Reklama

Reklama

Vojenský veterán Hank Deerfield se snaží spojit se svým synem, který by měl být zpátky na základně po návratu z mise v Iráku. Dozvídá se však, že zmizel a nikdo netuší, kde by mohl být. S tím se ale Hank nechce smířit, a proto sám pátrá po synovi. Čeká jej však poznání, o které možná ani nestál. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (352)

lesumir 

všechny recenze uživatele

Dosti zdlouhavé protiválečné drama - poukazující na velký problém vojáku (Zimbardo by se ohradil), kterým je jejich hnusné chování v průběhu boje - které je detailně propracováno a citově tlačí na diváka, cemuž dost dobře pomáha vynikající Tommy Lee Jones, kteremu po boku kračí "uplně jiná" Charlize Theron. Dost dobrá podívaná, ale příběh ktery neni zrovna originalni by se vlezl do mnohem kratsi stopaze, ale to nemeni nic na tom, ze film udelal dojem a to je hlavni! 8/10 ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Paul Haggis .. Zvláštní detektivní reflexe války v Iráku. Paul Haggis dobře pointuje, jak dílčí části, tak celý příběh, ale jistým klišé se prostě nevyhne. Alespoň to není tak nepravděpodobně vykonstruované jako v Crash. Celý film se drží v přízemní, šedivé, civilní atmosféře, bez výrazných výkyvů nahoru či dolů a je především stavěný na hercích, protože mnoho pasáží je dějově dost chudých. Tommy Lee Jones hraje postaršího, věčně bez úsměvu zamyšleného, vyšetřovatele skvěle. Sekundující Charlize Theron je taktéž výborná, ostatní větší jména (Brolin, Franco) jsou spíše do počtu, už jen zanedbatelnou délkou jejich scén. Haggis by se měl držet radši těchto niterně amerických témat.. 75%. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Nedává to smysl. Neodešel by, aniž by nám něco řekl.“ - „Najdu ho.“ Otec, bývalý seržant-vyšetřovatel pochopí, že hledání pravdy o synovi bude těžké. A ačkoliv se setkává s domnělým respektem a empatií, pomáhat mu začne jen policistka, které všichni ostatní akorát házejí klacky pod nohy. Ale oba se nehodlají vzdát…Není těžké začít fandit otci, který se setkává jen s neochotou a nezájmem. Tím spíš, když se musí krom ztráty vyrovnávat i s pravdou o synovi, který nebyl ani zdaleka tak čistý jako okvětí bílé lilie. Jenže pouze sympatie s hlavními hrdiny a solidní herecké výkony jejich představitelů nemusí tak úplně stačit, když je celý příběh místy hrozně naivní. Už jen to, jak je Hank připuštěný k vyšetřování a chvílemi si dělá, co chce, příliš uvěřitelnosti nevyvolává. A ono americké trauma z Iráku, které se line na pozadí, mi zde přišlo docela odosobněné a vzdálené. Ospalé tempo pak člověku moc nepřidá. Celkově dávám pouze lepší 3*. „Později někdo řekl, že jsme přejeli dítě. Tomu nevěřím. Podle mě….jsme přejeli psa. Zabili jsme psa!“ ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Paul Haggis překvapil - žádné vykonstruovaně působicí citové vydírání (byť na vysoké úrovni) jako Crash, jen temná detektivka o otci, pátrajícím po ztraceném synovi, a komentář k válce (nejen v Iráku). Tommy Lee Jones si oscarovou nominaci jako zdrcený rodič rozhodně zaslouží, ta nesmírná tíha, kterou musí snášet, je na něm vidět v každém záběru. Oč uměřenější film, o to silnější zážitek. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Vztah otce a syna je osnova, na kterou když se navěsí jakýkoliv příběh, předem už získává body. Zde se to však vydařilo opravdu nadmíru. Pořád si tak trochu utahujeme z Američanů a z jejich halasného a vypjatého nacionalismu, ale zde předvádějí, že se dokáží pořádně kousnout do vlastního ocasu, až teče krev. Neumím si představit, že bychom ještě dnes dokázali natočit tak upřímný a kritický film o odsunu Němců po válce, jako dokázali Paul Haggis natočit a T. L. Jones zahrát film o svých chlapcích ve válce v Iráku. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (7)

  • Inspirováno skutečnými událostmi, konkrétně reportážním článkem „Smrt a zneuctění", kterým byl Haggis upřímně dojat. Článek vyšel v magazínu Playboy a byl napsán Markem Boalem. (DaViD´82)
  • Charlize Theron (s trochou nadsázky) říká, že roli v tomto filmu získala díky tomu, že je kuřačka. Režisér Paul Haggis slíbil, že pro ni napíše film, když se oba potkali coby jediní dva kuřáci na "rauchpauze" během udílení jakýchsi cen. (Valsadora)
  • Ako uvádza distribútor filmu, názov V údolí Elah odkazuje na Izrael, kde sa podľa Biblie pred 3000 rokmi odohrala bitka Dávida s Goliášom. Dnes je to menej známa turistická atrakcia na križovatke ciest Route 38 a Route 375 blízko údolia Elah. Tu vzišiel námet na bitku v nerovných podmienkach - príbeh ľudí, ktorí v tomto nerovnom boji zvíťazia a vrátia sa domov, aby čelili symptómom posttraumatického stresu a duševným poruchám. "Ten názov vypovedá o podstate filmu," vysvetľuje Haggis, "Kráľ Saul poslal Dávida do údolia Elah, aby bojoval s Goliášom, vyzbrojený iba piatimi kameňmi. Spýtal som sa sám seba, kto by to urobil? Kto by poslal mladých mužov do boja s obrom? Tento film apeluje na našu zodpovednosť, keď posielame mladých mužov a ženy do vojny". (PeterJon)

Reklama

Reklama