Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paul Edgecomb se vrací ve vzpomínkách do roku 1935, kdy byl zaměstnán v louisianské věznici jako hlavní dozorce. Tenkrát se tam setkal s výjimečným, byť duchem prostým mužem, který byl obdařen nejen velkým srdcem, ale také nadpozemskými schopnostmi. Byl to John Coffey, neprávem odsouzený na smrt za vraždu dvou malých holčiček. V té době trpěl Paul těžkým zánětem močového měchýře a také neměl šanci zbavit se sadistického, všemi nenáviděného dozorce Percyho. Jednoho dne chce s Paulem mluvit Coffey. Když se k němu přiblíží, chytí ho rukou v rozkroku, pak šokovaného Paula pustí a on uvidí, jak černoch vypustil z úst černý oblak, a současně si uvědomí, že jeho bolestivý zánět zmizel. Coffey má zvláštní schopnost, díky které vyléčí ženu správce věznice, ke které ho tajně v noci převezou, dokonce oživí cvičenou myš jednoho vězně, kterou zabil zlomyslný Percy. John Coffey, kterého čeká smrt, přijímá svůj úděl odevzdaně a bez hořkosti. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (1 920)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Říkají, že jsi svéprávnej. Víš, co to znamená? Povozíš se na blesku." Mám slabost pro zbabělé protekční pochcánky, takže mě strážný Percy Wetmore dost bavil. Hned bych mu nasadil svěrací kazajku a šoupnul ho do izolace. Ostatní strážní byli jen takový kompars, který se tvářil vznešeně, přihlížel zázrakům a chránil myš. Ovšem zázračný steroidový analfabet John Coffey byl úžasný. Chci ho mít doma v krabičce od sirek, až mi bude nejhůř. Ale stejně mě nakonec nejvíc bavily provokace vězně Billa Whartona, který té přípravě na popravy dodával alespoň trochu života. Jinak však musím smutně konstatovat, že i když je Zelená míle skvělý film, tak prostě nezvládám, když mě někdo chce tři hodiny v kuse dojímat. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Tu už film presahuje všetko filmové majstrovstvo. Toto je viac než film, toto je niečo, čo ma zasiahlo niekde tam hlboko. Úprimnosť a ľudskosť filmu sa nedá opísať, ďakujem Darabontovi so slzami v očiach. Úplne najkrajší zážitok za celý môj život. Seriem na akademikov, toto je film filmov! Frank nám na podklade Kingovej novely prerozpával úžasný príbeh. Pokiaľ pri niektorých iných filmoch sa mi slzy tlačia do očí zväčša v zámernom dramatickom závere, v tomto som ich mal v očiach nahnané takmer permanentne a s otvorenými ústami som hltal každú minútu tohto srdečného zázraku. A ešte aj pri písaní tohto komentu ich ťažko zakrývam. Keď si spomeniem na myšku, na oči Michaela Clarke Duncana, na "nezhasínajte, ja sa v noci bojím". Nie je čo dodať. Strašne nedocenených 100%. ()

Reklama

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Každé desetiletí nabídne spoustu nadčasových filmů, ale devadesátky byly v tomto ohledu obzvláště plodné. A několikrát u toho byl Tom Hanks. Zelená míle je pro mě přímo trefa do černého, protože filmy z vězeňského prostředí mě prostě baví. Film je vlastně celý o vztahu mezi Johnem Coffeyim, kterého naprosto bravurně ztvárnil zesnulý Michael Clarke Duncan a Tomem Hanksem. Snímek je sice až děsivě dlouhý, ale je v něm plno silných momentů a i když se občas zasekne v kupě, na oko, nepotřebných dialogů, za čas se zase rozjede a už nepustí. Souhlasím s většinou...100% ()

Viktooorka 

všechny recenze uživatele

Další mistrovské dílo. Změnil mi pohled na trest smrti. Vždycky jsem se držela hesla: "Oko za Oko.." ale díky tomuhle filmu jsem benevolentní. Tento film mě tak uchvátil, že teď ani nemám slov. Příběh o velkém černochovi, který má božskou moc a je odsouzen k smrtni za něco co neuděl. Příběh který nenechá chladným i člověka se psím čumákem. V kombinaci s bachařem Hanksem, opravdu nezapomenutelný. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Tom Hanks zdomácněl v povědomí asi nejen české veřejnosti jako dokonalý ztělesnitel neschematických mužských postav, které se jen nanejvýš nesnadno smiřují s okolní skutečností. Důvody k tomu jsou rozmanité. Jejich společným jmenovatelem bývá mravní étos, snaha žít v souladu se svým svědomím i nejbližším okolím, nevzdorovat větrným mlýnům, ale také neuhýbat před ovlivnitelným a přemožitelným zlem. Prostředí amerických třicátých let ve filmu časově dešifruje vlastně film s mladým Astairem, jinak jakoby bylo statické, nezařaditelné. Záběrem, který až okatě postrádá křečovitou akčnost, i způsobem rozvíjení příběhu MÍLE připomíná ruskou kinematografii (VÁLKA A MÍR). Méně už vlastním obsahem, který ve vypjatých scénách nabývá až duchařského ovzduší INDIANA JONESE nebo ještě problematičtějších MUMIÍ. To však v důkladné kresbě bloku smrti, "poslední míle", hraje nakonec podřadnou úlohu, protože vlastní důraz je položen na vztahovou vazbu mezi Paulem Edgecombem a Johnem Coffeyem, robustním obrem, navíc černé pleti, což v é době byl i na Severu stále tak trochu problém, byť již s notně obroušeným ostřím. Etičnost a slušnost v prostředí, spojovaném s výkonem trestu smrti, mohou dnes působit odtažitě a děsivě. V režijním výkladu - a řekl bych, že i ve vlastním námětu - jde od počátku o příběh o základních hodnotách lidství, humanismu i jejich až černobíle podaného opaku; o příběh vzájemných přechodů mezi bílou a černou, mezi slušností, hrubostí a zločinností, ale také slušností, dobrotou srdce, obětavostí; vlastně příběh o tom, zda je možné hledat i nalézat jasně vymezitelné meze jejich vzájemného působení. Lze-li v této situaci mluvit o závěru, pak nemůžeme minout konstataci, mluvící o tom, že čestnost založená na konvenci, byť musí být respektována, ulpívá na povrchu právě proto, že s farizejskou konvencí splývá do jednoho obtížně rozhraničitelného celku. Víc než myšlenka nás přitom u MÍLE poutá velkolepý veletok děje a myšlenky, na níž je založen. ZELENÁ MÍLE prokazuje hloubku, vroucnost i transcedenční potenciál myšlenkového světa americké střední vrstvy. Není to málo; v každém případě je to podstatně víc, než bychom od filmu s tímto záběrem čekali nebo čekat mohli. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (100)

  • Píseň, která zní ve filmu Páni v cylindrech (1935), který je pouštěn Johnu Coffeymu (Michael Clarke Duncan), je „Cheek to Cheek“ napsaná Irvingem Berlinem speciálně pro hvězdu muzikálu Freda Astaira. Píseň byla nominována na Oscara za nejlepší píseň za rok 1936. Astaireova nahrávka z roku 1935 s orchestrem Lea Reismana byla uvedena do Síňe slávy Grammy v roce 2000. V roce 2004 skončila Astairova verze na 15. místě v anketě AFI „100 Years...100 Songs“ nejlepších melodiích v americké kinematografii. V textu se opakuje verš: „Heaven, I'm in heaven.“ Ten koresponduje s přáním Johna Coffeyho vrátit se „domů“. (sator)
  • Pri natáčaní mal režisér od zlosti z mesačného sklzu rozbiť na kusy psiu búdu. Frank Darabont sa k týmto tvrdeniam neskôr vyjadril, že ide o výmysel amerického týždenníka Entertainment Weekly. (WalterIK7)
  • V domě s pečovatelskou službou, kde žije starý Paul Edgecomb (Dabbs Greer), je na chodbách úplně stejná podlaha jako na bloku E. (IvcaSammet)

Související novinky

Nová kingovka nabírá Hiddlestona s Hamillem

Nová kingovka nabírá Hiddlestona s Hamillem

09.05.2023

Fanoušci Stephena Kinga by měli zbystřit, následující filmová novinka by jim totiž mohla udělat velkou radost. Do adaptace povídky The Life of Chuck byli totiž čerstvě obsazeni herci Tom Hiddleston … (více)

Sněhurka a Darabont

Sněhurka a Darabont

27.06.2014

Na návrat Franka Darabonta k celovečerním filmům čekáme dlouhých 7 let. Režisér Vykoupení z věznice Shawshank, Zelené míle nebo Mlhy se v posledních letech usídlil v televizi, kde vzkřísil zombie… (více)

Michael Clarke Duncan zemřel ve věku 54 let

Michael Clarke Duncan zemřel ve věku 54 let

04.09.2012

Jeho nejvýraznější rolí byl bezesporu dobrácký obr Coffey ze Zelené míle, za jehož ztvárnění získal nominaci na Oscara. Jeho mohutná přítomnost (výška 196 cm) však byla nepřehlédnutelná v jakémkoli… (více)

Darabont a King opět spolu

Darabont a King opět spolu

08.02.2007

Frank Darabont ještě nedokončil svůj nejnovější projekt a už se rozpovídal o svých budoucích plánech. V nynějších dnech pokračují přípravy na jeho další film The Mist, který vychází z novely mistra… (více)

Reklama

Reklama