Režie:
Sam GarbarskiKamera:
Christophe BeaucarneHrají:
Marianne Faithfull, Predrag 'Miki' Manojlovič, Kevin Bishop, Dorka Gryllus, Jenny Agutter, Jules Werner, Tim Plester, Malina Ebert, Ibrahima Sanogo (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Jde o život, tak k čemu jsou předsudky a stud.
Příběh padesátnice Maggie, která se jednoho dne nechá zaměstnat v nočním klubu londýnského Soho. V zoufalé snaze získat peníze na operaci vážně nemocného vnuka přijme práci, nad níž by se dosud při pouhé zmínce zarděla studem. Pozoruhodné šansoniérce a herečce Marianne Faithfullové je v romantické tragikomedii neméně skvělým protihráčem kusturicovský herec Miki Manojlović, jehož na první pohled hochštaplerský majitel klubu začne díky odzbrojující přirozenosti stárnoucí ženy znovu vnímat hluboko zasuté city. Bizarní idyla nově nabyté Maggiiny existence končí okamžikem, kdy se o nové, byť dočasné identitě dozvídají nejen pomlouvačné sousedky, ale především syn Tom. Nevtíravě osobitá režie Sama Garbarského dává prostor strhujícímu herectví, jehož působivost umocňuje skvěle vystavěná atmosféra s melancholickým hudebním doprovodem.
(oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (177)
Dávám 3 a 1/2 hvězdičky, což se zaokrouhluje na 4. Tahle tragikomedie, založená převážně na konverzaci a pár scénách z veřejného domu, se dle mého názoru docela povedla. Smutný příběh těžce nemocného chlapce, na jehož léčbu docházejí rodičům peníze, kompenzuje příběh chlapcovy babičky, která sice nemá valné vzdělání, na přijetí do zaměstnání není nejmladší, ale jednu věc její jemné ruce dovedou perfektně. I když se k této "práci" dostane nechtěně, omylem a jen kvůli vnukovi, z ironického nadhledu filmu vyplývá, že to paní bere sportovně. "Honibába", jak se sama nazývá, si do svého nového zamětsnání bere termosku s kafem, tesilovou zástěru, obrázek na zeď a pořádnou porci papírových utěrek a lubrikačního gelu. Marianne Faithfull i Miki Manojlovic podávají perfektní výkon. A nakonec má Irina Palm zajímavý a tak trošku pohádkový happyend. ()
Mám hrozně rád evropský dramata. Dokáží mě občas neuvěřitelným způsobem překvapit nebo taky naštvat. To už záleží na tom, zdali jsem u filmu ty dvě hodiny strávil rád nebo to byla akorát tak ztráta času. To je zase jejich problém, který se nikdy nerozezná, protože každé z těch dramat je jiné, každé nabídne něco jiného a ne každé sedne každému. Příběh, který se mi ale odehrával dvě hodiny před obrazovkou o Irině Palm, jak jí mnozí pod tímto pseudonymem znají, mě dokázal zaujmout. Ze začátku to vypadalo otravně. Důchodce, problémy v rodině. Jenže následně to chytlo takový spád, že jsem u toho dokázal neusnout. Nejlepší na tom ale je, že ten film, ačkoliv vypadá dost smutně a depresivně, ve skutečnosti takový vůbec není. Všechno to ten režisér bere s nadhledem, občas si z toho udělá legraci a co je nejlepší, dokáže do toho vtěsnat i pozitivní emoce, které se ženou celým filmem. Na závěr snad jen dodám...věřte plakátům. Irina Palm skutečně už ví, co je to penisový loket :-) ()
Rock&rollovú babičku Marianne, ktorej THE BALLAD OF LUCY JORDAN tak krásne dopĺňala Thelmu a Louise, som videl v dvoch filmoch (okrem IP v INTIMACY) a ani v jednom si neviem predstaviť nikoho iného. A to je ten najväčší herecký kompliment. K tomu smutné MIKI-ho oči a z Iriny je miesto trápnej a škandálnej erotickej epizódy zaujímavá štúdia ženy i na tému: POZNÁTE BLÍŽNEHO SVOJHO ? ()
Tento film ma zaujímal najmä preto, že Marianne Faithfull patrí do širšieho výberu mojich obľúbených speváčok a do zužujúceho sa okruhu mojich rovesníčok. Príbeh je jednoduchý, spracovanie plytké a posolstvo žiadne. Najprv sa vytvorí dojímavé expozé s umierajúcim vnukom, pre ktorého záchranu je treba vykonať čokoľvek. Divák by očakával, že na ulicu pôjde milujúca matka, že jej pokrytecký manžel pôjde namiesto chrápania na synovej posteli vylúpiť banku alebo v štýle Raskoľnikova ozbíjať nejakú starú bohatú babu. Nakoniec napriek očividnej plachosti peniaze zoženie babička. Okrem zohnania peňazí si uženie presilený lakeť, nadávku od syna a pokrytecké posmešky kamarátok. Charakteristické je, že ich posmešky ani náhodou nesmerujú k zákazníkom na druhej strane diery. ()
Krásný film o překonávání předsudků a o boji se stereotypy. Celý film stojí na výkonu představitelky Maggie, která byla jednoduše úžasná. Drbající tetky byly skoro tak děsné, jako ve skutečnosti. Jediná věc, která mě zklamala, byla diskriminace pohlaví. Jak tomu bohužel většinou bývá, nahých bab spousta, chlap nahý ani jeden. ()
Reklama