Režie:
Xavier GensScénář:
Xavier GensKamera:
Laurent BarèsHudba:
Jean-Pierre TaïebHrají:
Karina Testa, Aurélien Wiik, Patrick Ligardes, Maud Forget, Samuel Le Bihan, Estelle Lefébure, Rosine Favey, Adel Bencherif, David Saracino, Chems Dahmani (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!
Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (353)
Před lety jsem viděla asi tak dva francouzské horory. A bylo to něco strašného, tak jsem si řekla proč se radši nedrží toho co umí, točit dobrodružné nebo historické filmy. Ale tentokrát mě překvapili, což jsem ani nečekala. Byl to překvapivě slušný horor. Některé scény byly dost drsné. Že bych se nechala pozvat na (prasečí) zabíjačku? ()
HOSTEL mě opravdu bavil. Pořád jsem si říkal, kdy přijdou ty WTF momenty, kvůli kterým je u nás film tak špatně přijímán, a ono v podstatě nikdy nic. Naopak, hlavní myšlenka je výborná a (téměř) všechno sedí. Má to gradaci, napětí i atmosféru. Nic z toho jsem neočekával. Líbilo se mi ztvárnění démonického Slovenska, děvky i cigáňata. Hlavnímu hrdinovi jsem fandil a sadisté byli taktéž přesvědčiví. Hostel je v gutu. Možná (!) není na čtyři hvězdičky, které jsem udělil, ale když vidíte ty hysterické "odpady" všude kolem, nemůžete si pomoct. To FRONTIER(S) jsou (až na občasné záchvěvy kvality) skoro celí jedno velké WTF. Litry krve, stříkající při každé příležitosti do úst hlavní hrdinky, nemají jiný účel, než odradit diváka od oběda, a ty občasné záchvěvy kvality matou stejně jako roztřesená kamera při zdejší honičce v autech (to bylo teda něco). Filmu, jeho tvůrcům i hercům jsem nedokázal uvěřit ani já, takový prototyp jasného believera. A to je co říct. Xaviere Gensi, vy musíte dělat něco špatně. Zlatý Eli Roth. ()
Francouzská variace na Texaský masakr motorovou pilou dopadlo o poznání hůře než jsem čekal. Přestože Eli Roth točil svůj Hostel díky přísné cenzuře se zařazenou spátečkou, podařilo se mu využít potenciál snímku mnohem více něj jeho evropskému kolegovi. Na horor podobného formátu až příliš přestřelená stopáž, která ja navíc díky podivnému scénáři naplněna spíše spoustou vaty než opravdivých jatek, po kterých jsme tolik toužili. Dalším problémem jsou i hlavní postavy, které nebyly obdařeny přílišnou dávkou sympatičnosti, takže jim v podstatě smrt spíše přejeme, než naopak. Navíc svým občasným chováním - jako například vstup do podivné šachty - si o podříznutí hrdla přímo koledují. Jednotlivá zabití nejsou ničím zajímavá, režisér neútočí ani na divákův žaludek přehnaně detailními záběry, ale zároveň odmítá i přílišné sadistické protahování. Zbytečná se pak jeví fašistická linie v popředí s postarším führerem a jeho šíleným klanem. Přestože se Xavier Gens nechal inspirovat hned několika horory, nedaří se mu bohužel překonat ani jeden z nich. Jisté kvality se jeho snímku však vytknout nedají. Zejména vizuální stránka je v několika momentech opravdu povedená, jenže to není věc, která by se v dnešní MTV době dala považovat za příliš veliké plus. ()
Nakonec 3 i když je to fakt promrdanej potenciál. Takovou bandu trapáků jsem jako záporáky dlouho neviděl. Chyba scénáře, který měl tendence obalit ty jatka do alespoň nějakou dějovou linií a snad poukázat na jisté současné problémy, což je prostě neuvěřitelně nadbytečné. Zvláštní kapitolu by si zasloužila ta fosílie, co vystupovala jako "otec rodiny". Scénář po ní chce takové nesmysly, že díky ní film začne být občas skutečně absurdní. Vyloženě hloupé chování postav ("Te´d tě zabiju!" a podobně) a kreténská nelogičnost (když je třeba, vždycky se někde válí nějakej krumpáč, kladivo, nebo sekera; hlavní hrdinka dostane několikrát strašný bití od 150kilovejch frajerů, po kterym by prostě normální člověk přestal existovat a na ní to prakticky nezanechá následky) film strašlivě sráží. K režii bych měl také pár výhrad. Gens umí naaranžovat scénu a postavit efektní záběr, jeho filtrová onanie je bohužel až příliš znatelná a akční scény díky přebuzenýmu střihu nepřehledné. Tři hvezdy tedy leží na naprosto fascinujícím a kvalitně zpracovaném gore (scéna se sekerou a cirkulárkou je jedna z největších fatalit, co se na dlouhou dobu bude dát v kině vidět), které francouzi zkrátka umí. ()
Byl jsem celkem překvapen. Čekal jsem něco jako Texaský masakr, nicméně ten jsem dostal ale tady je hned ze začátku taková příjemnější atmosféra hnusu a sraček. největší nevýhodou je že se film zbytečně dlouho rozehrává, což mě štvalo fakt dost. Ne že bych nebyl u těhlech filmů zvyklej ale tady to bylo šíleně zbytečný. Rodinka byla slušně pošahaná a každá svině mi byla nepříjemná. Gens kterej mě překvapil Hitmanem mě příjemně překvapil i tady, ten chlápek má talent. Co ještě musím pochválit je krev a gore který je dost a je to opravdu parádní, jen teda škoda některých zbytečných scén jako třeba roztřelení hlavy kdy vylítne snad 100 litrů krve ale ani kousek lebky či části hlavy. Ale bavil jsem se dobře takže hodnotím kladně. ()
Reklama