Reklama

Reklama

Dealer III

  • Česko Dealer 3 (více)
Trailer 1

Organizovaný zločin s lidskou tváří. Syrový pohled do kodaňského podsvětí od proslulého dánského režiséra Nicolase Windinga Refna. Nicolas Winding Refn zakončuje svou trilogii o kodaňském podsvětí mrazivým portrétem stárnoucího gangsterského kápa Mila. V předchozích dílech byl tento srbský kmotr jen vedlejší postavou v příbězích dánských kšeftujících dealerů a zlodějíčků bezmocně se potácejících za hranou zákona. Když vše klapalo, jak mělo, byl Milo bodrým přátelským kumpánem, ale pokud měl pocit, že ho někdo chce podrazit, nebo bylo potřeba zatlačit na dlužníka, jeho žoviálnost a familiárnosti ustoupily nelítostným erupcím účelové brutality. Tentokrát se s tímto králem podsvětí, který zásobuje Kodaň drogami, setkáváme na sezení anonymních narkomanů. Milo chce přestat brát, protože pak nemá čistou hlavu na důležitější věci. Zrovna organizuje pohoštění na svatební hostinu své milované dcery, ale současně řeší i zpackanou zásilku drog. Také coby stárnoucí veterán stojí proti ambiciózním mlaďochům, ze kterých mohou být noví výhodní spojenci, ale současně i nežádoucí konkurence. Milo se snaží si v nové době udržet postavení, a tak zkouší nové věci, jenže starého psa prostě novým kouskům nenaučíš.
Režisér opět spřádá nelichotivý obraz podsvětí, prostý obvyklých mýtů a glorifikace nejen hollywoodských gangsterek. Také tentokráte přistupuje ke světu periferních podniků a umolousaných lemplů s empatickým zájem, přičemž ale v závislosti na hlavní postavě se mění atmosféra i pojetí snímku. Po vypjatě existenčním prvním dílu a jeho oidipovsky tragickém pokračování Refn trilogii uzavřel znepokojujícím portrétem krále podsvětí, který nehledá cestu ven, ani nesní o jiné budoucnosti, ale jenž je největší rybou v rybníce právě proto, že je ve svém živlu. Mít na rukou krev je pro něj stejně každodenní záležitostí, jako kuchtit tradiční lahůdky na svatební hostinu. Cenou za jeho postavení pak není strach o život, ale pouze stres a samota. Všechny roviny mnohoznačné postavy bravurně vystihl v Dánsku žijící chorvatský rodák, divadelní, filmový a televizní herec Zlatko Buric. Právě on coby představitel Mila, hlavním pojítkem celé trilogie, protože jako jediný z jejího početného hereckého ansámblu vystupuje ve všech dílech. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (177)

gojackill 

všechny recenze uživatele

Pusher III završuje trilogii, která svou autentičností a minimalistickým přístupem k natáčení připomíná některé filmy hnutí Dogma 95, hlavně Rodinnou oslavu režiséra Vinterberga. Přínos toho přístupu spočívá v sice neefektní, ale důsledné konstrukci postavy. Středovým bodem je Milo, stárnoucí mafián, který však nechce ustoupit mladé generaci. V posledním pokračování jsem se opět dostal pod kůži hlavní postavy, sice o něco méně než ve dvojce, ale opět jsem tuto postavu viděl i v té lepší stránce a navzdory ohavnosti Mila, jsem mu začal v jistých chvílích i fandit. Připomnělo mi to Bulgakova Mistra a Markétu, kde se píše, že nic není jen černé, či bíle... i strom totiž vrhá svůj stín. V tomto ohledu bylo vykreslení kmotra Mila opět bravurní. Nemyslím si, že je to nejlepší díl celé série, tím je pro mě mimořádně depresivní Pusher II, který mě jednou dojal a po celou stopáž až nepříjemně znepokojoval. V době kdy píšu tento komentář jsem viděl všechny filmy režiséra Refna do roku 2012, již po filmu Bronson a Drive jsem Refna umístil do svých Top ten režiséru, protože v těchto filmech přidal ještě nezapomenutou stylizaci, která působí jako silný stimul na divákovi emoce. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Viac než dôstojné zavŕšenie trilógie o dánskej pouličnej špine (pretože aj výraz "gangy" je pre nich príliš sofistikovaný - a mierny). Refn opäť povýšil a posledný diel je opäť ešte drsnejší a krvavejší, než predchádzajúci. A rovnako máme opäť inú hlavnú postavu - tentoraz konečne milujúceho otca, nezávislého zločinca, prekupníka drog, feťáka a sympaťáka Mila. Čo znamená opäť príbeh postavený na rovnakej, ale stále rovnako funkčnej schéme idyla-problém-veľký problém-vyriešenie problému podfarbený osobným pozadím hrdinu, čo je tentokráte snaha o vymanenie sa z drogovej závislosti a svadba dcéry. A samozrejme návrat slávi aj surové naturalistické vyznenie, prenasledujúca dokumentárna kamera a epizódne aj pár starých známych. Možno sa zdá, že sa dej rozbieha pomaly, lenže vy už dobre viete, že to nakoniec príde - a keď to príde, je to tradične poriadny nárez! Najmä, keď sa do toho zapojí "polepšený" Radovan. A Milovi sa jednoducho nedá nefandiť. Záverečná scéna v záhrade nad bazénom je tak trochu symbolická - ilustruje to, ako tretí Pusher vyznieva - teda rozklad a rozpad starého, ktoré je postupne nahrádzané novým; novou generáciou vyholených hláv, čakajúcich na svoju príležitosť. Opäť takmer na plný počet, len pocitovo čosi chýba. 85% P.S.: Chcem spin-off, v ktorom sa nasratý Radovan postaví proti tým hnusným muhamedánom a Poliakom, a poriadne ich nakope. Milo a jeho kladivko sa môžu pokojne pripojiť. ()

Reklama

noriaki 

všechny recenze uživatele

Vypadá to, že všechny vrstvy podsvětí trápí ten samý problém. Stačí jedna nepovedená akce, a už se v tom vezete. Po Frankovi a Tonym schání peníze i Milo. Sice mu nehrozí smrt, ani existenční problémy, ale lehce se z toho taky nedostane. Nicolas Refn přitlačil na důrazu, takže třetí díl volné trilogie zvolna graduje do regulérního hororu. Na konci mě mrzelo, že film nepokračoval další půlhodinku, protože do kouta zatlačený Milo byl opravdu děsivý, a rozjetá situace slibovala netradiční zážitek. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Další obchod s drogami nevyšel, opět chybí hromada peněz, které je třeba vrátit a zase se hlavnímu hrdinovi lepí smůla na paty. Tentokrát si za to však milý Milo může sám. Zdroj průserů tedy nespočívá v promyšleném působení vnějších okolností, ale v jeho nevyrovnaném a neobratném charakteru. Navíc Milo není žádný frajer ani charismatický zabiják - leckdo v tom může spatřovat větší realismus (což je pravda), ale já se díky tomu nemám ve filmu, čeho chytnout. Nudná expozice trvala prakticky 80% filmu, vše samoúčelně směřuje pouze k jediné scéně, a to extrémně brutální a nechutné likvidaci dvou nebožtíků. Líbí se mi, že k vykreslení problémů plynoucích z nelegálního obchodu užil Refn jiných prostředků než akce, jenže prázdné dialogy ohledně oslavy narozenin nepůsobí příliš záživně... 5/10 ()

Azrael515 

všechny recenze uživatele

Every dog has his day, again. Po socialnejšej dvojke back to business. Tentokrat sa to poserie pánu ktorý v predchádzajúcich filmoch predstavuje vrchol potravinového retazca v brandži. Ten sa ocitne v patovej situácií a pendluje medzi veriteľmi a oslavou narodenín svojej dcéry. Je to vlastne mix predchádzajúcich príbehov, otcovský a kšeftársky a polemizuje o tom ako skľbiť obe dohromady. Do toho sa primiešava další vnútorny konflikt abstinujúceho Mila. Preto na mňa posobil určite najmoralizujucejšie. Aby som to uzavrel ako celok, Pusher trilogy je rozhodne vrchol zobrazenia sveta a psychológie priekupníkov s drogami. Doteraz boli vykreslovaní značne skreslene a vatšinou charizmaticky, aby to diváka nerušilo a mohol aspon čiastiočne sympatizovať s antihrdinom. Rozprávanie nieje v žiadnom príbehu uzavreté .... takže príbehy si možme dokončiť samy a tým pádom atmosféra filmovu pretrváva i po záverečných titulkách. Není to Scarface, není to Traffic. Je to Trainspotting sveta dealerov, žiadny vzostup ani kšefty za mega sa nekonajú. A stačí tak málo aby sa človek ocitol totalne v s*ačkách. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (5)

  • Všechny scény byly točeny chronologicky. (antonchigurh)

Reklama

Reklama