Reklama

Reklama

Věčný bojovník

  • Česko Nefritový válečník (festivalový název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Epický milostný příběh o boji mezi dobrem a zlem, ve kterém ve starověké Číně bojuje neštastně zamilovaný šermíř Kaj (Tommi Eronen) o šanci žít se svou vyvolenou dívkou Ronjou (Krista Kosonen). To se mu splní, ale v úplně jiné době a na hodně vzdáleném místě: v dnešním Finsku. Minulost se prolíná s přítomností a pomalu odhaluje Kajovi jeho pravý původ, mimořádné schopnosti a osud. Film dovedně spojuje finský národní epos Kalevala s čínskou mytologií a je poctou žánru kung-fu. Vizuálně působivý film byl dotvořen za použití speciálních efektů, jaké se v tvorbě finských umělců dosud neobjevily, včetně propracovaných bojových scén. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (82)

Luksa 

všechny recenze uživatele

Velmi netypické dílo a zajímavá kombinace severského mýtu s čínským bojovým filmem. Líbila se mi moc kamera, hudba, melancholická nálada celého vyprávění, dokonce i hlavní představitelé nebyli nakonec tak špatní, jak bych si po prvních minutách myslel. Napoprvé docela překvapilo pomalé tempo vyprávění, docela spletitý děj a minimum akce, napodruhé už ale vše do sebe krásně zapadlo a já si tento film maximálně vychutnal. Podle mě dost nedoceněný snímek. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Impozantné skĺbenie dvoch mytológií (známej severskej Kalevaly a čínskeho mýtického portrétu hrdinu, ktorého ničí jeho bremeno) naprieč časom a priestorom v odsúdení na večný súboj. Neustále plynulé prechody medzi dvoma časovými rovinami vytvárajú nevšednú naratívnu štruktúru, pomyselne inšpirovanú revolučným prístupom v diele Davida W. Griffitha (Intolerance), ktorá miesto toho, aby začala pripomínať podivnú zlátaninu bez ladu a skladu, začína postupne vrstviť formálne postupy (dôraz na choreografiu v bojových scénach, výborná práca s efektnými spomaľovačkami, pomalé tempo a severská chladnosť v miernych pasážach, montáž využívaná takým spôsobom, že divák nikdy nevie dopredu odhadnúť ďalší prechod) a mytologické prvky ako na bežiacom páse (hrdina v odlúčení, hľadanie lásky, démon, zrada, opustenie) - tým sa hrdinove "Ovládam vedomosti dvoch národov." stáva charakteristickým pre celý film. Špecifické snímanie scény, ktoré sa občas vytiahne s nečakanou zmenou alebo detailom, a teda obrazová zložka tu je vo vzťahu k hudbe a slovám rovnocenná (ako tu už bolo viac ráz pekne vystihnuté). Neznásilňuje sa teda ani obsah v prospech formy, ani naopak (byť človeku neznalému kalevaly, ktorý nie je fanúšikom žánru a hľadá čosi iné, môže prísť až zahltený dialógmi a výkladmi z mytológie, ktoré pomáhajú osvetliť príbeh). Krásne je možné prelínavosť motívov príbehu, hudby a obrazu sledovať v scéne súboja Sintaia a Pin Yu, v ktorej boj postupne prechádza v tanec a následne späť v ostrý boj, podporený premenlivou hudbou, čím odráža motív súboja pravej, skrytej lásky a novej, prepukajúcej vášne. Antti-Jussi Annila má filmárčinu v krvi, to je z transendentálne-mýtického Jadesoturi cítiť na sto honov. Napriek sprvu rozporuplnému dojmu z obsadenia sa Tommi Eronen ukázal ako skvelá voľba a Markku Peltola si so svojou rolou poradil nemenej obratne. Jing Chu Zhang je prosto okúzľujúca (a tieto dojmy z nej nemám po prvý raz). Možno to nie je film pre každého, ale to neznamená, že by ste ho mali obchádzať. Práve naopak - minimálne uvidíte niečo, čo ste takmer istotne ešte nevideli. Jadesoturi však toho ponúka omnoho viac - a vie, kedy skončiť. 85% ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

Marně přemýšlím, kdy naposledy jsem měl během 30ti minut nutkání film 2x vypnout. Ale vydržel jsem (nerad něco vzdávám). Historický epos Kalevala, čínská mytologie (?), prolínající se současnost, převtělení, démon, LÁSKA. Uff – mnoho podnětů značí propletenost příběhu a nevšední možnost zapojení VŠECH filmových i jiných smyslů. Ihned mne napadl jiný film - Fontána. Je tu ovšem velké ALE. A ne jedno. Ono natočit takovýto film chce jednak odvahu, ale hlavně SILNÝ PŘÍBĚH. A ještě musí být naplněn předpoklad, že VŠE OSTATNÍ bude fungovat. Tím mám na mysli hudbu, zvuk, herce, kameru a režii. A ZDE bych ocenil ,,JEN“ kameru a režii. To ostatní bylo slabší, nebo mne to prostě neoslovilo. Prostě VIZUÁLNÍ STRÁNKA může maličko uspokojit, ale příběh nemá tu sílu, aby ji podpořil. A ať už jsem čekal cokoliv, tak tohle ne! Možná v jiném životě. ()

Elementál odpad!

všechny recenze uživatele

Tak původně jsem chtěl dát 2 * - za vizuální stránku a hudbu (supr - to vám lidi chválím). Pak jsem se nad tím zamyslel a došlo mi jaká to byla ve skutečnosti kravina, jak to celé jen stěží dávalo smysl, všechno se odehrávalo ve dvou třech interiérech, nepochopil jsem, jestli to nakonec skončilo dobře nebo ne, v soubojích do sebe bušili dva týpci kladivama a vůbec jim to nevadilo, repliky v přítomnosti a v minulosti se opakovaly jenom proto aby se divák mohl propadat nudou hlouběji a hlouběji..........a hodnocení spadlo na 1 *. Pak jsem shledal, že film se těší poměrně slušné přízni (koukám, že je tu i pár "pětek") a tak jsem musel dát najevo jeho pravé kvality. Solidní ODPAD, který již nechci vidět nikdy více! Shlédnuto na Filmale 2008. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Podle plakátu, podle eposu Kalavela, ale i podle toho, že to točili Finové, jsem si říkal, že tohle bude prostě buď totální epos nebo totální průser. A nejlepší na tom všem bylo, že se tady množily názory, že jakože buď hodně dobrý a nebo dost špatný. No a já se bohužel musím přiklonit k tomu horšímu. Nějak jsem nezvlád tu kombinaci historie vs. současnost. Také jsem nezvlád kombinaci Finsko vs. Čína. A to jsem si původně myslel, že to zvládnu. Jenže mě to prostě nebavilo, přišlo mi to hrozně blbý a od toho všeho se to pak odvíjelo. Každopádně uznávám, natočeno to místy bylo fakt moc hezky. Hlavně ty kung-fu záběry. Ty si znova ve Finsku asi už nenatočí. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (1)

  • Film získal ve Finsku v roce 2007 dvě ceny Jussi: za nejlepší kostýmy (Anna Vilppernen) a za nejlepší hudbu (Kimmo Pohjonen, Samuli Kosminen). (Milena79)

Reklama

Reklama