Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ďábelský nápad StB - falešná státní hranice uvnitř republiky - a fiktivní příběh lidí, kteří ji překročili. Námětem příběhu je tzv. akce Kámen, při níž agenti Státní bezpečnosti záměrně mystifikovali občany Československé republiky, kteří se pokoušeli o ilegální odchod do zahraniční, vytvářením falešných hranic i falešných pohraničních hlídek a vyslýchajících skupin amerických, německých a francouzských úřadů. Příslušníci Státní bezpečnosti při výsleších zadržené utvrzovali v domněnce, že skutečně překročili státní hranice naší republiky a získávali od nic netušících lidí informace, které byly následně používány v rámci trestního řízení. V průběhu této akce byly zatčeny téměř dva tisíce občanů Československé republiky a většina z nich se o tom, že se stali obětí komplotu, dověděla až po roce 1968. (Česká televize)

(více)

Recenze (116)

R-2 

všechny recenze uživatele

Tady je mi jedno kdo a proč to natočil, jak to natočil a další umělecké aspekty (i když si myslím, že je to minimálně za 80%), ale proč já dávám 100% je to, že na tomto konkrétním, jednoduchém případu, který pan Polišenský převedl do filmu, musí každý pochopit jak se tady choval stát, jaké charaktery vedli národ a jaká síla zla tady vládla. A kdyby snad někdo nevěděl jak se to zlo jmenovalo (a vlastně naprosto beztrestně jmenuje dál), jmenuje se KOMUNISMUS. Ten "řád", který nás tady "vedl" od 48 do 89 a je spousta těch, kteří v tom zlo nevidí. Usaďte se, pusťte si tenhle film a věřte, je to jen jedna kapka toho co všechno se tady za vlády jedné strany odehrávalo. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Velmi povedený TV snímek s vévodící ústřední hereckou trojicí v podání bratrů Dlouhých a Aloise Švehlíka. Tento snímek jsem zhlédla několik málo dní před zesnutím pana Vladimíra Dlouhého. Ve scénách, kdy hraje na klavír a opíjí se... bylo těžké se na něj dívat. Nyní si ještě více uvědomuji, že už to nebyla jen jeho postava, která pije, ale talentovaný, charizmatický člověk s tím nejnádhernějším a nejlaskavějším hlasem v českém filmu, který svůj talent a osobnost utápěl ve sklenkách, bohužel nejen ve filmech... ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Ukázka (u českého televizního filmu) nezvykle úctyhodné výpravy, kupodivu děsivého a chytrého scénáře, příjemné kamery a očekávaného hereckého koncertu bratří Dlouhých. Drama Swingtime reflektuje rafinovaně zrůdnou akci StB s falešnou hranicí, na kterou se nachytal i pianista Pavel, který chtěl s manželkou a přáteli utéct na Západ. V případě televizního filmu jde o slušný nadprůměr!! ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Přiznávám, tohle mě dostalo. Četl jsem knihu o akci Kámen, viděl dokumenty a byl jsem se podívat za obcí Všeruby, prošel po hrázi Myslívského rybníka a dále kolem rozvaděče po cestě k hranici. Film jen volně využívá kulisy této události a nemá ambice být dokumentárním. Polišenský dokonale ztvárnil dobu, kdy nešlo nikomu věřit a každá snaha o důvěru byla přísně potrestána. Ale především Alois Švehlík mě doslova rozebral, dostal dost prostoru a skoro mě přesvědčil, že důvěra má smysl. ()

Lish84 

všechny recenze uživatele

Ačkoli je Swingtime film televizní, má poměrně bohatou výpravu a díky povedené režii a kameře vypadá jako film z kina. Na druhou stranu: tvůrci Swingtime zvolili celovečerní stopáž a přesto pointu krátkého filmu Hranice, který se zabývá úplně stejným tématem, pouze prakticky zdvojnásobili. Konec sice trochu překvapivý je, ale na druhou stranu se něco takového dalo čekat. Vůbec se všechny motivy mohly uzavřít a splést dohromady působivěji (a jasněji). Co StB sledovala tím, že Vladimíra Dlouhého držela u hranic a jeho partnerku zároveň sledovala v Praze, je nutné z filmu víceméně dedukovat - z této pointy se dalo "vytřískat" více. Nicméně i tak Swingtime nabízí hodně podařených dramatických momentů - film se napětím naplní už od začátku a to neopadne prakticky až do konce. Zklamání přichází právě až na závěr - po tom všem jsem zkrátka čekal víc... ()

Galerie (17)

Zajímavosti (2)

  • Když Pavel (Vladimír Dlouhý) diktuje Jiřímu (Alois Švehlík) tóny písně "In the Mood" a hraje při tom na klavír, zapomíná, že klarinet je nástroj laděný in B. Místo "C-E-G-C..." by měl říkat "D-Fis-A-D...", protože klarinet zní o tón níže než klavír. Stejně tak Jiřího zdůvodnění, proč nechal hry na klarinet, je poměrně zvláštní vzhledem k faktu, že při výuce se nepostupuje po tóninách, ale samotných tónech - zahrát B nebo Fis není o nic těžší než zahrát ostatní tóny. (L_O_U_S)
  • Filmovalo se v Kytíně a Praze. (M.B)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno