Režie:
Joe JohnstonKamera:
Shelly JohnsonHrají:
Benicio Del Toro, Anthony Hopkins, Emily Blunt, Hugo Weaving, Geraldine Chaplin, Art Malik, Olga Fedori, Asa Butterfield, Elizabeth Croft, Max von Sydow (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Lawrence Talbot po smrti své matky opustil rodinné panství a zamířil za oceán, kde se stal uznávaným hercem. Jednoho dne za ním do divadla přišla snoubenka jeho bratra Bena Gwen Conliffeová, aby mu sdělila, že se Ben ztratil. Žádá ho o pomoc. Lawrence jí vyhoví a vrátí se domů, kde na něj kromě sarkastického otce čeká i hrůzostrašná legenda o krvelačném monstru s nadlidskou silou, které se po nocích toulá po okolí a vraždí vše živé. Těla, která se najdou v lese, jsou roztrhaná. Lidé nevěří, že by to udělal člověk, připisují to vlkodlakovi, který zabíjí své oběti, když je měsíc v úplňku. Lawrence je vůči těmto povídačkám zpočátku imunní, stejně jako inspektor Scotland Yardu Aberline, jenž vede pátrání po zmizelém. Lawrence se rozhodne, že celé věci přijde na kloub. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (896)
Sice jsem nic extra necekal, ale na film jsem se docela tesil a nakonec celkem prijemny prekvapeni. Jedinej zasadnejsi problem je Johnston, kterymu se proste nedari vytvorit nejakou hutnejsi atmosferu nebo napinavou scenu, ale ke vsemu ostatnimu v podstate nemam vytky. Del Toro je proste spickova volba a Hopkins sazka na jistotu, navic tady konecne nedela nejakyho chytryho starika, ale vcelku drsnaka. Nastesti Johnston setri s trikama, ne ze by byly vylozene spatny, ale sem tam je proste neco rusivyho, takze je dobre, ze to neni nejaka digitalni podivana. Celej film se snazi tvarit jak z 19. stoleti, coz se mu dari docela slusne a zaroven to ale neni nejaka utahana nuda, a ackoliv tu ty akce moc neni, docela to odsejpa a je to po celou dobu zajimavy. No a musim pochvalit za prijemnou miru brutality, o nejakou tu utrzenou hlavu ci nejakou koncetinu, vyhrezly streva nebo litr krve neni nouze. No a sem tam se povede i nejaka ta lekacka. Takze ne sice buhvijaka atmosfericka pecka, ale prijemne oldschoolovej vlkodlaci film, kterej je fajn zmena oproti Stmivani a podobnejm homousarnam. ()
Vo vzťahu k predchodcom nevýrazné a zbytočné. Ľakačky a napätie nefungujú, aspoň že krvi sa tvorcovia nebáli. Pekná retro výprava a kvalitné obsadenie bojujú s vanhelsingovským komplexom samoúčelných digitálnych atrakcií. A vzťah otec-syn, ktorý mal byť dramatickým motorom filmu, nefunguje vôbec. Oscaroví laureáti Hopkins a Del Toro sú tu bohužiaľ iba preto, aby pre letnú hollywoodskú jednohubku evokovali punc vyššej kvality. Viac diváckej radosti než oni dvaja, vzbudí inšpektor Scotland Yardu - „vedľajšák“ Hugo Weaving. ()
Je to již nějaký pátek, co jsem byl naposledy v Aeru na Festivalu otrlého diváka. Budou tomu už 4 dlouhé roky, co jsem viděl korejský S&M snímek Gojitmal, ze kterého si pamatuji hlavně ujetý hudební doprovod. The Wolfman je na tom rozhodně mnohem lépe než můj první zážitek, ale svou kvalitou bych ho přirovnal přesně k Wolverine. Máme tu několik kvalitních - převážně akčních sekvencí, pěknou hru světel a stínů, Elfmanovu hudbu, která byla přesně podle mého gusta. Na druhou stranu se tu setkáme s občas nevkusným CGI, holt digitál dnes vládne světu. Herecké obsazení sice vypadalo také jako bod k dobru, ale postavy se mi zdály dost ploché a emoce nikde. Nejlíp to zahrál asi Hugo Weaving, který měl koule i vtip, Benicio Del Toro se tak nějak prokousal až k samotnému závěru, Emily Blunt - ok, více mě opravdu nezaujala a Hopkins na mě působil už nějak vyschle. Lekačky byly jinak čekané, butalita+krev na slušné úrovni a nebýt těch otrlých (čti opilých) diváků, kteří doslova permanentně chodili vyprázdnit své údy, možná by byl zážitek o něco lepší (alespoň létajících kelímku s pivem jsem se naštěstí tentokrát nedočkal). Každopádně by neškodilo vyměnit režiséra a předělat scénář, tam bych viděl ty hlavní nedostatky Wolfmana. (6/10) ()
Zatímco originál byl naivní, tato verze je prostě jen hloupá. Zřejmě proto, aby byl film politicky korektní a nenavážel se do cikánů, byla jedna podstatná část změněna. (Jinak, než snahou o politickou korektnost si to vysvětlit neumím). Původcem nákazy lykantropie tak neni cikánský vykladač budoucnosti, ale někdo úplně jiný... a s touto změnou přišly nepřehlédnutelné logické chyby. První hodina jinak "jede" docela věrně podle 70 let starého originálu, ale v okamžiku, kdy původní film končil, tento ještě přes půl hodiny pokračuje a to ne zrovna nápaditě. Některé myšlenky jsou trestuhodně nevyužité - například obvinění z duševní choroby. Objevují se zde ale i motivy, které mě potěšily (ačkoliv jsou také nevyužité) : že je Larry shakespearovský herec a také to, že jeho otec je lovec s indickým sluhou. Abych to nějak shrnul, tak to nejlepší na celém filmu je Hugo Weaving ve vedlejší roli. Něco je špatně, že? Verdikt: Rychle zapomenutelná nuda. ()
Většinu stopáže velmi stylový horror, který se svým vzorem inspiroval především v první polovině. Ta druhá, ve které je Talbot ve spárech doktorů, není vůbec zlá a scénáristické inovace tak nenarážejí na fanouškovské staromilství. Dalším plusem je jistě maska monstra, která je, minimálně v detailech, velmi povedená. Herci oscilují mezi extrémním přehráváním a laxním nezájmem, naštěstí DelToro by klidně mohl být Chaneyho prasynovcem a také podle toho hraje. V atmosféře, která se místy podařila vykouzlit vyloženě zamrzí nezvládnuté triky a zbytečná akčnost, podpořená stejně zbytečnou brutalitou. Obé patří do ptákovin jako je Underword, tohle mohl být velmi dospělý horror. Bohužel to vyšlo jen na půl. ()
Galerie (94)
Zajímavosti (18)
- Vlčí design Benicia Del Tora vytvořil maskér Rick Baker, držitel Oscara za film Americký vlkodlak v Londýně. Baker má mimo jiné na svědomí přeměnu Michaela Jacksona v jeho filmu Thriller. (mahler)
- Maskování vlkodlaka, Benicia Del Tora, trvalo přibližně 3 hodiny a odmaskování 1 hodinu. (TomikZlesa)
- Třikrát museli producenti posunout plánovanou premiéru Vlkodlaka. Původně chtěli film nasadit do kin v roce 2007, ale kvůli problémům s rozpočtem a výběrem režiséra se termín premiéry změnil nejdřív na únor 2009, poté na listopad 2009 a nakonec šel film do kin v únoru 2010. (casyy)
Reklama