Režie:
Brian HelgelandScénář:
Brian HelgelandKamera:
Ericson CoreHrají:
Mel Gibson, Gregg Henry, Maria Bello, Bill Duke, Deborah Kara Unger, John Glover, William Devane, Lucy Liu, David Paymer, Sally Kellerman, James Coburn (více)Obsahy(1)
Dvaja profesionálni zlodeji, Porter a Resnick, naplánujú jednorazovú akciu priamo v uliciach mesta, pri ktorej by mohli zinkasovať až pol milióna dolárov. Úspešne olúpia čínsku mafiu o 140 tisíc, no keď má prísť k deleniu peňazí, všetko sa zvrhne. Resnick kvôli finančným pohľadávkam syndikátu svojho parťáka podrazí a tým ho pripraví nielen o polovicu peňazí, ale aj o život... aspoň to si všetci mysleli. Porter sa však vracia – drsnejší a neústupnejší ako kedykoľvek predtým. A chce svoj podiel.
Dlhých sedem rokov museli diváci čakať na pôvodnu verziu temnej kriminálky ODPLATA, ktorá bola v roku 1999 prestrihaná na požiadavku producentov, ktorí považovali Helgelandov režijný debut za príliš brutálny. Scenárista oscarového L.A. CONFIDENTIAL bol z pozície režiséra vyhodený a nahradený Johnom Myhrem, ktorý znova natočil tretinu filmu. Nová a vylepšená ODPLATA je výsledkom niekoľkoročnej práce Briana Helgelanda, ktorý chcel divákom predstaviť svoj film – v takej podobe, akú mali zhliadnuť už pred rokmi. (Visáč)
(více)Recenze (246)
Ktovie, ktorú verziu uprednostniť. Každá má svoj štýl a svoje gule. A každá je skvelo natočená so skvelým scenárom a ešte lepšie zahranými postavami. Tieto všetky Director´s, Extended, či Final cut, majú každopádne jednu výhodu a uplatnenie hlavne v dnešnej dobe. Máme možnosť vidieť dielo, ako si ho predstavoval samotný tvorca a nie egá filmových producentov. ()
Nové záběry a hlavně nový konec filmu dělá z původní skvělé Odplaty úplně něco jiného. Také se zde změnil modrý filtr v klasický a i hudba je jiná. Celkově se ve filmu víc střílí a je takový surovější než původní verze. Film se mi hodně líbil, ale klasickou Odplatu mám radši, protože je to pro mě už zažitá pecka. Za mě 90% :) ()
Myhreho přetočená verze je sice místy trošku komplikovanější a díky přetáčkám má občas divný střih,ale celkově je to profesionálnější,zábavnější a taky mírně optimistější.Helgeland sází na čisté násilí a přímočaře vede skvělého Gibsona k pomstě,jenže tu není tolik vychytaných pastí na podfuků na mafiány.Konec je jen sled poprav bez větší nápaditosti a film,paradoxně že není tak hollywoodský jako Myhreoho verze,není bohužel ani tak zábavný postráda tu správnou Gibsonovskou atmosféru .Ovšem pořád je to skvělá kriminálka,ale přeobsazení režiséra a dotáčkám se ani nedivim,protože kino verze je v mnoha ohledech geniální film,který kloubý syrový styl s nadneseným vtipem a vše spojí do dobrého konce,tady je všechno zlé,šedé a bez větší nápaditosti.V zásadě je to úplně jiný film,dobrý,ale kino verze mnohem lepší.80% ()
Popravdě nechápu, proč je tu Odplata zadána dvakrát. Vzhledem k tomu, že se jedná v podstatě o dva různé sestřihy téhož. Což je tu vždy v rámci jednoho profilu, kde jsou v hlavičce uvedeny akorát různé stopáže různých verzí. Uznávám, že zde to možná může být trochu jiný případ, kdy byl tedy původní režisér v průběhu natáčení vyražen a část filmu přetočena, ale stejně... Notabene když já jsem v tom zase až tak zásadní rozdíl neviděl. Tak dvě třetiny filmu jsou stejné, odlišný je pouze konec. Ale princip světí prostředky, v obou dvou případech Porter na konci filmu usedá do vozu s Rosie do auta s prachama a za hlášky "Just drive, baby" ujíždí v dál... Mel je tady děsněj borec a i ostatní obsazení je fajn. Dloužno dodat, že u mne vítezí nová verze, která se mi prostě líbila víc... 100% ()
,,TAKŽE CO MÁŠ V PLÁNU, PORTERE?“ … ,,DOSTANU ZPÁTKY SVÝ PRACHY“… /// Drsnej týpek, kterej nejen ví co chce, ale i jak toho dosáhnout!... Dokonalá Noirovka, se vším, co k tomuhle žánru patří a Melouš, vzpomínající na lepší časy. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu ,,The Hunter“, kterou v roce 1962 napsal Donalda E. Westlake, jsem nečetl. 2.) Zase se přesvědčím, že píchat Lucy Liu byla fakt nebezpečná záležitost. 3.) Thx za titule ,,fridatom“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Galerie (6)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (3)
- Filmovanie snímky prebiehalo v amerických mestách Los Angeles a Chicago a trvalo od 10. októbra 1997 do 27. januára 1998. (MikaelSVK)
- Porter (Mel Gibson) používá ve filmu zbraň Smith & Wesson Model 29 ráže .44 Magnum. (dc125)
- Deborah Kara Unger (Lynn Porter) si při natáčení scény, kde ji Mel Gibson (Porter) bije, zlomila dvě žebra. (D3VIL)
Reklama