Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvaja profesionálni zlodeji, Porter a Resnick, naplánujú jednorazovú akciu priamo v uliciach mesta, pri ktorej by mohli zinkasovať až pol milióna dolárov. Úspešne olúpia čínsku mafiu o 140 tisíc, no keď má prísť k deleniu peňazí, všetko sa zvrhne. Resnick kvôli finančným pohľadávkam syndikátu svojho parťáka podrazí a tým ho pripraví nielen o polovicu peňazí, ale aj o život... aspoň to si všetci mysleli. Porter sa však vracia – drsnejší a neústupnejší ako kedykoľvek predtým. A chce svoj podiel.

Dlhých sedem rokov museli diváci čakať na pôvodnu verziu temnej kriminálky ODPLATA, ktorá bola v roku 1999 prestrihaná na požiadavku producentov, ktorí považovali Helgelandov režijný debut za príliš brutálny. Scenárista oscarového L.A. CONFIDENTIAL bol z pozície režiséra vyhodený a nahradený Johnom Myhrem, ktorý znova natočil tretinu filmu. Nová a vylepšená ODPLATA je výsledkom niekoľkoročnej práce Briana Helgelanda, ktorý chcel divákom predstaviť svoj film – v takej podobe, akú mali zhliadnuť už pred rokmi. (Visáč)

(více)

Recenze (246)

ConanVJ 

všechny recenze uživatele

Nové záběry a hlavně nový konec filmu dělá z původní skvělé Odplaty úplně něco jiného. Také se zde změnil modrý filtr v klasický a i hudba je jiná. Celkově se ve filmu víc střílí a je takový surovější než původní verze. Film se mi hodně líbil, ale klasickou Odplatu mám radši, protože je to pro mě už zažitá pecka. Za mě 90% :) ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Producenti neboli s výsledkom, resp. komerčným potenciálom ani vyznením pôvodného zámeru spokojní a takmer tretina filmu sa pretáčala nanovo. K ich cti slúži, že film nezničili, ale vznikla plnohodnotná a medzi mnohými kultová pecka a jeden z najlepších filmov Mela Gibsona. Trvalo sedem rokov, než svetlo sveta uzrela aj Helgelandova pôvodná verzia. A napriek rovnakému základu a niektorým scénam ide dejovo aj atmosférou o úplne odlišné filmy. Z filmu sa stal drsný, špinavý a politicky úplne nekorektný film noir (aj napriek absencii vnútorného monológu), ktorý dáva ešte viac najavo, že ide o nepriznaný remake trileru z konca 60. rokov - Point Blank. Okrem vnútorného monológu zmizol z filmu aj modrý filter, množstvo scén aj postáv (vrátane hlavného záporáka Krisa Kristoffersona) a hlavne celé záverečné dejstvo je úplne iné a vedené menej tradičnými uličkami. Reakcie sú rôzne. Niekto preferuje pôvodnú verziu, niekto režisérsku. Oba tábory sa však výnimočne zhodnú, že obe Odplaty majú čo ponúknuť. 9/10 ()

Reklama

Eldrick 

všechny recenze uživatele

The Director's Cut je co do vyznění úplně jiný film než "původní" hollywoodský mainstream. Než byl Brian Helgeland odejit, tak měl vizi kriminálky o pomstě v klasickém noir stylu (žádný tmavě modrý filtry) a Payback: Straight Up budiž mu jeho satisfakcí za těch 7 let. Jinak mě zaráží, že tu nikdo nezmínil fakt, že Payback je v podstatě volným remakem Point Blank s Lee Marvinem, což je americká noir klasika, která je, světe div se, taktéž adaptací románu Richarda Starka "The Hunter". Schválně, kolik najdete podobností či citací (viz. námět je úplně stejný, úvodní Gibsonova chůze, postava Fairfaxe atd.). ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem Odplatu, ale nebyla to úplně Odplata. Hráli tam stejní herci, byli stejně oblečení, občas říkali stejné repliky, ale děj byl trochu jiný, obraz jinak vypadal a rozhodně se přitom z reproduktorů ozývaly jiné tóny. Ať tak či onak, tahle Odplata si s tou dříve uvedenou Odplatou v ničem nezadá - obě jsou skvělé. Paradoxně jsem rád, že studio Helgelanda od filmu původně vyhodilo, protože jinak by na světě bylo o jeden vynikající snímek méně. ()

Marsik 

všechny recenze uživatele

Po nějakém čase od shlédnutí původní Odplaty jsem si pustil tuto režisérskou verzi a byl jsem zvědav, jak to bude jiné a jestli mě to nadchne ještě víc, než verze z roku 1999. Musím ale říct, že původní verze byla podle mě lepší. Možná to bylo tím, že jsem ji viděl jako první, takže pokud bych viděl dříve tuto verzi, mluvil bych jinak. Každopádně jsem si pamatoval průběh filmu, a tak jsem tolik překvapen už nebyl, i přes to, že některé scény byly nové (zejména závěr). Na druhou stranu mi zde i mnoho scén chybělo (dějová linie s Kristoffersonem, lest a následný výbuch auta, atd.) Ovšem tuto režisérskou verzi nehodnotím špatně, bylo to povedené krimi s napínavým dějem a surovou atmosférou. A i zde Mel Gibson válel maximálně. 78% ()

Galerie (6)

Zajímavosti (3)

  • Porter (Mel Gibson) používá ve filmu zbraň Smith & Wesson Model 29 ráže .44 Magnum. (dc125)
  • Filmovanie snímky prebiehalo v amerických mestách Los Angeles a Chicago a trvalo od 10. októbra 1997 do 27. januára 1998. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno