Reklama

Reklama

Číslo 9

všechny plakáty
Trailer 2

VOD (1)

Obsahy(1)

Lidé jsou pryč. Kdy a jak k tomu došlo, není příliš jasné. V troskách starého světa přežívají jenom podivní hadroví panáčci s čísly na zádech. Do této pochmurné doby se narodí Devítka, která je možná předurčena vše změnit. Když se potká se skupinou podobných figurek utíkajících před děsivými vražednými stroji, rozhodne se postavit na odpor. Promluvit vystrašené souputníky k boji však nebude lehké. Stejně jako zjistit, kdo pronásledovatelé vlastně jsou a hlavně – co se stalo s lidmi?

Ambiciózní celovečerní dystopický snímek 9 natočil režisér Shane Acker podle svého staršího krátkého filmu. Stejnojmenná jedenáctiminutová předloha měla v roce 2005 premiéru na festivalu v Sundance a Acker za ní sklidil zasloužené ohlasy. Kromě prestižních amerických studentských cen byl nominován také na Oscara v kategorii Nejlepší krátký animovaný film. Pod převod původního filmu do celovečerní podoby se podepsali také filmařští vizionáři Tim Burton (Mrtvá nevěsta, Karlík a továrna na čokoládu) a Timur Bekmambetov (Noční hlídka). Tak se zrodil jedinečný a vizuálně okouzlující animovaný epos, který svým myšlenkovým poselstvím přesahuje hranice „jenom“ animovaného filmu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (803)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Rovnou k věci. Číslo 9 je totální mix terminátora-scénáristické nesmyslnosti-krásné animace a křesťanství. Všechny elementy se propojují a dávají divákovi 79 minut dlouhý, pěkný, ale hloupý film, v kterém nejsou silné charaktery, pořádná motivace ani chytrost. Je to škoda, protože Shane Acker viditelně (z původního kraťasu) ví, co chtěl ukázat, ale kvůli komerčnímu ladění a "cizím penězům" musel koncept trochu pozměnit a dodat mu velkoleposti (stroj), větší přístupnosti diváků (více postav a jejich hlasy) a jakousi filozofickou rovinu okolo křesťanství (konec). Bohužel vše zmíněné je možná efektně vypadající v krásné animaci, ale hloupé. Zamyslete se nad celým příběhem a musíte smutně pokývat, že scénárista moc nemyslel (nechci spoilerovat, kdyžtak ve vzkazu:)). Velmi hezky animovaný snímek se pak stává spíše jemným náhledem do postapokalyptické (mimochodem krásně zpracované) budoucnosti lidstva, ke které každým dnem stále jistěji směřujeme. Vizuál opět vítězí nad obsahem i tvůrci samotnými a jen tak na okraj, hráli jste Little Big Planet? :)) Slabé 3* za krásnou animaci a prostředí, které se v animácích nevidí denně. Více zde. ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Celovečerná verzia 9 sa až natoľko sústreďuje na to aby zaujala vizuálom (a úspešne), až popri tom úplne zabúda na výstavbu deja, ktorý pripomína jazdu na horskej dráhe bez zastávok. A tie by naozaj pomohli, aj napriek krátkej stopáži až nepríjemná povrchnosť príliš často prebíja pôsobivo načrtnutú postapokalyptickú atmosféru a nezáživný záver vyložene vyšumí. Premárnený potenciál, ktorý naznačila krátkometrážna verzia by mal Ackera naozaj mrzieť. ()

Reklama

JFL odpad!

všechny recenze uživatele

Podobně jako u nedávno hodnoceného německého válečného filmu "Most" (2008) nevyjadřuje mé hodnocení technické kvality díla, ale jeho ideologickou rovinu. Akční sekvence jsou spektakulární, atmosféra postapokalyptického prostředí hutná a celý svět lidsky se chovajících panáčků a mechanických bestií nápaditý, až takřka originální. Ale co je to platné, když báječnou vizi z režisérova stejnojmenného krátkého animáku znásilňuje scénář prýštící hrubozrnnou křesťanskou agitkou o zhoubnosti strojů a čistotě lidské duše, jež zaručuje spasení, narozdíl od intelektu, který přináší smrt a zmar? ------ následují argumentační příklady, které se bohužel neobejdou bez zásadních SPOILERŮ ------ Příběh pojednává o konvertování hrdiny se jménem Devítka, který postupuje jako moderní člověk - tedy spoléhá se na intelekt, úsudek a ověřené poznání. Jenže jeho konání přináší smrt jeho souputníků (příznačně první umírá panáček, který je ve skupině hlavní vědátor, vynálezce a obdivovatel technologie). Nakonec ale vše vyústí v jeho prozření a přijmutí duchovního přístupu. Další příznačnou postavou je Jednička v podobě kněze, který zbaběle schraňuje své ovečky v kostele, místo aby šel do boje vůči zlu, ale který se ve finále sebeobětuje pro vítězství dobra a především posvětí hrdinovo konání. Definitivní stvrzení křesťanské linie přichází na konci, kdy místo toho, aby byly duše padlých panáčků přeneseny do náhradních těl (což by zavánělo "cizími" náboženstvími vyznávajícími reinkarnaci, nebo dokonce kyberpunkem) se všechny hezky s úsměvy na tvářích odeberou do nebíčka. Tradicionalistickou linii pojišťuje trapně konzervativní konec, kde z popela nesourodé skupiny vzejde tradiční heterosexuální rodina se dvěma dětmi (Proč ve světě hadrových panenek musejí být postavy genderově specifikované?). Inu, technologie je nástroj zla, všechny ty internety by se měly zakázat a hlavně, jak se praví v úplném závěru filmu, "je to náš svět a je na nás, co s ním uděláme". ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Tři a půl hvězdy. V Čísle 9 totiž vítězí forma nad obsahem, a to s přehledem. Na film se dívá opravdu dobře, animace je takřka bezchybná, všechny technické hračičky jsou do detailů promyšlené a postapokalyptický svět je nádherně zbořený a mrtvý. Mrtvý je ovšem také scénář - snad nikoho nemůže překvapit, a když, tak jedině tím, jak je nudný. Je to velká škoda - akční scény jsou natočeny pěkně a nápaditě, hadroví panáčci jsou sympatičtí a roboti náležitě "temní"... Jenže ten děj... ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Perfektní jednohubka, smím-li to tak říci vzhledek ke stopáži filmu. 70 minut je divák držen jednoduchým příběhem, kterak to lidstvo pos..lo a tak na naší planetě prakticky zanikl život. Očíslování hlavních hrdinů mi přišlo originální, výtvarná práce vynikající a k větší spokojenosti chyběl snad jen mírně promakanější příběh. Na animovaný snímek se film vyznačuje také solidní akcí. PS: Tohle není rozhodně není rodinnný animák. 90% ()

Galerie (85)

Zajímavosti (13)

  • Číslo 9 je iba druhým animovaným filmom štúdia Focus Features. (HelenOfTroy)
  • Jednou z inšpirácií pre vzhľad filmu bola aj povojnová Viedeň. (MikaelSVK)
  • Pôvodný plán marketingového oddelenia filmu bol uviezť ho do kín 9. 9. 2009. (HelenOfTroy)

Reklama

Reklama