Scénář:
Ek IemchuenKamera:
Nattawut KittikhunHudba:
Terdsak JanpanHrají:
Tony Jaa, Pongpat Wachirabunjong, Nirut Sirijanya, Petchtai Wongkamlao, Dan Chupong, Supakorn Kitsuwon, Patrick Tang, Ron Smoorenburg, Patthama PanthongObsahy(1)
Thajsko, 15. století, království Ayutthaya. K moci se přes mrtvoly dostává jeden z generálů a tak se vysoce postavený aristokrat, který se snaží generála zastavit, rozhodne poslat sveho syna Tinga (Tony Jaa) do bezpečí pryč z království. Ale i tam ho přisluhovači generála najdou a Tinga při utěku zajmou otrokáři. Díky své odvaze a odhodlanosti k boji zapůsobí na skupinu bojovníku, kteří přišli otrokáře odstranit a ti ho vezmou mezi sebe. Ting začíná trénovat bojová umění a brzy se pouští na cestu pomsty, která bude krvavá a plná mrtvol... (Devun)
(více)Videa (2)
Recenze (232)
Film v ktorom nezatvoríte ústa po celú jeho projekciu. Historická prehliadka dokonalosti bojových umení, ktorá pohladí dušu nostalgickým vyznávačom starých čínskych bojových filmov, ale i fanúšikom historických filmov novšieho vydania. Čo na tom, že snímok nedisponuje nejakým extra prepracovaným dejom? Čo na tom, že nikto sa nejde herecky extra pretrhnúť? Ľudia sa na tieto typy filmov pozerajú, lebo chcú vidieť dokonalé pohyby a akrobatické vychytávky. Tony Jaa tu divákom prezentuje nádherný bojový balet. Na rozdiel od prvých Ong Bakov, kde celá akcia pozostávala len z rýchlych rúk a vysokých kopov muai thai sa tu dopopredia tlačí rynčanie mečov, švihanie kopií či vrtenie sansetsukonmi. Všetko to spolu s neskrývanou agresivitou či často nevidenými scénami dáva divákom presne to čo očakávajú. Opätovné zhliadnutie je tým pádom viac ako pravdepodobné. ()
Tony Jaa, alá rozlámejkostikaždémukdotipřijdepodruky podruhééé! :-) Tentokráte v hávu historickém a jelikož měl Tony z předchozího dílu nějaké ty modřiny, ukáže nám, že to umí i se zbraněmi. Zasazení děje do doby před několika staletími s sebou nese další zásadní změny a těmi jsou kulturní vložky, kdy se dovídáme něco málo o zvycích království Ayutthaya, a také přibylo na mystičnosti, tajemnosti a celkově je "dvojka" o něco drsnější. Tady musím podotknout, že magičnost a osobitost postav jsou opravdu úžasné, jenže na pobíhání po ulicích velkoměsta to prostě nemá. :-) Ta jednička je prostě lepší... :-) 78% ()
Na kvalitě a ucelenosti dějové omáčky jsou skutečně znát komplikace provázející natáčení. I tak si myslím, že Tony-režisér se nemá za co stydět. Skvěle natočené a choreograficky nápadité bojové sekvence jsou především díky variabilitě používaných zbraní a technik další hozenou rukavicí Donniemu a věčně dotahující hongkongské konkurenci. Film tedy dějově trochu rozpačitý, ale co se týče soubojů naprosto bez kompromisů. Má to ten správný drsný, efektní a špinavý cool look ideální na velké plátno, tak doufám, že se film stejně jako první díl objeví v evropské (a naši) distribuci. 7/10 ()
Na rovinu říkám, že jsem čekal víc. Po ohromujícně tvrdé jedničce a po hyperultimátní brutolámačce s názvem Tom Yum Goong byla má očekávání prostě maximální a toužil jsem vidět něco ještě bombastičtějšího (jsem náročný, vím to) a to si myslím, že filmu nejvíc ubližuje. Přílišná očekávání. Kdyby byl tohle můj první Tony, asi bych se z akčních scén (které jsou dávkovány střídměji) zasral jako půlroční dítě po sacharidovém obědě. Za nejlepší bitku považuju tu, jenž načíná druhou polovinu snímku a kterou "ochutila" breakdanceová choreografie. Tony roztáčí ´americká kola´ a kolení vazy protivníků vřískají do všech thajských dálav (dnes jsem absolvoval obstřik kolene - nic příjemného - takže jsem hodně soucítil s úpícími nebožáky). Dalším faktem, kvůli kterému jsem nevnímal Ong Bak 2 natolik intezivně, jsou paradoxně bojové sekvence (především ty závěrečné). Jistě, působí bez debat skvěle a Tony střídá netradiční (původně rolnické) zbraně (sansetsukon - trojdílná tyč, meče, suruchin - tupý kolík na provaze) s neochvějnou technickou přesností a jistotou, ale já čekal mnohem víc klasických brutalit, které Tonyho tolik proslavily: lokty, kolena, hrany rukou, akrobatické prvky, kopy a výskoky. Nenašel jsem tu tolik přelámaných loktů, ramen, zápěstí a kolen, jak je u tohoto bitkaře z Thajska běžné. Nicméně pořád to lze definovat jako absolutní špičku v žánru akčních filmů a ostrých fyzických soubojů. Posledním záporným bodem se stal příběh, roztahaný, zbytečně zpomalovaný, navíc přerušovaný dlouhými flashbacky. Ale Tony si určitě natočením OB2 splnil svůj sen, když dokonce kvůli snímku zmizel na pár měsíců do hlubin thajské džungle, aby zkoncetroval své síly k jeho dokončení. Obdivuju stabilitu a zpevněné segmenty Jaaova těla (kotníky, kolena, lokty, ramena), protože nápor na klouby, vazy a šlachy musí být při natáčení obrovský. Do třetího dílu bych přizval víc akrobatických ranařů (viz Tom Yum Goong). Doporučuju: Tony Chu, Dean Alexandrou, Jon Foo, Scott Adkins, Lateef Crowder, Ilram Choi. ()
Thajský Mortal Kombat aneb hlava nehlava, ruka neruka, noha nenoha, všechno zlomím. Druhý Ong-Bak se vrací kamsi do blíže neurčené minulosti a s prvním dílem vlastně vůbec nesouvisí. Nemá-li to tedy být počátek příběhu oné vesnice z jedničky, který , pravda, ve třetím díle dostane alespoň představitelný kontext. V podstatě to ale nehraje žádnou roli a jde o to, jak moc holdujete ukázkám bojového umění. Průzračně jednoduchý příběh o pomstě však vrcholí řežbou srovnatelnou s řáděním Uwaise v Zátahu. Bavili pak i videoherně různorodí záporáci s různými zbraněmi i styly boje. Takže tedy pro toho malýho kluka ve mně (díkybohu za něj) prostě příjemná zábava. Nejen ve srovnání s hrůznou trojkou povedené. ()
Galerie (35)
Photo © The Weinstein Company
![Ong bak 2: Pomsta - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/158/463/158463353_4458a1.jpg)
Zajímavosti (12)
- Scénář je založen na nízkorozpočtovém akčním filmu Ai Noom Saraphad Phid (Man of a Thousand Poisons), který spolu natočili Tony Jaa a Panna Rittikrai někdy v devadesátých letech. Ten se však nikdy nedočkal zveřejnění, protože po té, co tvůrci odeslali natočený materiál do laboratoře k vyvolání, dozvěděli se, že je expirací zničený a nic se z něj již nedá zachránit. (Raztubyl)
Reklama