Reklama

Reklama

Málokdo z nás má takovou odvahu jako Christopher McCandless (Emile Hirsch). Bylo mu dvacet dva, když dostudoval vysokou školu, ale místo toho, aby zaplul do civilizačního proudu, ukázal mu vztyčený prostředník a z naivního snílka se proměnil v symbol jedné generace Američanů. Každý krok jeho cesty z města do té nejsyrovější divočiny sledoval slavný herec Sean Penn, který se tentokrát spokojil s rolí režiséra a scenáristy. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 838)

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Láska k přírodě a ke knihám není nejlepším předpokladem ke sledování tohoto pseudoherojského příběhu. Kde měla být prostá lyrika, je těžký patos, kde mělo být dojetí, ční kýč, kde měl být respekt k přírodě, je pár šouravých kroků kolem zrezivělého autobusu, kde moudrost, pár vytržených citátů, kde psychologická sonda, tam přeludy duševně nemocného člověka. Pennovo flagelanství a chabá konstrukce hlavního hrdiny ve mně bohužel přebilo i místy intenzivní roadshow. 50% si zaslouží vedlejší postavy, na nichž film stojí, hudba a několikero scenérií. Nikoli příběh a jeho vyprávění, které mi svou hloupostí připomíná Pláž. Nikoli Christopher McCandless, jehož příběh z jiného úhlu si můžete přečíst zde: http://nmge.gmu.edu/textandcommunity/2006/Peter_Christian_Response.pdf P.S. Z nadšeného přijetí by měl Don Quijote nepochybně radost. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Přál bych si to ještě volnější a myšlenkově rozvážnější. Přece jen mi občas přišlo, že Penn vlastně říká, že žít bez ničeho v divočině jako homeless, je vlastně to nejlepší co může být a člověk teprve tehdy doopravdy pozná co je život ať je doba jaká chce a to je něco s čím se nemohu ztotožnit. Emoce jsou fajn, je jich tu poměrně dost a zajímavé je, že čím déle na to koukáte, tím máte hlavního hrdinu raději - resp. baví sledovat jeho mentální vývoj a proměna. Škoda toho radikálního šmrncu a občas příliš zdlouhavých dialogů a pár zbytečných panoramat. Je to uvědomělý film, jen bych ho měl raději o pár stupňů jiným směrem - případně jinak rozložené atributy chcete-li. Snílci a pohodáři ale tohle budou u pivka sledovat a chrochtat blahem. Pragmatici a realisti si raději pustí třeba American Gangster - vždyť to je taky cesta. ()

Reklama

Hellboy 

všechny recenze uživatele

SPOILER! Příběh lehce naivního, mladého a o to víc zapáleného idealisty, Chrise McCandlesse. Chris nebyl spokojený s vidinou budoucnosti svého života. A přesně jak je to v názvu-utekl do divočiny. Ve filmu sledujeme na přeskáčku jeho pobyt na Aljašce a cestu, kterou podnikl předtím, než se tam dostal. Postupně se nám odkrývají jeho motivace, poznáváme jeho (disfunkční) rodinu, a hlavně to, jak v průběhu své cesty potkává nejrůznější lidi a díky nim si formuje nebo potvrzuje své myšlenky a přesvědčení, zatímco jeho mladický zápal naopak poznamenává ty, se kterými přijde do styku. Jsou to předevšim dvojice starších hipíků, kteří k němu mají složitý vztah (sami byli možná kdysi takoví, ale jejich vlastní syn utekl a neozval se), dívka Tracy, žijící uprostřed pouště, stařec Ron Franz, který žije více usedle, než je zdrávo a podnikavý Wayne, kterému zřejmě jedinému Chris psal dopisy. Na své cestě hledá Chris, nyní jako Alexandr Supertramp, především volnost, svobodu, ale také pravdu, které se mu doma nedostalo, a štěstí. Nakonec doputuje na Aljašku, po které tak toužil a zřejmě najde cíl své cesty a zaplatí za splnění svých nesplnitelných snů. O konci se ale dá diskutovat do nekonečna, především, co tehdy cítil? Byl šťastný? Kdo ví.. Z filmu to vypadá, že by mohl být..ačkoliv si uvědomil, že pravé štěstí je jen to sdílené. Jenže ve skutečnosti to bylo asi mnohem těžší. Pravděpodobně nakonec dost trpěl. ___ Podle mě Chris nechtěl, aby všichni šli žít do lesa. Nikoho nepřesvědčoval, ať všeho nechají a jdou s ním. Nikdo mu nemůže vyčítat, že ačkoliv odešel do divočiny, že to byla "malá" divočina a že pořád využíval minimálně ten autobus. On nechtěl, aby se lidstvo zbavilo všech moderních výdobytků naší doby. Například, používal auto. Jenom prostě nechtěl nové, když mu starý Datsun ještě dobře sloužil. To, že sám odešel do divočiny neznamená, že tam chtěl zůstat do konce života. Ale určitě se tehdy cítil neskutečně volný a plnil si své sny. To je dostatečně vidět na nejrůznějších příhodách, především na jízdě kánoí do Mexika. Komu z nás se to podaří? No zřejmě nikomu, vzhledem k čekacím listinám rezervovaným na 12 let dopředu:) Rozhodně to nebyl dokonalý člověk, měl spoustu chyb.. minimálně se mohl ozvat alespoň své sestře. Na druhou stranu, jednou už chtěl zavolat domů - jenom to nějak nevyšlo. ___ Jaké prostředky Sean Penn využívá k ozvláštnění příběhu? Obraz rozdělený na více částí, komentář - voice over - hlavního hrdiny a hlavně jeho sestry, četné flashbacky a retrospektivní vyprávění, fantazjiní scény a představy, záběry na způsob domácého videa, zpomalovačky, prolínačky, zcizující efekty-Chris se dívá přímo do kamery, rozdělení do pěti kapitol, lokalizující titulky, úvodní citát od Lorda Byrona, záběry na přírodu, zvířata, panorama hor, dopisy adresované Wayneovi přes obraz.. V průběhu filmu se mnohokát ukáží knihy, které s sebou Chirs tahal, Volání divočiny Jacka Londona, Walden H.D.Thoreaua, něco od L.N. Tolstého.. Nakonec důležitá poznámka : zdá se mi, že mnoho lidí zde hodnotí Chrise McCandlesse a zapomínají hodnotit film! I kdyby byl Chris sebevětší blázen nebo sobeckej magor, tak film to byl perfektní! () (méně) (více)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

"To, že vlezete do divočiny schválně nepřipraven a přežijete na hranici smrti, to z vás lepšího člověka neudělá, to budete mít akorát zatracenou kliku." Nedoslovná "románová" adaptace výborné dokumentární knihy. To se zase tak často nevidí. I když pravda, že Penn měl situaci výrazně ulehčenou tím, že prostě vyškrtal všechny ty příběhy lidí, které McCandless potkává, i spousty kapitol o dobrodruzích podobného ražení a vyznání po nespoutané svobodě. Zůstal mu tak materiál o rozsahu kratké novely, která by takovouto stopáž těžko utáhla. Tak to přepsal dle svého - hodně volně. A funguje to na výbornou, byť osobně mám výhrady ke změněné motivaci postav (např. Ron Franz) či velmi zidealizovanému pohledu na Chrisovo počínání. Filmová verze Krakauerova Útěku do divočiny tak plně obstojí vedle své knižní matičky a navzájem se krásně, a vzácně, doplňují. Navíc Penn nachází velkou oporu v kameře, hudbě Eddieho Veddera a samozřejmě Hirschově výkonu. A výše zmíněné si lze užít bez ohledu na to zda Chrise považujete za novodobého hrdinu odvrhnuvšího hmotné statky (jediný pohled, který vám film nabídne), nezodpovědného pozérského floutka, kterému se dostalo co zasloužil či prostě "jen" lidsky chybujícího naivního snílka, který si ukousl více než na co měl. Ale stejně, kniha je přeci jen lepší a ve svém mnohavrstevném pohledu (byť je jasné, který z názorů sám autor upřednostňuje) i působivější. A na rozdíl od filmu ve mě tu touhu vydat se na cestu vzbudila. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

S odstupem jistě jeden ze zásadních filmů své dekády. Silný, poetický příběh odpoutání se od bullshitů domova, kariéry a civilizace směrem k absolutní osobní svobodě a terapii v přírodě, Hirsch v životní roli, Eddie Vedder a jeho srdceryvný soundtrack. Vidím to tak, že si pustím zase za dalších 15 let :) ()

Galerie (52)

Zajímavosti (48)

  • Režisér Sean Penn komentoval náročnost natáčení v opravdové divočině: "Fyzicky to byla síla. Na druhé straně, i když už nejsem nejmladší, dostal jsem se docela do ráže. Točili jsme dost nestandardním, improvizačním způsobem. Třeba když se mělo měnit počasí, hned jsme začali hledat nové místo, kde bychom natočili naši scénu. Stejné to bylo, když ás zaujala nějaká scenérie. Proplouvali jsme třeba na lodi Grand Canyonem, když se za mnou lidi začali pochechtávat, protože jim došlo, že mě právě zaujal ten nejnemožnější útes a že na něj tudíž teď budeme muset vylézt a točit z něj. Věřím, že to ode mě nebyla bezuzdnost, ale že jsem se spíš nechal táhnout tou energií a že jsme to tedy prožívali jako cestu se všim všudy. Musíme někam vytáhnout dva a půl metráku vybavení? Žádnej problém, jdeme na to!" (NIRO)
  • Magic bus byl z původního stanoviště v Denali National Park zhruba po šedesáti letech odstraněn vrtulníkem americké armády. Hlavním důvodem byly stále častější pokusy tento ikonický vrak nalézt, což se v obtížně přístupné a životu nebezpečné lokalitě rovnalo hazardování se životem. Podle úřadů muselo být mezi lety 2009 až 2017 vyhlášeno 15 pátracích a záchranných operací, přičemž hledání pohřešovaných přímo souviselo s návštěvou opuštěného autobusu. V souvislosti s pokusem jej najít jsou evidována dvě úmrtí, v obou případech utonutí. (R.A.D.E.K)

Související novinky

Zemřel herec Hal Holbrook

Zemřel herec Hal Holbrook

02.02.2021

V požehnaném věku 95 let odešel 23. ledna americký herec nominovaný na Oscara, Hal Holbrook. Zprávu včera předala deníku New York Times jeho osobní asistentka Joyce Cohen. Holbrook se narodil se v… (více)

Nejlepší filmy desetiletí dle ČSFD.cz

Nejlepší filmy desetiletí dle ČSFD.cz

28.12.2010

Byl by hřích opomenout při příležitosti končícího prvního desetiletí nového milénia souhrn nejlepších filmů daného období. Zde vám přinášíme žebříček třiceti nejlepších celovečerních filmů dle… (více)

Nej filmy roku 2008

Nej filmy roku 2008

25.12.2008

Mezi ČSFD uživateli s nejvíce body jsme udělali malý průzkum, které filmy se jim v roce 2008 líbily nejvíce a které nejméně. Nejedná se o žádné „ČSFD Oskary“ ani žádnou oficiální statistiku, jde… (více)

Reklama

Reklama