Režie:
Fernando MeirellesScénář:
Don McKellarKamera:
César CharloneHudba:
Marco Antônio GuimarãesHrají:
Julianne Moore, Mark Ruffalo, Alice Braga, Júsuke Iseja, Jošino Kimura, Don McKellar, Maury Chaykin, Mitchell Nye, Danny Glover, Gael García Bernal, Sandra Oh (více)Obsahy(2)
Vo veľkomeste zavládne panika, chaos a zúfalstvo. Bez zjavných príčin začnú totiž obyvatelia slepnúť. Vláda okamžite zasiahne všetkých "infikovaných" izoluje v opustenom komplexe bývalej psychiatrickej liečebne s nevyhovujúcimi podmienkami. Slepých pribúda a vznikajú getá, ktorú však už čoskoro preplnené. Samozrejme, že zúfalú situáciu slepcov využívajú kriminálne živly, ktoré ich okrádajú aj o úbohé prídely jedla. Manželka lekára, ktorý oslepol ako jeden z prvých, má veľkú výhodu v tom, že hoci je izolovaná s ostatnými, vidí. Rozhodne sa to však zatajiť a spolu so siedmimi neznámymi vytvorí akúsi rodinu, ktorá sa pokúsi utiecť. Ale ako sa však bezbranná skupina ubráni pred pouličnými gangmi ťažkých kriminálnikov, ktorí už len završujú skazu ľudstva? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (317)
Človek je schopný kadejakých vecí, keď je zahnaný do úzkych a príde o všetky svoje istoty. Vizuál a výprava výborné, herecké výkony ústrednej dvojice taktiež ... mne osobne v tomto filme odpovede na otázky ako? a prečo? nechýbali. Z mojej strany spokojnosť. Videné v rámci 30 dní so svetovou kinematografiou (marec 2017) ()
,,Jsem slepý!“… ,,Nikdo jen tak neoslepne!“…. Divnej film, kterýmu ovšem nemůžu upřít zvláštní zajímavost! Dokument o člověku, který oslepl? Den trifidů? Sociologickej průzkum, kterej má zdůraznit stupiditu lidstva? Tolik emocí plynoucích z nelogickýho chování nepamatuju! Nebo jsem divnej? Karanténa, humus, slepecký ghetto, které začíná žít zákonem silnějšího a šeredně mne vytáčí! Třeba to byl záměr, protože nic jinýho zde nevidím. ŠÍŘÍ PANIKA SLEPOTU ČI SLEPOTA PANIKU? Kdo neviděl nepochopí! A kdo viděl, nechápe! Zajímavý obsazení ve filmu, kterej mi nějak nejde podrobněji hodnotit. ()
Prohřešky proti logice se Blindness upřít nedají, ale přirovnávat ji k plytkému The Happening? Pro mě je Blindness nástupcem Potomků lidí, tj. obsahuje podobné elementy, jaké jsem obdivoval na Cuarónově opusu - někdo ocení perfektní sci-fi vizi, další neméně zdařilou studii chování lidí v uzavřeném prostoru, Blindness může rovněž fungovat jako vděčný předmět nejrůznějších analýz, jako bonus pak pokládá otázku, zda opravdu vidíme, jen když jsme slepí. A to vůbec není málo. 90% ()
Téma filmu je neveselé. Strašně velké množství lidí oslepne po nakažení silně nakažlivou slepotou a zoufale se nedostává asistenčních psů a bílých holí. Vláda je uklidí do zchátralého blázince (ty slepé lidi, ne psy a hole) a kdo z něj vystrčí hlavu, je zastřelen. Jeden by se bál, že přijdou i Trifidi, ale dobrá zpráva je, že těch nevidno (ono tedy ničeho nevidno, ale Trifidi v tomhle filmu prostě nejsou). A tak se skoro celý film můžeme kochat pobytem v blázinci, kde si všichni povídají hlavně o tom, jak jsou slepí. Paní Můrová není slepá, ale je to vlastně jedno. I když by mohla všechny pěkně potichu zlikvidovat, sníst všechno jídlo a vypít všechny nápoje, ona se rozhodne projít cestou útrap a stát se oblíbenou. Jinak je to stejné jako vždycky, záporné postavy se chovají nedůtklivě, zhýrale a snaží se terorizovat okolí, kladné postavy kují pikle, aby přelstily ty záporné a Danny Glover sedí v koutě a trousí moudra. Film je bohužel často táhlý, nudný, občas nechtěně komický a co je nejhorší, zřejmě se pokouší o art, který spočívá v tom, že se každou chvíli rozsvítí bílé světlo a nic není vidět. Docela by mě zajímalo, jak se čte Saramagova předloha v Braillově písmu, ale pochybuji, že je natolik strhující, až bych si při dychtivé četbě rozedřel ruce. ()
Zopár vydarených psychologicky vypätých scén a pôsobivá postapokalyptická výprava v poslednej tretine, versus ukážkovo idiotské chovanie postáv, ktoré pochovalo veškerý potenciál zaujímavej látky. Film tak veľmi nechce robiť z hlavnej postavy „hollywoodskú hrdinku“, až robí z diváka idiota. Mám na mysli udalosti v karanténe, ku ktorým za daných okolností nemuselo vůbec dochádzať. I koncept karantény v počiatku epidémie bol nereálny a nedôveryhodný. Aby skupinku ľudí, ktorí z nevysvetliteľných dôvodov stratili zrak, štát z obavy izoloval takto asociálnym spôsobom, ako nežiadúce zombie, a strieľal na nich zo sapomalov, keď sa na meter vyradia z davu, kráčajúc koridorom, obklopení päťmetrovými betónovými múrmi?? A bizardný, miestami absolútne nevhodný soundtrack (úchylne komická hudba v scénach, kedy má mraziť) tomu určite nepridal na kredite. Som ďaleko viac pocitový divák než hladač logických nezmyslov dier v pravdepodobnosti, ale toto bolo príliš. ()
Galerie (46)
Zajímavosti (7)
- Některé z japonských dialogů napsal Yusuke Iseya. (HellFire)
- Slepý muž v podaní herca Yusuke Iseya nosí hodinky značky TAG Heuer Link. (dyfur)
- Aby se herci připravili na své role, byly jim zavázány oči a byli odvezeni na náhodně vybranou lokaci. Po vysazení z auta se museli zorientovat v okolí. (HellFire)
Reklama