvězda, která si získala mezinárodní pozornost televizním seriálem Rejseholdet, jenž jako první skandinávský krimi pronikl do zahraničí a dosáhl až na prestižní cenu Emmy. V roce vzniku druhého Dealera měl již Mikelsen za sebou první hollywoodské angažmá, vedlejší roli v akčním Králi Artušovi. Také v dalších letech nabídky ze zámoří, jako byla role hlavního záporáka v bondovce Casino Royale či titulní hrdina ceněného hororového seriálu Hannibal, střídal s ambiciózními dánskými projekty typu Refnovy kontemplativní vikingské artovky Valhalla Rising, kostýmní romance Královská aféra, etického dramatu Hon nebo skandinávského westernu Spása. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (197)

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

jednička byla fajn a dvojka není v součtu o nic horší. Refn nás opět vede kamsi do dánského podsvětí, jen se tentokrát zaměřuje na postavu Tonnyho. Ten v prvním díle zaujal, nicméně neměl tolik prostoru a tak si teď krade celý film pro sebe. Trochu mě mrzí, že se neobjevila i postava Kima Bodiny, jejíž osud by mě celkem zajímal, nicméně Mikkelsen to bohatě vynahrazuje a je výborný jako vždy...70% ()

malylada 

všechny recenze uživatele

Tak čekal jsem, že Dealer 2 bude navazovat na otevřený konec prvního dílu, ale bohužel to bylo pouze volné pokračovaní jednoho z hrdinů. Zápletka se točí kolem Tonnyho, v podstatě má s tématikou dealování minimum společného a maximálně se tam šňupe. Jedná se spíš o slepenec scén ze života hlavního hrdiny po tom, co se vrací do života z lochu. Některé pasáže se povedly a jiné se snaží šokovat až okatě, podbízivě. Autenticitu prvního dílu spíše ztrácí a vyvolává ve mě pocit zklamání, jako například Trainspotting 2.......6/10 ()

Reklama

BlackTom 

všechny recenze uživatele

Oproti jedničke, ktorá bola poctivou zbesilou jazdou pôsobí dvojka viac civilne, ako by niekto pred zákrutou radšej pribrzdil ako ju prejsť naplno. Tak ako sa mi Mikkelsen páčil, tak mi tu jeho postava príde strašne plytká a hlavne beznádejne tupá. Divák si k nej len ťažko môže vytvoriť nejaké puto. Na druhej strane jeho stvárnenie narkomana je presné, Tonny koná nelogicky, hlúpo sa pýta a takmer nerozmýšľa, popritom však stále pôsobí akosi nad vecou a cool. Koniec mi vpálil guľku do hlavy, po pomalom tempe rozprávania by som niečo podobné nečakal... ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Dvojka sa mi páčila viac ako jednotka. Hlavne vďaka Madsovi, ktorému sa tu dokonale podarilo stvárniť totálne vyhuleného paka Tonnyho, postavu, ktorá svojim zjavom dokázala vo filme zatieniť všetko ostatné. Tonny sa po prepustení z väzenia chce začleniť do normálnej spoločnosti, len žiaľ mu chýba mozog, takže nenápadne a pomaličky jeho dobrý úmysel odíde kamsi do stratena a on sa pekne krásne vráti späť na šikmú plochu, ktorá hlavne na konci, je šikmejšia ako kedykoľvek predtým. Ani jeho kumpáni, vrátane jeho otca, mu v jeho dobrých úmysloch nepomáhajú. Preto to chcelo vymeniť nielen miesto a prácu ale hlavne všetkých kamarátov a známych, aby sa naozaj dokázal napraviť. Možno to pochopil až na konci? Neviem, v každom prípade mu na záver niečo "zapne" a on urobí niečo nečakané.... Snáď rozumnejšie ako ukradnúť pre otca Ferrari :). Škoda, že sa snímok končí tak skoro, Tonnyho životné cestičky a rôzne peripetie so zákonom a undergroundovým prostredím by som dokázal sledovať aj celý deň. Film rozhodne odporúčam široko ďaleko každému, pretože aj keď ide o drámu s thrillerovými prvkami, sú tu miesta, kde sa dá aj poriadne nasmiať, preto má ambície osloviť široké publikum, hlavne svojou univerzálnosťou, komplexnosťou a perfektným hereckým prejavom Madsa Mikkelsena. 85/100 ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Tam, kde v jedničce Frank pořád něco dělal (čímž se aktivně dostával do problémů), proplouvá ve dvojce Tony životem bez nějaké větší akce, protože je takovej nýmand, že se k žádnému činu ani neodhodlá. Refnovo nahlédnutí mezi totální společenský póvl znovu působí mimořádně autenticky, skoro až mi bylo nepříjemný se na takovéto existence dívat. Závěr působivý. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Filmy Pusher II a Pusher 3 (2005), který vyšel o rok později, byly natočeny čistě z komerčních důvodu. Předchozí snímek Nicolase Windinga Refna Fear X (2003) byl v USA propadákem, kvůli čemuž dokonce zkrachovala společnost Jang Go Star. (Johnston)
  • Scény byly natáčeny neobvykle ve stejném pořadí, ve kterém se odehrávaly. (Marek#33)

Reklama

Reklama