Reklama

Reklama

Dealer III

  • Česko Dealer 3 (více)
Trailer 1

Organizovaný zločin s lidskou tváří. Syrový pohled do kodaňského podsvětí od proslulého dánského režiséra Nicolase Windinga Refna. Nicolas Winding Refn zakončuje svou trilogii o kodaňském podsvětí mrazivým portrétem stárnoucího gangsterského kápa Mila. V předchozích dílech byl tento srbský kmotr jen vedlejší postavou v příbězích dánských kšeftujících dealerů a zlodějíčků bezmocně se potácejících za hranou zákona. Když vše klapalo, jak mělo, byl Milo bodrým přátelským kumpánem, ale pokud měl pocit, že ho někdo chce podrazit, nebo bylo potřeba zatlačit na dlužníka, jeho žoviálnost a familiárnosti ustoupily nelítostným erupcím účelové brutality. Tentokrát se s tímto králem podsvětí, který zásobuje Kodaň drogami, setkáváme na sezení anonymních narkomanů. Milo chce přestat brát, protože pak nemá čistou hlavu na důležitější věci. Zrovna organizuje pohoštění na svatební hostinu své milované dcery, ale současně řeší i zpackanou zásilku drog. Také coby stárnoucí veterán stojí proti ambiciózním mlaďochům, ze kterých mohou být noví výhodní spojenci, ale současně i nežádoucí konkurence. Milo se snaží si v nové době udržet postavení, a tak zkouší nové věci, jenže starého psa prostě novým kouskům nenaučíš.
Režisér opět spřádá nelichotivý obraz podsvětí, prostý obvyklých mýtů a glorifikace nejen hollywoodských gangsterek. Také tentokráte přistupuje ke světu periferních podniků a umolousaných lemplů s empatickým zájem, přičemž ale v závislosti na hlavní postavě se mění atmosféra i pojetí snímku. Po vypjatě existenčním prvním dílu a jeho oidipovsky tragickém pokračování Refn trilogii uzavřel znepokojujícím portrétem krále podsvětí, který nehledá cestu ven, ani nesní o jiné budoucnosti, ale jenž je největší rybou v rybníce právě proto, že je ve svém živlu. Mít na rukou krev je pro něj stejně každodenní záležitostí, jako kuchtit tradiční lahůdky na svatební hostinu. Cenou za jeho postavení pak není strach o život, ale pouze stres a samota. Všechny roviny mnohoznačné postavy bravurně vystihl v Dánsku žijící chorvatský rodák, divadelní, filmový a televizní herec Zlatko Buric. Právě on coby představitel Mila, hlavním pojítkem celé trilogie, protože jako jediný z jejího početného hereckého ansámblu vystupuje ve všech dílech. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (176)

H34D 

všechny recenze uživatele

Další obchod s drogami nevyšel, opět chybí hromada peněz, které je třeba vrátit a zase se hlavnímu hrdinovi lepí smůla na paty. Tentokrát si za to však milý Milo může sám. Zdroj průserů tedy nespočívá v promyšleném působení vnějších okolností, ale v jeho nevyrovnaném a neobratném charakteru. Navíc Milo není žádný frajer ani charismatický zabiják - leckdo v tom může spatřovat větší realismus (což je pravda), ale já se díky tomu nemám ve filmu, čeho chytnout. Nudná expozice trvala prakticky 80% filmu, vše samoúčelně směřuje pouze k jediné scéně, a to extrémně brutální a nechutné likvidaci dvou nebožtíků. Líbí se mi, že k vykreslení problémů plynoucích z nelegálního obchodu užil Refn jiných prostředků než akce, jenže prázdné dialogy ohledně oslavy narozenin nepůsobí příliš záživně... 5/10 ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Konečne v hlavnej úlohe srbskí sympaťáci. "Milo, čo si to spravil, prečo si ich zabíjal? Jáj, tento je Albánec, tak to je v poriadku." Nehorázne živé, mäsnaté, šťavnaté a vrstevnaté postavy, ktoré majú na míle ďaleko k balkánskym karikatúram. Boss Milo dokonale prepína medzi bujarou srdečnosťou a "sfetovaným magorom, ktorý je schopný lúskať lebky kladivom" a počas tej hodiny, keď ho budú všetky tie albánske, turecké a poľské svine tlačiť do kúta, budete naňho kričať, aby sa konečne nasral. Alebo aby zavolal Radovanovi. Stane sa oboje a súkanie ľudských čriev do drviča odpadkov tak nie je pre diváka desivým zážitkom, ale obrovskou katarziou, pri ktorej by rád priložil ruku k dielu. Morálne veľmi pochybné, z filmárskeho hľadiska bravúrna prácička. Ako celá trilógia. ()

Reklama

sedm.1 

všechny recenze uživatele

N. W. Refn s Dealerem potřetí, a zase trochu jinak. Určitě tedy naštěstí zůstal zachován styl zpracování a vizuál, ovšem od smolaře Franka a primitiva Tonyho nás tvůrce tentokrát díky gangsterovi Milovi zavedl mezi větší ryby, což ovšem vůbec neznamená, že i velká ryba se nemůže dostat do pořádných sraček, a že i velké rybě se lepí smůla na paty, jak jen může, ovšem s tím rozdílem, že všechny ty nastalé situace a problémy řeší jinak, ovšem určitě ne s až tak jiným výsledkem, či dopadem. Každopádně, toto pokračování je pro mě ale určitě to nejslabší, zápletkou se to plácá docela dost na místě, postava samotného Mila, ztvárněná jinak opravdu perfektním Zlatko Buricem, není zas až tak zajímavá a v neposlední řadě mi tu přišlo i spousta scén, které byly úplně mimo, jako například veškerá ta sezení anonymních feťáků, či závěrečné porcování, to se prostě naprosto míjelo s účinkem a pro film samotný to byly zcela zbytečné momenty, točené jen pro efekt. Spád to má ale jinak výborný, hluchých míst je minimum, celková zábavnost více než slušná, prostě má to svůj styl, dynamiku, zábavnost, ale štěstí, že jde o už závěrečný díl, neboť u dalšího pokračování jsem přesvědčen, že by už jednoduše neobstálo, už tady bylo totiž znát, že se dost vařilo z vody. ()

gojackill 

všechny recenze uživatele

Pusher III završuje trilogii, která svou autentičností a minimalistickým přístupem k natáčení připomíná některé filmy hnutí Dogma 95, hlavně Rodinnou oslavu režiséra Vinterberga. Přínos toho přístupu spočívá v sice neefektní, ale důsledné konstrukci postavy. Středovým bodem je Milo, stárnoucí mafián, který však nechce ustoupit mladé generaci. V posledním pokračování jsem se opět dostal pod kůži hlavní postavy, sice o něco méně než ve dvojce, ale opět jsem tuto postavu viděl i v té lepší stránce a navzdory ohavnosti Mila, jsem mu začal v jistých chvílích i fandit. Připomnělo mi to Bulgakova Mistra a Markétu, kde se píše, že nic není jen černé, či bíle... i strom totiž vrhá svůj stín. V tomto ohledu bylo vykreslení kmotra Mila opět bravurní. Nemyslím si, že je to nejlepší díl celé série, tím je pro mě mimořádně depresivní Pusher II, který mě jednou dojal a po celou stopáž až nepříjemně znepokojoval. V době kdy píšu tento komentář jsem viděl všechny filmy režiséra Refna do roku 2012, již po filmu Bronson a Drive jsem Refna umístil do svých Top ten režiséru, protože v těchto filmech přidal ještě nezapomenutou stylizaci, která působí jako silný stimul na divákovi emoce. ()

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Tretí Pusher je z celej trilógie najlepší. S drogovou závislosťou bojujúci srbský mafián Milo je týpek, s ktorým sa človek ani na okamih nenudí, jeho hlášky a nadávky v rodnom jazyku nemajú chybu, takisto ako jeho svojské reakcie na rôzne situácie a to, že práve on je ústrednou postavou tretieho pokračovania vnímam nadmieru pozitívne. Frank z jednotky bol slaboch, Tonny z dvojky beznádejný skrachovanec, no Milo, to je stará zločinecká škola a v neľahkej situácii, keď sa ho nová gangsterská generácia z Turecka a Albánska snaží vytlačiť z hry je iba otázkou času, kedy vzplanie jeho balkánsky naturel a časovaná bomba sa sama odpáli. Potešil ma aj síce krátky, no o to efektívnejší návrat Milovej niekdajšej pravej ruky Radovana na scénu. I'm the Angel of Death je zakončením trilógie ako sa patrí... ()

Galerie (20)

Zajímavosti (5)

Reklama

Reklama