Režie:
Joe JohnstonKamera:
Shelly JohnsonHrají:
Benicio Del Toro, Anthony Hopkins, Emily Blunt, Hugo Weaving, Geraldine Chaplin, Art Malik, Olga Fedori, Asa Butterfield, Elizabeth Croft, Max von Sydow (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Lawrence Talbot po smrti své matky opustil rodinné panství a zamířil za oceán, kde se stal uznávaným hercem. Jednoho dne za ním do divadla přišla snoubenka jeho bratra Bena Gwen Conliffeová, aby mu sdělila, že se Ben ztratil. Žádá ho o pomoc. Lawrence jí vyhoví a vrátí se domů, kde na něj kromě sarkastického otce čeká i hrůzostrašná legenda o krvelačném monstru s nadlidskou silou, které se po nocích toulá po okolí a vraždí vše živé. Těla, která se najdou v lese, jsou roztrhaná. Lidé nevěří, že by to udělal člověk, připisují to vlkodlakovi, který zabíjí své oběti, když je měsíc v úplňku. Lawrence je vůči těmto povídačkám zpočátku imunní, stejně jako inspektor Scotland Yardu Aberline, jenž vede pátrání po zmizelém. Lawrence se rozhodne, že celé věci přijde na kloub. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (896)
Většinu stopáže velmi stylový horror, který se svým vzorem inspiroval především v první polovině. Ta druhá, ve které je Talbot ve spárech doktorů, není vůbec zlá a scénáristické inovace tak nenarážejí na fanouškovské staromilství. Dalším plusem je jistě maska monstra, která je, minimálně v detailech, velmi povedená. Herci oscilují mezi extrémním přehráváním a laxním nezájmem, naštěstí DelToro by klidně mohl být Chaneyho prasynovcem a také podle toho hraje. V atmosféře, která se místy podařila vykouzlit vyloženě zamrzí nezvládnuté triky a zbytečná akčnost, podpořená stejně zbytečnou brutalitou. Obé patří do ptákovin jako je Underword, tohle mohl být velmi dospělý horror. Bohužel to vyšlo jen na půl. ()
Čekal se horror, čekala se pocta originálu. Ale nečekalo se po všech stránkách komplexní drama, které kombinuje více žánrů než jsem mohl kdy doufat. Scénář od samého začátku dává tušit, že tady se půjde do těch nejtemnějších vod a přerod do zrůdy ukazuje v podobě pokročilého duševního rozkladu. Na první pohled vypadají "falešné" lekavé momenty jako klišovitý neduh, ale filmu jako celku právě tyhle scény slouží jako postupující trauma. Jako noční můra, ze které se hlavní hrdina trhaně probouzí, aby se budil do skutečné, plíživé a neodvratné skutečnosti, která si s děsivými představami nezadá. Johnstonova režie navíc tohle všechno umocňuje na depresivní druhou. A když si to v dialogu vyříkají Benicio Del Toro s Anthonym Hopkinsem, tak není co řešit. Vzniklo velmi specifické dílo, které určitě není pro každého, ale kdo se na něj dokáže podívat i jinak než jako na monster horror, může si odnést více, než by kdy čekal. ()
„Prepáčte, plukovník. Mieril som na vás.“ Prvú hodinu som bol rozhodnutý dať 4*. Mám rád Beniciove sebavedomé dvojzmyselné úškrny, Hopkins sa mi po hlúpej sérii "hitov“ á la ČESKÁ SPOJKA konečne zase raz konečne poriadne páčil a vrcholom snímky bola fantastická atmosféra, na ktorej mamutiu stopu zanechala parádna výprava; na snímke je rozhodne vidieť šialený 150-miliónový rozpočet. Výprava je krásne detailná. Sviece vyzerajú tak, že ich štáb zapálil a nechal z nich tri hodiny odtekať vosk. Z parádne zariadeného obrovského domu sa okamžite dostaneme do bohovsky atmosférickej okolitej divočiny s anglickými močiarmi, rozprávkovými lesnými zákutiami nádhernej jesene, sychravou horou a upokojujúco zurčiacimi potokmi. V druhej polovici bohužiaľ vyjde najavo diskutabilný zvrat (týkajúci sa istej retrospektívnej pasáže, mám rád nečakané zvraty, ale toto bolo príliš) a nastáva smršť akcie. Stále to má ďaleko k VAN HELSINGOVI. I naďalej VLKOLAK zostáva poctivým, tvrdým, dospelým historickým hororom, no paradoxne prvá polovica, kedy sa v podstate nič nedialo, ma bavila viac. Navyše, fandiť chlapovi, ktorý vytrháva ľuďom pečene... no neviem. ()
Vsadím se, že scénář A.K. Walkera byl super a mohl z toho být natočený super stylový temný horor. Občas se tam záblesk takového filmu objeví, bohužel jen občas. Přetáčení a přestříhávání je znát, jako prakticky vždycky. Ale nenudil jsem se. P.S. Na druhou stranu, co kdo mohl čekat od režiséra Jumanji. ()
Vlkodlak by měl velkou šanci uspět, kdyby se mu do toho nepletl jeden velice mizernýc fakt, a to: problémem filmu byl velice nesympatický hrdina Lawrence (bylo to asi úplně spackaným výběrem herce do hlavní role, neboť Benicio Del Toro filmu nic nepřidal, ale troufám si říct, že mu dokonce odně sebral), kterého by mi bylo "líto", že ho pokousal vlkodlak možná za pár miliard korun. Celkově byly, ale byly jinak postavy vhodné do role a filmu naopak od Benicia přidala krásná Emily Blunt, která hrála skvěle, a tak i Anthony Hopkins. Hororové zpracování filmu bylo skvělé a brutálních scén bylo tak akorát. Omšelé prostředí filmu roku 1891 skvělé a nervové vypětí někdy taky velice velké. Dlouho jsem se rozhodoval, jestli mám dát tři nebo čtyři hvězdičky, ale nakonec jsem se rozhodl dát tomu velice těsné čtyři hvězdy za celkové vyznění filmu a Emily v roli Gwen. ()
Galerie (94)
Zajímavosti (18)
- Hůl, kterou dostal Lawrence (Benicio Del Toro) ve vlaku od starce, údajně pochází ze Gevaudanu, francouzském regionu, kde podle zdrojů v šedesátých letech 18. století řádil přerostlý vlk, udajně vlkodlak. (kabeck)
- Maskování vlkodlaka, Benicia Del Tora, trvalo přibližně 3 hodiny a odmaskování 1 hodinu. (TomikZlesa)
- Medvěd ve vlastnictví cikánů je ten samý, který byl použit i ve filmu Zlatý kompas (2007), kde byl pomocí animace přeměněn z ledního medvěda na grizzlyho. (R´Hell)
Reklama