Režie:
Xavier GensScénář:
Xavier GensKamera:
Laurent BarèsHudba:
Jean-Pierre TaïebHrají:
Karina Testa, Aurélien Wiik, Patrick Ligardes, Maud Forget, Samuel Le Bihan, Estelle Lefébure, Rosine Favey, Adel Bencherif, David Saracino, Chems Dahmani (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!
Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (353)
Levná francouzská odpověď zámořským exploitation, jdoucí až na samou hranici divácké únosnosti. Gens ve vizuálně rozběsněném hávu zručně mixuje strach (šachta) s neurvalými výbuchy násilí (zbytek) a jediné, čím si podráží nohy je vlastní scénář, který mu dělá neplechu hlavně v závěru díky zbytečnému nacistickému motivu. Po nadhledu nebo humoru (jak to dělají jiní) bych zde nepátral, Gens to s vážnou tváří rozhodně dotáhnul do vítězného konce. Škoda utlumeného talentu hollywoodským vzduchem v pozdější adaptaci Hitmana. ()
Nakonec 3 i když je to fakt promrdanej potenciál. Takovou bandu trapáků jsem jako záporáky dlouho neviděl. Chyba scénáře, který měl tendence obalit ty jatka do alespoň nějakou dějovou linií a snad poukázat na jisté současné problémy, což je prostě neuvěřitelně nadbytečné. Zvláštní kapitolu by si zasloužila ta fosílie, co vystupovala jako "otec rodiny". Scénář po ní chce takové nesmysly, že díky ní film začne být občas skutečně absurdní. Vyloženě hloupé chování postav ("Te´d tě zabiju!" a podobně) a kreténská nelogičnost (když je třeba, vždycky se někde válí nějakej krumpáč, kladivo, nebo sekera; hlavní hrdinka dostane několikrát strašný bití od 150kilovejch frajerů, po kterym by prostě normální člověk přestal existovat a na ní to prakticky nezanechá následky) film strašlivě sráží. K režii bych měl také pár výhrad. Gens umí naaranžovat scénu a postavit efektní záběr, jeho filtrová onanie je bohužel až příliš znatelná a akční scény díky přebuzenýmu střihu nepřehledné. Tři hvezdy tedy leží na naprosto fascinujícím a kvalitně zpracovaném gore (scéna se sekerou a cirkulárkou je jedna z největších fatalit, co se na dlouhou dobu bude dát v kině vidět), které francouzi zkrátka umí. ()
Byl jsem celkem překvapen. Čekal jsem něco jako Texaský masakr, nicméně ten jsem dostal ale tady je hned ze začátku taková příjemnější atmosféra hnusu a sraček. největší nevýhodou je že se film zbytečně dlouho rozehrává, což mě štvalo fakt dost. Ne že bych nebyl u těhlech filmů zvyklej ale tady to bylo šíleně zbytečný. Rodinka byla slušně pošahaná a každá svině mi byla nepříjemná. Gens kterej mě překvapil Hitmanem mě příjemně překvapil i tady, ten chlápek má talent. Co ještě musím pochválit je krev a gore který je dost a je to opravdu parádní, jen teda škoda některých zbytečných scén jako třeba roztřelení hlavy kdy vylítne snad 100 litrů krve ale ani kousek lebky či části hlavy. Ale bavil jsem se dobře takže hodnotím kladně. ()
Na podruhé zhlédnutí už hlavně ten masakr. Podříznutí, vykuchání, přeštípnutá achilovka, hrátky s pilou, krvavá střelba...nu, je toho dosti. Francouzi se opět vyrovnávají s nechutí k německým sousedům a pro jistotu ještě s hitlerovským nacismem. Film jede na splatter vlně podobně jako Noc s nabroušenou břitvou či Mučedníci, kterou Francouzi začali pomalu rozjíždět v 90.letech. Snímek je neobyčejně špinavý, plný bahna ( dočkáme se i ringu volného pro ženy) a krve. Hlavní hrdinka se postupně mění v trosku, které zůstal pouze pud sebezáchovy. Kupodivu mne film vůbec nenudil ( což bude asi výcvikem na artových filmech), jen ke konci už mi přišel spíše komický, než děsivý. Jak známo, když se to s násilím přežene, dostaví se přesně opačné reakce než ty, které byly původně zamýšleny. Gore efekty jsou velmi podařené a tam, kde Italové dnes tápou, Francouzi kralují. Očekávejte nechutnou vyvražďovačku a budete spokojeni. ()
Francouzská limonáda, která se veze na současné drsné vlně, ale bohužel není žádným výraznějším šplouchnutím. Viděl jsem to před pár dny a už si prakticky nepamatuju žádnou zásadní scénu, což není dobrou vizitkou. Nazi rodinka je sice slušně šílená, ale čekání na její řádění se vleče. Přepálená stopáž tak ničí to dobré, co na tomhle kousku jistojistě je. ()
Galerie (63)
Zajímavosti (7)
- Režisér Xavier Gens vzpomínal, že "natáčení probíhalo trošku partyzánským způsobem, protože producent nechtěl, aby ve filmu byla krvavá přestřelka mezi ženskými postavami. Na začátku ji ze scénáře vyhodil a dával si pozor, abychom ji nenatočili. Takže jsme to udělali tajně, v noci, s druhým štábem, abych pak mohl sestříhat film, který jsem měl v hlavě. Byl to z mé strany akt vzpoury proti té strašné stejnosti a konsenzualitě francouzského filmu, proti tomu, že se hlavně mladí režiséři nemohou svobodně vyjadřovat tak, jak by chtěli." (NIRO)
- Počas prestrihávania achilovky cituje starý nacista repliku z filmu Misery nechce zomrieť (1990). (Kadas97)
- Písnička, která hraje v 13. minutě v autě, je „Last Joint 2“ od Jean-Pierre Taïeb. Ve 22. minutě hraje „Evolution Reversed“ od Udi Kagana. (Duoscop)
Reklama