Režie:
Sam MendesScénář:
Justin HaytheKamera:
Roger DeakinsHudba:
Thomas NewmanHrají:
Kate Winslet, Leonardo DiCaprio, Kathy Bates, Michael Shannon, Kathryn Hahn, David Harbour, Dylan Baker, Richard Easton, Zoe Kazan, Jay O. Sanders, Max Baker (více)Obsahy(2)
Drama Nouzový východ se velmi podobá Mendesově oscarové Americké kráse. I tady vidíme, jak nefunkční je ta nejobecnější představa o naplnění Amerického snu, tedy poklidný rodinný život v domku na předměstí. Nicméně trpká zkušenost, kterou prožili Frank a April Wheelerovi, příběhu Americké krásy o pár desítek let předchází. Mladí manželé Frank a Abby sice také žijí nevzrušivým životem americké střední třídy jako jejich sousedé, ale sami cítí, že do tohoto prostředí nepatří. April neláká kariéra ochránkyně domácího krbu a vychovatelky vlastních dětí. Chtěla by se stát herečkou, proto se snaží Franka přemluvit k přestěhování do Paříže, neboť ve městě políbeném múzami pro sebe tuší uplatnění. Ani Frankovi se monotónní kariéra kancelářské krysy nezamlouvá, jenže místo snění o Paříži se oddává alkoholu a vnadné kolegyni. Jak se hroutí jejich společné plány a touhy, upadá i jejich vztah, jenž dospěje až do bodu mrazu. Jedinou cestu zpátky na vrchol představuje radikální řešení, ovšem k tomu by potřebovali najít sílu oba. Bez splnění téhle základní podmínky skončí jejich snažení záhubou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 149)
Pokud každý den docházíte do zaměstnání, které vás nebaví, netěší, pokud máte pocit, že vám život jednotvárně protéká mezi prsty, pokud si myslíte, že – slovy jedné z postav – pouze utíkáte před beznadějnou prázdnotou života tady a pokud sbíráte odvahu s tím už konečně něco udělat, tak tenhle film vás vnitřně smete. Emocionální pecka, která má mnohem blíže k ´Americké kráse´, než se na první povrchní pohled jeví a to díky dilematům, které musely řešit hlavní postavy v obou filmech (i když hlavní motivace byly rozdílné). A ty mezilidské vztahy, které se během filmu s neskutečnou silou vyhrocují, vás přidusí jako oprátka kolem krku. Film, který co do emocí a hloubky strčí do kapsy všechna vztahová dramata za několik let dozadu. Dle mého nejlepší Mendesovo filmové dílo s velkým D. ()
Prolog k Válce Roseových zaobalený do úhledného balíčku určeného rovnou k expres doručení Akademii. Prostě drama z rodiny těch à la V ložnici. Nebýt závěrečné půlhodiny, kdy se na strunu "plešoun pro všechny" tlačí až trochu moc okatě, tak to bylo za plný počet. Mendes režijně vzpomíná na své divadelní počátky a i Deakinsova kamera se tentokrát drží citlivě v ústraní. Takřka vše se ponechává na hercích a reálnosti problémů z ranku "a co s prázdným životem dál...". Dobře tomu tak. Přesto všechno jde o zatím nejslabší Mendesův film. Na druhou stranu jen houšť podobně "slabých" snímků. ()
Totální smršť - Leonardo a Kate po deseti letech opět spolu na plátně, ale sladké cukrbliky jsou ty tam... Od první scény po nepovedené divadelní premiéře to mezi nimi jiskří - jako by těch sedm let manželství spolu opravdu prožili. A nelítostná sonda do života tohoto zdánlivě šťastného manželství, kterou Sam Mendes na plátně rozehrává, dává vzpomenout na takové majstrštyky jako "Kdo se bojí Virginie Woolfové" či odlehčenější "Válku Roseových". Fakt, že je děj zasazen do nechvalně proslulých 50. let, vůbec není podstatný. Podobné příběhy se za zdmi rodinných vilek a bytů odehrávají i dnes... Ani se nedivím tvůrcům, že do tohoto dusna neměli odvahu zatáhnout postavy dětí, avšak to by byla teprv soda! ()
Ani zbytečně přechytralé, ani satiricky hravé - prostě trefné do puntíku. Skvělá kamera i hudba, herecké výkony neuvěřitelné, film v momentech úchvatný, ale jako celek příliš "prvoplánově mendesovský" (drámo, drámo, drámo a pak "tichá" scéna, která jako by šla proti času a všechno to rozlouskne - viděno v Americké kráse i Road to Perdition!), což mu brání zalézt úplně pod kůži. ()
Proč složitě budovat příběh lásky, když do ní můžeme vlítnout hned? Jak se říká, láska na první pohled. Jenže i to má svá úskalí. Vlítnete do něčeho po hlavě a postupně se objevují problémy. Láska má mnoho podob a v tomto Mendesově snímku ji najdete na každém framu. Tenhle film jsem prostě musel vidět. Snad nikdy jsem ještě neviděl něco podobného. Leonardo DiCaprio a Kate Winslet se znovu vracejí tam kde jim to jde nejlíp. Stejně jako v Titanicu zobrazili neobvyklou podobu lásky, která zahřeje na srdci a zároveň vtěsná slzy do očí. Leonardo už podobnou roli potřeboval. Jinak by se zaškatulkoval jako herec krimi filmů ve kterých poslední dobou hraje až moc. Velice mě však překvapila postava "blázna", kterou hraje Michael Shannon. Ve filmu je jakýmsi katalyzátorem všeho, co nějakým způsobem ovlivní hlavní postavy filmu. Minimálně nominaci na Oscara si určitě zaslouží všichni co měli něco společného s filmem. Režisér, herci, hudba a kostýmy... ()
Galerie (38)
Zajímavosti (23)
- Nouzový východ původně plánoval natočit režisér Todd Field po dokončení filmu V ložnici (2001), ale místo toho dal přednost dramatu Jako malé děti (2006), kde hráli matku a syna také Kate Winslet (April Wheeler) a Ty Simpkins (Michael Wheeler). Režie filmu se nakonec ujal Sam Mendes. (FilmFan24)
- Potrat nebol až do roku 1966 legálny v žiadnom štáte v USA. Keďže sa dej odohráva v roku 1955, pomohla si April (Kate Winslet) "podomáckym" spôsobom, ktorý bol známi medzi ženami v 50. rokoch. Slúžila na to hadica, ktorú našiel Frank (Leonardo DiCaprio) v kúpeľni. Do hadice sa napustila vriaca voda, ktorá sa potom vstriekla do maternice s plodom. To malo za následok vyprovokovanie potratu. Tento spôsob bol ale bezpečný len do 12. týždňa tehotenstva. Po tomto týždni sa stával tento spôsob vážne nebezpečný a spôsoboval masívne krvácanie. (Dajman)
- Režisér Sam Mendes sledoval natáčení intimní scény mezi Leonardem DiCapriem (Frank Wheeler) a Kate Winslet (April Wheeler) z monitoru v jiné místnosti. (sir-dave)
Reklama